بریم سینما پول دربیاریم



تا پیش از این همیشه تلویزیون منبع خوبی برای خلق کاراکترهای جذاب بود. کاراکترهای حقیقی یا عروسکی محبوبی خلق می کرد، جلوی ویترین می گذاشت و وقتی خوب میان مردم جا افتادند، مثل شیء ارزشمند حفظ شان می کرد.

روزنامه هفت صبح: تا پیش از این همیشه تلویزیون منبع خوبی برای خلق کاراکترهای جذاب بود. کاراکترهای حقیقی یا عروسکی محبوبی خلق می کرد، جلوی ویترین می گذاشت و وقتی خوب میان مردم جا افتادند، مثل شیء ارزشمند حفظ شان می کرد.

 

در این صورت بود که وقتی بخش خصوصی ترغیب می شد سراغ شان بیاید و به فکر ساخت فیلم سینمایی از روی آنها بیفتد، تلویزیون شرط و شروط های خاص خودش را می گذاشت تا به حال هشت کاراکتر جذاب تلویزیونی بوده اند که صحبت هایی راجع به ورودشان به بخش خصوصی و ساخت فیلم سینمایی بر اساس شان مطرح شده بود. بعضی ها موفق شدند به این عرصه راه پیدا کنند و بعضی دیگر در حد یک طرح باقی ماندند.

 

کلاه قرمزی 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ کلاه قرمزی از سال 70 و با مجموعه «جغجغه و فرفره» به تلویزیون آمد و بعد از آن با «صندوق پست» معروف شد. تا سال 72، ماین کاراکتر عروسکی تبدیل به محبوب ترین کاراکتر کودک تلویزیون شده بود تا اینکه سال 73 بالاخره پیشنهاد ساخت فیلم مطرح شد.

 

* کارگردان که بود؟ خود تیم ایرج طهماسب و حمید جبلی تصمیم به ساخت این فیلم گرفتند.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ سال 73 اولین فیلم کلاه قرمزی با اسم «کلاه قرمزی و پسرخاله» تولید شد و فروش عجیبی کرد. بعد از آن، سال 81 این تیم «کلاه قرمزی و سروناز» را ساخت. بعد از بازگشت کلاه قرمزی به تلویزیون و پخش چند مجموعه، فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه نه» تولید شد . حالا هم مبحث ساخت جدیدترین فیلم سینمایی کلاه قرمزی مطرح است.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

شهر موش ها 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ «مدرسه موش ها» از سال 60 روی آنتن رفت اما شکل و شمایل اصلی و نهایی را نداشت. سال 63 و بعد از اینکه مجموعه به صورت کاملا حرفه ای روی آنتن رفت، عوامل به فکر ساخت فیلم سینمایی افتادند.

 

* کارگردان که بود؟ برومندبه همراه همان تیم «مدرسه موش ها» تصمیم به ساخت این فیلم گرفتند.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ سال 64 اولین فیلم سینمایی با شرکت موش های «مدرسه موش ها» ساخته شد و به اسم «شهر موش ها» اکران شد. بعد از نسخه سینمایی، خبری از این شخصیت های عروسکی در تلویزیون نشد تا اینکه سال 93 یعنی 19 سال بعد از «شهر موش ها»، فیلم سینمایی «شهر موش ها 2» ساخته شد. بعد از ساخت این فیلم صحبت هایی شنیده شد از اینکه برومند مجددا به تلویزیون برگردد و «مدرس موش ها»ی جدیدی را از سر بگیرد که فعلا به جایی نرسیده.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

زی زی گولو 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ مجموعه «زی زی گولو» سال 73 روی آنتن رفت و از آنجایی که به صورت هفتگی پخش می شد، مدت زمان طولانی روی آنتن بود. جذابیت این کاراکتر و قصه هایی که برایش خلق شده بود تا حدی بود که زمزمه هایی برای ساخت فیلم سینمایی آن مطرح شد.

 

* کارگردان که بود؟ کسی غیر از خود مرضیه برومند نمی توانست سراغ ساخت این فیلم سینمایی برود.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ به نسبت سایر موارد، ساخت فیلم سینمایی زی زی گولو هیچ وقت زیاد جدی نشد. حتی مرضیه برومند همین اواخر در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که احتمال دارد مجددا مجموعه تلویزیونی «زی زی گولو 2» را بسازد. البته این احتمال خیلی هم محکم نیست اما راجع به فیلم سینمایی، صحبتی به میان نیاورده بود.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

فیتیله ای ها 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ حضور فیتیله ای ها در تلویزیون به سال 68 بر می گردد اما به طور رسمی سال 82 در برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» به عنوان عموهای فیتیله ای معرفی شدند. از آن زمان به بعد برند عموهای فیتیله ای را حفظ کردند و با همین برند بحث ساختن فیلم سینمایی با حضور آنها مطرح شد.

 

* کارگردان که بود؟ سال 925 آرش معیریان به فکر ساخت فیلمی با حضور این عموهای فیتیله ای افتاد و سال 93 آن را در سینماها اکران کرد.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ فیلم سینمایی «فیتیله و ماه پیشونی» ساخته شد اما آنطور که انتظار می رفت فروش نکرد. طبیعتا برند عموهای فیتیله ای قابلیت این را داشت که فیلم بهتری را روانه سینماها کند اما این ساخته آرش معیریان اثر قابل توجهی نبود.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

پنگول 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ از سال 86 با صداپیشگی هومن حاجی عبداللهی به برنامه رنگین کمان راه پیدا کرد و دقیقا سه سال بعد از حضورش در این برنامه، اولین پیشنهاد برای ساخت فیلم سینمایی مطرح شد.

 

* کارگردان که بود؟ در دوره ای قرار بود مسعود کرامتی، فیلم سینمایی پنگول را بسازد و در دوره ای دیگر سید جواد هاشمی به عنوان گزینه اصلی کارگردانی این فیلم مطرح شد.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ سال 89 در خبری اعلام شد که مسعود کرامتی قصد دارد خیلی زود پروژه سینمایی پنگول را کلید بزند. تا سال 92 هیچ خبری درباره سرنوشت این فیلم نشد تا اینکه سید جواد هاشمی اعلام کرد او می خواهد این فیلم را به اسم «شهر گربه ها» بسازد. با اینکه ساخت این فیلم کاملا قطعی بود اما هیچ وقت خبری از آن نشد.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

عموپورنگ

 * پیشنهاد کی مطرح شد؟ «عموپورنگ» از سال 80 روی آنتن تلویزیون بود و تا شروع دهه 90 برای خودش به برند اصلی برنامه های کودک تبدیل شده بود. در واقع عموپورنگ در صدر فهرست عموخاله های تلویزیونی قرار داشت و انتخاب اول بچه ها بود. سال 92 یعنی 12 سال بعد از شروع موفقیت این پدیده، ماجرای فیلم سینمایی اش به میان آمد.

 

* کارگردان که بود؟ داریوش فرضیایی سال 92 در مصاحبه ای اعلام کرد که دنبال یک فیلمنامه خوب است تا بتواند فیلم سینمایی عموپورنگ را بسازد منتها فعلا متن خوبی به دستش نرسیده. با این حال تاکید داشت که حتا به فکر ساخت فیلم است.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ بعد از گذشت سه سال از مطرح شدن این بحث، تا الان هنوز صحبتی از قطعی شدن ساخت فیلم سینمایی به میان نیامده.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

پژمان 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ سریال «پژمان»، از بهمن 91 تا خرداد 92 روی آنتن بود و چند ماه بعد از پایان این سریال، محسن چگینی، تهیه کننده آن اعلام کرد که به خاطر استقبال مخاطبان از «پژمان»، پیمان قاسمخانی مشغول نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی آن است و به زودی ساخت آن را شروع می کنند.

 

* کارگردان که بود؟ اول قرار بود سروش صحت، کارگردان مجموعه «پژمان» آن را هم کارگردانی کند. بعد از مدتی از کارگردانی کناره گیری کرد و اعلام شد که خود پیمان قاسمخانی آن را به عنوان اولین فیلم سینمایی اش کلید می زند.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ این پروژه ابتدا با نام «پژمان 2» کلید خورد اما بعد از مدتی نامش به «خوب، بد، جلف» تغییر کرد. این فیلم آماده است و احتمالا بعد از محرم اکران می شود.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

پایتخت 

* پیشنهاد کی مطرح شد؟ «پایتخت» از سال 90 به عنوان یکی از مهم ترین سریال های کمدی تلویزیون بین مخاطبان جا افتاده و هر چهار فصل آن جزو پرمخاطب ترین سریال ها در زمان پخش بوده اند. بعد از فصل چهارم اعلام شد که قرار است فیلم سینمایی آن ساخته شود.

 

* کارگردان که بود؟ سیروس مقدم نوروز امسال در برنامه تحویل سال «سه ستاره» به مخاطبان اعلام کرد که بعد از مذاکره با تلویزیون، تصمیم گرفته اند نسخه سینمایی «پایتخت» را بسازند. خب طبیعتا کسی غیر از خود مقدم چنین کاری را کارگردانی نمی کند.

 

* فیلم سینمایی ساخته شد؟ هنوز در مرحله نگارش فیلمنامه است و به احتمال زیاد، بعد از «علی البدل» و قبل از ساخت «پایتخت 5» برای نوروز 96، این فیلم ساخته می شود.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سینما

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------