آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

زمان و مکان برگزاری مراسم چهلم داود رشیدی



مراسم چهلمین روز درگذشت داود رشیدی 10 مهرماه در تئاترشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به چهلمین روز درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، جمعی از دست‌اندرکاران سینما و تئاتر گردهم آمده‌اند تا مراسمی را در شأن این هنرمند در تئاترشهر برگزار کنند.

پیمان شریعتی، مدیر تئاترشهر با تایید این مطلب به ایسنا گفت: طبق هماهنگی انجام شده میان بنیاد سینمایی فارابی، اداره‌ی کل هنرهای نمایشی، خانه سینما و خانه تئاتر قرار است، مراسمی در روز شنبه دهم مهرماه در سالن اصلی تئاترشهر برگزار شود که در آن برنامه و نمایش‌های ویژه‌ای توسط چند هنرمند از جمله محمد رحمانیان اجرا می‌شود.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,داود رشیدی


براین اساس در این مراسم علاوه بر خانواده‌ی مرحوم داود رشیدی، تعدادی از هنرمندان هم از سوی خانه سینما و خانه تئاتر دعوت خواهند شد.

اجرای این مراسم را منصور ضابطیان بر عهده دارد و امیر اثباتی هم آن را کارگردانی خواهد کرد.

همچنین تاکید شده است که این مراسم برای عموم آزاد نیست و قرار است جمعی از هنرمندان و مدیران دعوت شوند.

داود رشیدی پنجم شهریور ماه درگذشت. او متولد ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در  تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

از جمله نمایش‌هایی که اجرا کرده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟» و ... اشاره کرد.

از جمله فیلم‌های سینمایی  که در آنها بازی کرده می‌توان به آثاری چون «کمال الملک»،«ملاقات با طوطی»،«زمهریر» و ... نام برد.

وی در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و ... نیز بازی کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------