مهدی ماهانی: برای اندامت ارزش قائل باش!



خیلی از دوستان و اطرافیانش که او را از نزدیک می شناسند، می دانند آدم با برنامه ای است و بی هدف جلو نمی رود.

ماهنامه دیده بان - خیلی از دوستان و اطرافیانش که او را از نزدیک می شناسند، می دانند آدم با برنامه ای است و بی هدف جلو نمی رود. مهدی ماهانی اهل ورزش و سفر و مطالعه است. برای همه کارهایش برنامه ریزی می کند تا همه فعالیت هایش را به درستی انجام دهد. ورزش در زندگی اش جایگاه ویژه ای دارد و به ندرت پیش می آید از آن غافل شود. البته این بازیگر اهل سفر و مطالعه هم هست. او در طول روز زمانی را برای گشت و گذار در فضای مجازی هم اختصاص می دهد اما اصلا اهل افراط نیست. گفت و گوی ما را درباره اوقات فراغت و ورزش با مهدی ماهانی می خوانید.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدی ماهانی

 

وقت نداشتن برای ورزش بهانه است
شاید خیلی از افراد یا حتی برخی از همکاران خود ما فکر کنند چون شغل ما بازیگری است و مدام درگیر کارهای مختلف و سر صحنه هستیم، نمی توانیم برنامه ریزی درستی برای اوقات فراغت مان داشته باشیم. اما من با این نظر کاملا مخالفم و فکر می کنم اگر برای هر کاری هدف و برنامه ریزی وجود داشته باشد به راحتی می توان آن را انجام داد و به سرانجام رساند. ضمن اینکه برنامه کاری ما وقتی که آفیش می شویم مشخص می شود و می دانیم که یا صبح سر کار هستیم یا شب. بنابراین کسی که بخواهد در اوقات فراغتش برنامه ای داشته باشد به راحتی می تواند در زمان هایی که مشخص می شود سر کار نیست به کارهایش برسد.

بازیگر باید همیشه روی فرم باشد
ورزش کردن علاوه بر اینکه اندام ها را روی فرم نگه می دارد، طراوت پوست صورت که باعث زیبایی ظاهری می شود را هم افزایش می دهد. من واقعا نمی توانم این موضوع را بپذیرم که چرا برخی از بازیگران سینمای ایران به ورزش کردن و روی فرم نگه داشتن استایل خود اهمیت نمی دهند. بسیاری از بازیگران ما شکم دارند و این برای فردی که قرار است جلوی دوربین و در نقش های مختلف ظاهر شود اصلا خوشایند نیست.

یک بازیگر الگوی تعدادی جوان است که طرفدار او هستند. وقتی کسی در شغلی فعالیت می کند که در چشم است و به او توجه می شود باید این نکات را رعایت کند و به مواردی که شاید روی بقیه افراد هم تاثیر بگذارد توجه کند. یک بازیگر علاوه بر اینکه رفتار، منش و شخصیت اش دیده می شود ظاهرش هم مورد توجه است. اندام، لباس پوشیدن و حتی آرایش موی یک بازیگر مورد توجه قرار می گیرد و بنابراین او مسئول است که به همه این موارد اهمیت دهد.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدی ماهانی

 

روزی یک ساعت ورزش کنید
خیلی از دوستان بازیگر می گویند چون سر کار هستیم وقت نکردیم به باشگاه برویم و ورزش کنیم، اما من نمی توانم این موضوع را بپذیرم. چون فکر می کنم حتی پرمشغله ترین افراد هم چند ساعتی در طول روز اوقات فراغت دارند که می توانند با برنامه ریزی از آن استفاده کنند. به نظرم کسی که برای اندامش ارزش قائل باشد حداقل روزی یک ساعت را به ورزش کردن اختصاص می دهد. خیلی اوقات برای من پیش می آید تایم فشرده ای سر کار هستم و لوکیشن پروژه هم تهران نیست، اما با این وجود سعی می کنم طوری برنامه هایم را بچینم که به باشگاه برسم. نمی گویم برای مقام داشتن ورزش می کنم ولی برای بدنم ارزش قائلم. من برای سلامتی و متناسب بودن اندامم ورزش می کنم چون این ویژگی لازمه بازیگری است.

اوقات فراغت من
ورزش در باشگاه فوتبال، رستوران رفتن، سفر و کتاب خواندن کارهایی است که من در اوقات فراغت و زمان هایی که سر کار نیستم به آنها می پردازم. خودم علاوه بر اینکه ورزش کردن را دوست دارم، آن را لازمه زندگی هر فرد به خصوص کسی که فعالیت هنری مثل بازیگری انجام می دهد می دانم. ورزش کمک می کند مغز آدم فعال شود و اعضای بدن هم سالم بماند. وقتی مغز فعال تر شود روی بقیه اندام های بدن هم تاثیر می گذارد و این موضوع قاعدتا برای رشته بازیگری مهم و قابل توجه است. در همه جای دنیا همه کسانی که در رشته بازیگری فعالیت می کنند، حتی آنهایی که در مقاطع و جایگاه های بسیار بالا مشغول هستند، هیچ وقت ورزش را فراموش نمی کنند و به نوعی آن را لازمه کار بازیگری شان می دانند.

من در طول روز در تمام برنامه ها روی خط هستم و در اینستاگرام هم حضور دارم اما هیچ وقت خودم را برای کاری که برایم باری ندارد درگیر نمی کنم. البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که شاید برخی محدودیت هایی که در این زمینه و بحث فیلترینگ وجود داشته، در این ماجرا و حریص شدن جوان ها نسبت به این مسائل بی تاثیر نبوده.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدی ماهانی

 

از بچگی اهل ورزش بودم
علاقه من به ورزش کاملا شخصی است. یادم می آید من از بچگی همیشه ورزش کردن را دوست داشتم و پیگیرش بودم. اما ناگفته نماند بازیگری هم در این قضیه به من کمک کرد. درواقع وقتی شغل من طوری است که به نوعی در همه ابعاد دیده می شوم و باید نمره قبولی بگیرم، پس باید طوری رفتار کنم که شایسته نمره ای که به من می دهند باشم.

من فقط جلوی دوربین را در نظر نمی گیرم. من خارج از محیط سینما و تلویزیون هم بین مردم زندگی می کنم و دیده می شوم. به نظرم خیلی بد است یک بازیگر که حرفه تخصصی اش این است به خاطر اندام نامتناسب اش برای بازی در کاری خط بخورد. چرا پلیس های ما باید در فیلم ها یا سریال ها شکم داشته باشند و نتوانند بدوند! سینما و تلویزیون رسانه هایی هستند که مردم هم از آنها الگو می گیرند، پس چه بهتر افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند این بعد ماجرا را هم در نظر بگیرند.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدی ماهانی

 

برای اندامت ارزش قائل باش
فضای مجازی و فعالیت در آن یک تب همه گیر است در تمام جوامع که شاید خیلی هم نتوان از آن گریز داشت. با پیشرفت تکنولوژی و گوشی هایی که دست مردم است، دسترسی به فضاهای مختلف مجازی هم آسان تر شده. من هم به عنوان یک جوان زمان هایی را صرف برنامه های مختلف دنیای مجازی می کنم اما اصلا دوست ندارم در صفحات مختلف شبکه های اجتماعی وقت تلف کنم.

متاسفانه در کشور ما این موضوع بین جوان ها خیلی گسترده شده و خیلی ها در این مورد افراط می کنند. این خیلی بد است که بعضی ها هر کجا که می روند، بدون در نظر گرفتن موقعیت و فضایی که در آن هستند مدام سرشان در گوشی شان است و با افراد اطراف شان هیچ گونه ارتباطی ندارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------