آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

بهمن هاشمی: دنیا که تمام نشده ، بالاخره به تلویزیون برمی‌گردم



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,بهمن هاشمی

«شاید مصلحت این‌گونه است که من امروز در حاشیه باشم اما بالاخره یک روزی برمی‌گردم، دنیا که به پایان نمی‌رسد.مصلحتی در همه کارهای دنیا وجود دارد.»

بیست‌ و پنج سال از فعالیتش در رسانه می‌گذرد. مجری با نشاط برنامه‌های مختلف تلویزیونی که جزو یکی از گویندگان و صداپیشه‌های موفق نیز به شمار می‌آید. بهمن هاشمی چهره آشنایی که اجرای مسابقه‌های تلویزیونی را به سیاق خود به نمایش گذاشت. مدتی است که هاشمی را کمتر در رسانه می بینیم، روزنامه صبا به همین بهانه به سراغ او رفته و گپ‌وگفتی را ترتیب داده است. بهمن هاشمی دراین راستا بیان کرد: شاید دیگر باب سلیقه مدیران تلویزیون نیست و شاید صلاح است که برای مدتی در حاشیه به کار خود ادامه دهم، از طرفی معتقد است که این دوران به پایان می‌رسد و مجدد به قاب تصویر ملحق می‌شود. شرح جامع و کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

این روزها شما را کمتر در تلویزیون می‌بینیم، مشغول به چه کاری هستید؟
بالاخره با تغییر مدیریت‌ها، بی‌شک بحث سلیقه و ذائقه نیز به میان می‌آید، شاید من باب سلیقه و ذائقه مدیران نیستم، البته این موضوع در حد همان شاید و گمان است. دومین دلیل این است که ژانری که من اجرا می‌کنم بیشتر در فضای مسابقه و برنامه‌های شاد است که خوشبختانه دوستان دیگری در این حوزه پا به صحنه گذاشته‌اند، دوستانی‌که به‌طور قطع از من پیشکسوت‌تر هستند و در همین ژانر برنامه‌های خوبی را ارائه می‌دهند، در این شرایط منتظرم تا برای کار از من دعوت شود. به هرحال بعد از بیست‌ و پنج سال کار نمی‌دانم چرا الان در تلویزیون نیستم! در صورتی‌که من هم برای خودم مخاطبانی را دارم، در این خصوص پیشنهادهای زیادی در حاشیه شده به جهت این‌که می‌توان مجریان روتین را روز‌به‌روز تغییر داد تا برنامه مورد نظر هرروز با مخاطبان مجریان شناخته شده روی آنتن رود اما تا به الان این امر به اجرا در نیامده است.

در این مدت که اجرایی در تلویزیون ندارید مشغول به چه کاری هستید؟
از لحاظ تصویری و کار در صدا و سیما مشغول نیستم اما مدیون صدا وسیما هستم که من را به جامعه هنرایران معرفی کرد، هم‌اکنون در جزیره زیبای کیش به اتفاق مرتضی حسینی مشغول اجرای برنامه‌های استیج جشنواره تابستانی هستم.

شنیده‌ها حاکی از این بود که شما صاحب یک شرکت تبلیغاتی هستید و فعالیت‌های غیر هنری هم دارید، ممکن است کمی راجع به این موضوع توضیح دهید؟
این قضیه مربوط خیلی وقت پیش است و متأسفانه الان فعالیت چندانی ندارم، البته باید بگویم استودیی برای ضبط صدا دارم و صدایی که از من در شبکه‌های سراسری تلویزیون مانند شبکه سه برای معرفی و تبلیغ فیلم و برنامه‌ها شنیده می‌شود در همین استودیو ضبط می‌شود اما فعلا برنامه تصویری ندارم.

بحث سر این موضوع است که حتی در آنونس هم کمتر صدایتان را می‌شنویم، چرا؟
همان‌طور که گفتم در این مورد یا به سلیقه برمی‌خوریم ویا مصداق مثل معروف «نو که میاد به بازار کهنه می‌شه دل‌آزار» و یا شاید من الان باب سلیقه مدیران نیستم. البته این وظیفه رسانه و مطبوعات است که به‌پرسند بهمن هاشمی و دیگر همکارانی که کمتر می‌بینیمشان کجاهستند، من نه ممنوع‌التصویر هستم ونه هیچ مشکل دیگری. شما دوستان فعال در حوزه خبر کمک شایانی را در این زمینه می‌توانید به ما بکنید که فلان هنرمند که مردم با او خاطره دارند کجاست. درکل می‌شود کارهایی کرد اما من هم خیلی اهل آن نیستم که پیگیری کنم و می‌گویم که هر چه خدا بخواهد. شاید مصلحت این‌گونه است که من امروز در حاشیه باشم اما بالاخره یک روزی برمی‌گردم، دنیا که به پایان نمی‌رسد.مصلحتی در همه کارهای دنیا وجود دارد.

نظرتان در مورد تغییرات مدیریتی اخیر سازمان صدا و سیما چیست؟
آخرین برنامه من در تلویزیون عید امسال در برنامه نوروزی «جشنواره کیش» از شبکه سه بود و چند برنامه ضبط شده از سری مسابقات «صدو سه» و در زمان تغییرات مدیران هیچ برنامه ای نداشتم اما فکر می‌کنم این تغییرات اتفاق بدی نیست، درهر صورت با تغییر مدیریت‌ها تحولاتی به‌وجود می‌آیند که در مجموع می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

از دوبله و فعالیت‌هایتان در این عرصه چه خبر؟
چند کار دوبله در دست دارم که در برخی مدیریت دوبلاژ را هم عهده دار هستم و قرار است که به‌زودی دوبله آنها آغاز شود اما از آن‌جا که تابستان امسال با جشنواره تابستانی کیش قرارداد بسته‌ام مشغول کار دیگری نیستم.

با این حساب احساس می‌شود که شرایط دوبله از اجرا در برنامه‌های تلویزیونی بهتر است؟
تعداد کارهای دوبله هم زیاد نیست.

چرا؟
به هرحال دوبله نیازمند ورود فیلم است، خود ما هم نمی‌خواهیم فیلم‌های آمریکایی پخش کنیم و این فیلم‌ها دوبله نمی‌شوند، کار دوبله کم وبیش وجود دارد اما نه آن‌قدر که باید وشاید، یعنی اگر شما سری به واحد دوبلاژ بزنید می‌بینید که مثل سابق اتاق‌ها پر نیست، به‌علاوه در این دو ماهی که در تور هستم خیلی حواسم نیست که کاری در دوبله داریم یا نه، اما به‌نظر می‌رسد که تعداد کارها کم شده است.

فرصت می‌کنید برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنید؟
بله، من هر زمان که کارم به اتمام می‌رسد و به منزل می‌روم تلویزیون نگاه می‌کنم.

کدام برنامه‌ها را پیگیری می‌کنید؟
در این مدت که سر کار هستم دیروقت کارم به اتمام می‌رسد به‌همین خاطر بیشتر بیننده سریال‌های تلویزیونی هستم و بعد از آن هم شبکه نسیم را می‌بینم که تنوع برنامه‌ها در این شبکه خوب است.

از نظر شما وضعیت برنامه‌های تلویزیونی چگونه است و باید به چه سمت و سویی بروند تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند؟
تلویزیون تمام تلاش خود را می‌کند تا رضایت مخاطب را جلب کند اما آن موردی که من هم به آن علاقه‌مند بودم شکل و شمایلی است که اخیرا مشاهده می‌کنیم، همان‌طور که دیده و شنیده شده، همیشه می‌گوییم صدا و سیما یعنی این‌که دوستان باید هم صدای خوبی داشته باشند و هم بایستی تصویر خوشایندی را از آنها ببینیم. به‌علاوه باید تصاویر حاشیه آنها هم دارای رنگ و لعاب خوبی باشد که خوشبختانه این موارد در برنامه‌های جدیدی که ساخته و پخش می‌شوند دیده می‌شود. در بخش سریال‌ها که من صاحب‌نظر نیستم اما معتقدم به سمتی باید رفت که مخاطبان علاقه‌مندند و به آن جذب می‌شوند. فکر می‌کنم تلویزیون پتانسیل‌های لازم برای بهترشدن را دارد.

توصیه شما برای علاقه‌مندان به دوبله و اجرا چیست؟
باید توجه داشت که تعداد کارهای دوبله کمتر است، به‌طوری‌که برای مثال، در یک اتاق صدمتری صدوپنجاه نفر حضور دارند و در واقع جایی برای ورود افراد جدید باقی نمانده و اگر عزیزان مایل هستند که به این عرصه قدم بگذارند باید این از این شرایط آگاه باشند، زیرا زمانی‌که کسی وارد کاری می‌شود در ازای کار خواهان درآمد است واین موضوع منوط به‌وجود و توسعه کار است وقتی کار کم باشد درآمدی نیست، گذران زندگی نیاز به درآمد و پول دارد، بنابراین اگر دوستان تحقیق کنند متوجه می‌شوند که کار زیادی وجود ندارد و بروبچه‌های دوبلاژ نیز نارضایتی دارند، همین‌طور در عرصه اجرا مجریان زیادی داریم اما تعداد برنامه‌ها محدوداند، اعتقاد من بر این است که کار هنر کاری نیست که با دید امرارومعاش به آن نگاه کرد و فقط یک کار عشقی و حاشیه‌ای است. مثال می‌زنم، یک گوینده اگر تمام وقت خود را برای دوبله بگذارد حتی اگر هر روز هم گویندگی کند ماهی یک‌ونیم میلیون درآمد ندارد و مجری هم به همین صورت، اگر هر روز هم اجرا کند قدرت گذران امورات خود را ندارد .پس نتیجه می‌گیریم علاقه‌مندان می‌توانند مسیری که وجود دارد را طی کنند.

کلاس‌های آموزشی را توصیه می‌کنید؟
نمی‌دانم این کلاس‌ها تا چه اندازه مفید هستند اما ممکن است راهی برای رسیدن به این عرصه باشند، اگر سازمان صدا و سیما هم فراخوانی برای جذب نیرو داشته باشد ما با بیش از صدهزار نفر متقاضی روبه‌رو خواهیم شد که در نهایت شاید تعداد منتخبان ده نفر باشند زیرا نیازی نیستـ زمانی‌که گوینده و مجری بی‌کار داریم به آنها اضافه کنیم؟ تلویزیون گنجایشی برای جذب مجری و گوینده ندارد اما علاقه‌مندان به راه خود ادامه دهند و باید دید که خداوند رسیدن به این خواسته را در سرنوشتشان قرار داده است یا نه! به‌طورحتم یک روزی به نتیجه خواهند رسید، پس صبور و شکیبا باشند.

اولویت برای بهمن هاشمی اجرا است یا گویندگی؟
بیست‌وپنج سال است که به‌طور هم‌زمان در هر دوعرصه فعالیت دارم، بنابراین نمی‌توانم تفاوتی بین این دو قائل شوم، از آن‌جایی‌که انسان خودنمایی را دوست دارد یک مقدار اجرا برایم جذاب‌تر و دوبله کمی نوستالژیک‌تر است و روی آن تعصب بیشتری دارم.

اگر گوینده و مجری نبودید، چه کاری را انتخاب می‌کردید؟
من از کودکی کار کردم و کارکردن را عیب نمی‌دانم هرکاری که سالم بود و روزی حلال از آن در می‌آمد را انجام می‌دادم. همین الان هم اگر به من بگویند که کاری نیست وباید لبو بفروشم این کار را می‌کنم. کار عار نیست. تلاش برای بقا وظیفه انسان است.

اجازه می دهید که دخترتان؛ صبا، هم ادامه‌دهنده راه و شغل شما باشد؟
اگر علاقه داشته باشد بله. شما نمی‌توانید مانع علاقه کسی باشید. به هرحال زمینه و راه ورود خود را پیدا می‌کند. در پایان از روزنامه صبا تشکر می‌کنم، اسم دختر من هم صبا است به همین دلیل حس خوبی در این گفت‌وگو داشتم.




از بازیگران بیشتر بدانید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------