آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

"شهرزاد 2" صعود یا...؟ / کیانیان، جعفری و نونهالی، نبود بزرگ آقا را جبران می‌کنند؟



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,شهرزاد

با شروع فیلمبرداری سری دوم "شهرزاد" حذف و اضافه برخی بازیگران موفقیت این مجموعه را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش  میزان، فصل دوم از سریال پر طرفدار "شهرزاد" در حالی رقم خورد که تولید آن با فراز و نشیب های گوناگونی برخورد کرد. این سریال در فصل اول به خوبی توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و به زعم بسیاری از منتقدان یکی از بهترین سریال های پس از انقلاب محسوب می شود.

  

فیلمنامه مناسب در کنار کارگردانی حسن فتحی با بازی بازیگرانی همچون علی نصیریان، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، ترانه علیدوستی، مهدی سلطانی و بسیاری هنرمندان دیگر، شهرزاد را به یکی از کالاهای سبد فرهنگی خانواده های ایرانی تبدیل نمود.

 

این موفقیت تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی پس از آن اصغر فرهادی با آوردن دو بازیگر اصلی این سریال در فیلم جدیدش به نوعی فروش فیلم "فروشنده" را تضمین کرد.

  

اولین عنصر موفقیت "شهرزاد" را می توان فیلمنامه آن دانست. همواره  این روزها بخش فیلمنامه نویسی برای سریال ها با مشکل روبرو بوده و نوشتن چنین فیلمنامه ای همواره با ریسک روبرو است، ریسکی که حسن فتحی با جمعی آوری گروه نویسندگان به کمترین میزان رسانده بود.

 

سریال "شهرزاد" در فصل اول علاوه بر عناصر کیفی مناسب از تبلیغات خوبی هم بهرمند بود و در پایان به قرعه کشی میان مخاطبان و برگزاری جشن "شهرزاد" پرداخت.

 

در روزهای پایانی شهرزاد یک شایعه ساخت مجموعه دوم سر زبان ها افتاد و این خبر از سوی حسن فتحی هم تایید شد. تایید فتحی و عوامل تولیدی گمانه زنی ها درخصوص داستان و بازیگران را آغاز نمود.

   

تیرماه 1395 وبسایت "شهرزاد" از سوی عوامل تولید به انتشار آخرین اخبار از تولید شهرزاد دو پرداخت. تهیه کننده سریال در این خبر گفت: کل شاکله داستان طراحی شده و به نگارش درآمده است و حدود ۱۰ تا ۱۵ قسمت نیز آماده شده است، با این حال هنوز کاملا مشخص نیست که این فصل در چند قسمت نوشته خواهد شد و ممکن است همچنان تغییراتی به وجود بیاید.

 

وی درمورد بازیگران مجموعه شهرزاد 2 اضافه کرد: بازیگران اصلی سریال همان شخصیت هایی هستند که در فصل اول حضور داشتند و بنا به مقتضیات داستان بازیگران جدیدی هم به کار اضافه می شوند. لوکیشن های جدیدتری نیز به کار اضافه خواهند شد که بیشتر خارجی هستند. فیلمبرداری سریال از 15 شهریور آغاز می شود.

  

شهریور ماه رسید و خبری از شروع سریال شهرزاد نشد و همچنان اخبار جسته گریخته ای از حذف و اضافه بازیگران به گوش می رسید. "رویا نونهالی" بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اولین بازیگری بود که به شهرزاد 2 اضافه شد. پس از نونهالی خبر اضافه شدن امیر جعفری بسیاری از طرفداران "شهرزاد" را خوشحال کرد.

 

حضور امیر جعفری به عنوان یکی از بازیگران تاثیرگذار سالهای گذشته سینما و تلویزیون اتفاق تازه در سریال پر بازیگر شهرزاد خواهد بود.

 

13 شهریور علی نصیریان بازیگر نقش "بزرگ آقا" طی مصاحبه ای با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: گفته اند که در شهرزاد2 حضور دارم البته هنوز برای شروع فیلمبرداری با من تماسی نگرفه اند.

 

خبرگزاری میزان در انتشار این مصاحبه از احتمال استفاده از نصیریان در بخش فلاش‌بک‌های نقش بزرگ آقا و یا ایفای نقش وی در قالب شخصیتی جدید پیش بینی خود را اعلام کرده بود اما نصیریان پس از آن مصاحبه، در مصاحبه ای جدید به طور کلی حضورش را در شهرزاد2 کنسل اعلام کرد.

  

این اولین شوکی بود که "شهرزاد 2" با اتمام نقش بزرگ آقا به مخاطب وارد آورد و یکی از محبوب ترین نقش های سریال را حذف نمود. حذفی که باعث شد اکثر مخاطبان نسبت به کیفیت قسمت دوم دچار شبهه شوند.

 

"نسیم ادبی" بازیگر نقش "حمیرا" 4 مهر ماه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان حضور خود را در این مجموعه قطعی دانست اما گفت که هنوز فیلمنامه را نخوانده است. ادبی طی این گفت و گو از شروع فیلمبرداری در تاریخ 15 مهرماه خبر داد.

 

بالاخره فیلمبرداری "شهرزاد 2" با حضور شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در تاریخ 15 مهرماه آغاز شد ولی حواشی اطراف این مجموعه آنقدر زیاد بود که شروع سریال چندان به چشم نیامد.

  

بیوک میرزایی بازیگر رادیو و تلویزیون 25 مهرماه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان از حضور خود در "شهرزاد2" خبر داد ولی او هم مانند سایرین گفت: این پیشنهاد از سوی سازندگان سریال شهرزاد بوده است، منتها متن سریال هنوز کامل نشده و به همین خاطر خبر قطعی از زمان حضورم در این مجموعه را ندارم. از علی نصیریان هم خبری در این سریال نیست و فکر می کنم در سری دوم حضور نداشته باشد.

 

حضور امیر جعفری و رویا نونهالی در فصل جدید نتوانست نبود علی نصیریان را نزد هواداران جبران کند و فتحی می باسیت به دنبال چهره ای باشد تا فقدان نصریان را جبران کند.

  

27 مهرماه طی خبری اعلام شد که "رضا کیانیان" بازیگر برجسته سینما و تلویزیون به شهرزاد 2 پیوسته است. حضور وی خارج از توانایی های هنری این بازیگر، راهکاری بود که حسن فتحی اتخاذ کرد تا بتواند بازیگری هم وزن با نصریان را به مجموعه اضافه کند.

 

13 روز از کلید خوردن فیلمبرداری شهرزاد 2 می گذرد و باید دید این سریال با حضور این بازیگران به همراه بازیگران قبلی می تواند جذابیت فصل گذشته را تکرار کند و یا مثل بیشتر سریال ها در قسمت دوم دچار افت در ساخت و ایده پردازی و تکرار می شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------