آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

دادگاه «کیارستمی» ۲۸ شهریور برگزار می شود / پسر متوفی وکیل گرفت



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,کیارستمی

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی، از تشکیل دادگاه پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی در روز ۲۸ شهریور ماه جاری خبر داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر، به زمان برگزاری دادگاه صدور حکم پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی اشاره کرد و گفت: با توجه به مسافرت پسر کیارستمی به عنوان شاکی پرونده، زمان برگزاری دادگاه به ۲۸ شهریور ۹۵ موکول شده است.

وی با عنوان این مطلب که پسر کیارستمی در پرونده فوت پدرش شاکی شده است، افزود: پسر کیارستمی با گرفتن وکیل، نسبت به علت فوت پدرش شاکی است و باید در دادگاه نظام پزشکی حاضر شود.

خسرونیا با تاکید بر حضور سه گروه در دادگاه ۲۸ شهریور، گفت: سه گروه پزشکان، شاکیان و افراد مطلع در این دادگاه حاضر خواهند شد.

رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی با اشاره به گزارش کمیسیون بررسی پرونده پزشکی کیارستمی، افزود: رای دادگاه بر اساس گزارش های این کمیسیون و اظهارات شاکیان و وکلای مربوطه خواهد بود.

خسرونیا در پاسخ به این سئوال که دادگاه ۲۸ شهریور می تواند آخرین دادگاه پرونده رسیدگی به فوت کیارستمی باشد، گفت: اگر نسبت به حکم صادره دادگاه اعتراض از سوی طرفین صورت بگیرد، حکم صادر به دادگاه تجدید نظر می رود. در غیر این صورت، حکم دادگاه اجرا می شود.

این در حالی است که چندی قبل، دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان داشته بود که تیم ۳۰ نفره کارشناسی در ۲۰ محور پرونده پزشکی کیارستمی را مورد بررسی قرار دادند که در ۱۶ محور تیم درمانی تبرئه شدند ولی در چهار محور قصور پزشکی متوجه تیم درمان است.

به گفته وی، دو محور مربوط به مسئله درمانی و ۲ محور نیز مربوط به مسائل انتظامی و اخلاقی در پرونده پزشکی کیارستمی است.

عباس کیارستمی کارگردان نام آشنای کشورمان، پس از یک دوره بیماری و انجام معالجات در ایران و فرانسه، ۱۴ تیر ۹۵ در کشور فرانسه درگذشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------