آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

انتقاد داوود میر باقری از یالثارات / اگر حضرت اباعیدالله (ع) بود امروز قیام می کرد که چرا عده ای در مملکت شیعه با چنین جراتی هتاکی می کنند



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان, میر باقری

در اختتامیه جشنواره فیلم چهل چراغ درویش و حاتمی‌کیا درباره هم سخن گفتند و زارعی و میرباقری به نشریه یا لثارات اعتراض کردند.

 به گزارش ایلنا، داود میرباقری شامگاه یکشنبه بیست و هشت شهریور در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فیلم و عکس چلچراغ گفت: در شرایطی که بخشی از مطبوعات ازجمله نشریه یالثارات چنین مطالبی منتشر می‌کند؛ شرم‌آور است. اگر حضرت اباعبدالله بود امروز قیام می‌کرد که چرا عده‌ای در مملکت شیعه چنین جراتی می‌کنند و هتاکی می‌کنند ما توقع داریم که بزرگان و مسئولین ورود کنند. دل همه ما را شکسته است. این جریان اگر ادامه پیدا کند همه متضرر می‌شوند.

مریلا زارعی نیز که برای بازی در فیلم دستهای خالی تندیس گرفته بود؛ گفت: امروز در این مملکت مجله‌ای چاپ می‌شود که به همه ما توهین می‌کند! و پرده‌دری می‌کند! و آبروی مسلمان را می‌برد! و بدترین الفاظ آن تیتر می‌شود. من دیوانه حسین هستم و هنوز هم کار می‌کنیم. از بزرگان می‌خواهم ورود پیدا کنند. من دنبال نشانه بودم که حرفم را بزنم.

وی ادامه داد: سیدالشهدا به ما یاد داد خون‌مان را می‌ریزیم برای اینکه آزاده بمانیم. اگر نام اسلام و حسین زنده است به خاطر نام زینب (س) است. اگر هنرمندی در این عرصه حضور دارد، حتماً توفیقی است که امام حسین (ع) به آن عنایت کرده است. حالا این نشریه فردا در مورد من بنویسد باکی نیست. یا علی.

ابراهیم حاتمی‌کیا  نیز طی سخنانی درباره احمدرضا درویش گفت: درویش فیلم‌هایی می‌سازد که من قدرت ساخت آن را ندارم. خیلی‌ها مثل من هستند و دوست دارند درویش دوباره فیلم بسازد و خاطره بسازد.

احمدرضا درویش نیز  طی سخنانی گفت: جشنواره چهل‌چراغ حرکت مثبتی بود که اتفاق افتاد. جشنواره مقاومت هم پیش رو است هر دو رویداد بزرگ هستند و به نظرم در استراتژی فرهنگی ما نقش خواهند داشت. باید شبکه اینترنتی چهل‌چراغ و مقاومت را راه‌اندازی شود.

 درویش ادامه داد: من حاتمی‌کیا را چهل و سه سال است که می‌شناسم. حاتمی‌کیا همواره برای من الگو بود چه در زمان انقلاب و چه حالا. با او اشک‌ها ریختم و تبسم‌ها کرده‌ام. همیشه نسبت به سکوت و عصبانیتش و هر عمل او در سینما به من احساس خاصی منتقل شده است. این احساس به مخاطبان او هم انتقال یافته است. حاتمی‌کیا دیده‌بان سینمای ایران است.

وی ادامه داد: رستاخیر یک هدیه کوچک و یک قطره از اقیانوس عشق و معرفت سیدالشهدا(ع) است. افتخار می‌کنم که بخش مهمی از زندگی هنری‌ام را با زندگی امام حسین(ع) سپری کرده‌ام اما در اتفاقاتی که بر «رستاخیز» گذشت چیزی جز زیبایی، تجربه و عبرت ندیدم. رستاخیز شناسنامه من است. وقتی شناسنامه من را گرفته‌اند نمی‌توانم فیلم بسازم. رستاخیز هویت من است، جان و روح من است. امیدوارم که شناسنامه من را به رسمیت بشناسند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------