آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

برگزاری کنسرت در نوشهر پس از 7 سال



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

«همنوازان فاخته» با استفاده از سازهای ایرانی قصد دارد با نگرشی متفاوت به این سبک بپردازد.

گروه موسیقی «همنوازان فاخته» در اولین جمعه پاییزی سال ۱۳۹۵ در شهر نوشهر به اجرای کنسرت می‌پردازد، در حالی که حدود هفت سال است، هیچ کنسرتی در این شهر برگزار نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، گروه «همنوازان فاخته» به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی» دوم مهرماه در نوشهر روی صحنه می رود. این گروه در کنسرت‌های مختلف خود به ژانرهای مختلف موسیقی ایران پرداخته و در این اجرا با توجه به توانایی‌های خواننده این گروه که به موسیقی کلاسیک غرب تسلط دارد، قطعاتی را با سبک موسیقی دوره رادیویی ایران که مشهور به عصر ویلن است، اجرا می‌کند.

سرآمدان این دوره و این شیوه آهنگسازی اساتید روح‌الله خالقی، همایون خرم، علی تجویدی و پرویز یاحقی هستند و از مشخصه‌های بارز این ژانر می‌توان به بیان شعر به‌صورت سیلابیک، استفاده از هارمونی غربی، تغییر رنگ‌آمیزی موسیقی ایرانی با استفاده از سازهای غرب، توجه زیاد به ساز ویلن، همکاری ترانه‌سرا و آهنگساز همزمان در خلق اثر، استفاده از دورهای (میزان‌های) کوتاه غربی مانند دو ضربی و چهار ضربی ساده به جای دورهای بلندتر و ترکیبی در موسیقی ایران، استفاده از خوانندگانی که مسلط به سلفژ و آشنا با موسیقی کلاسیک غربی بودند، در کنار شناخت ردیف و موسیقی ایرانی اشاره کرد.

«همنوازان فاخته» با استفاده از سازهای ایرانی قصد دارد با نگرشی متفاوت به این سبک بپردازد.

هدایت کلاری (نوازنده بم‌تار و سه‌تار)، مهدی شیخ (نوازنده تار)، آرمان حیدریان (نوازنده کمانچه)، هامون بهرامی مقدم، (نوازنده سنتور)، حسین گازر (نوازنده تنبک)، علیرضا رسولی (نوازنده کمانچه آلتو)، محبعلی بخشی (خواننده) و خشایار پارسا (سرپرست و نوازنده سنتور) در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------