آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

تولدت مبارگ "پاگُنده" / "باد اسپنسر" بازیگر، مخترع، سوارکار، بوکسور



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,باد اسپنسر

"باد اسپنسر" بازیگر مطرح سینمای کمدی جهان ۳۱ اکتبر ۱۹۲۹ در شهر رم، ایتالیا به دنیا آمد.

به گزارش  میزان، "باد اسپنسر" با نام حقیقی "کارلو پدرسولی" بازیگر ایتالیایی و متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۲۹ در ناپل و یکی از تاثیرگذار ترین چهره های سینمای کمدی ایتالیا و جهان بود.

  

وی بیشتر به خاطر حضور در فیلم‌های به سبک وسترن اسپاگتی همراه با ترنس هیل شهرت دارد. وی باترنس هیل هجده فیلم سینمایی مشترک کار کرده است.

 

کارلو فرزند کارخانه داری بود به نام «آلساندرو پدرسولی» بود. او در سال ۱۹۳۶ وارد دبستان شد و پس از پایان دبیرستان در سال ۱۹۴۶ با بهترین معدل، به تحصیل در رشته شیمی در دانشگاه رم پرداخت. خانواده او پس از بمباران کارخانه پدرش طی جنگ جهانی دوم به رم که بخاطر وجود واتیکان امن‌ترین شهر کشور محسوب می‌شد نقل مکان کرد و پس از مدتی تصمیم گرفتند در سال ۱۹۴۷ به برزیل در آمریکای جنوبی مهاجرت کنند.

  

کارلو مجبور به ترک تحصیل شد و در برزیل به کارگری پرداخت. کارلو در سال ۱۹۴۸ به ایتالیا بازگشت و به تحصیل و ورزش شنا پرداخت. او پس از مدتی تغییر رشته داد و طی شش ترم رشته حقوق را در دانشگاه در سال ۱۹۵۷ به پایان رساند ولی هیچگاه در این رشته فعال نبود.

 

وی در سن ۳۸ سالگی به دنیای بازیگر روی آورد و توانست به موفقیت‌های بین‌المللی دست پیدا کند. او همچنین علاقه‌مند به حوزه نویسندگی است و در طول این چند سال که دیگر فیلم بازی نمی‌کند به این حرفه روی آورده و کتابی را نیز در ارتباط با زندگی خود نوشته است.

  

اولین حضور حرفه‌ای باد اسپنسر در دنیای سینما، بازی در فیلمی با نام روح شوهر من، برگرفته از یک داستان کمدی ایتالیایی بود که در سال ۱۹۴۹ تولید و در سال ۱۹۵۰ منتشر شد. وی در سال ۱۹۵۱ در فیلم‌های گارد پرتورین و کجا می‌روی به عنوان یک بازیگر حضور داشته است.

 

باد اسپنسر و ترنس هیل جزئی از خاطرات ایرانیان شده‌اند. خبر مرگ باد اسپنسر که مردم ایران وی را با نام «پاگنده» می‌شناسند، باز تاب زیادی در فضاهای مجازی ایرانی داشت و مرگ این هنرمند آنها را غمگین کرد.

  

باد اسپنسر ۸۶ ساله بر اثر بیماری ذات الریه در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶ در رم درگذشت. به گفته پسر اسپنسر او با گفتن «از شما ممنونم» از دنیا رفت. از او ۳ فرزند ۵ نوه و ۶ نوه بزرگ به یادگار ماند.

  

از مجموعه فیلم های وی می توان به من میگن ترینیتی، هنوز ترینیتی هستم ، دو پلیس زبل، من و اسب آبی، پرواز به میامی، به من میگن پاگنده ، پاگنده به هنگ کنگ می‌رود، پاگنده به آفریقا می‌رود، پاگنده به مصر می‌رود اشاره نمود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------