آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

کنایه معنادار مهران مدیری به یک تهیه‌کننده / خجالتی بودن آهنگسازی که کار دستش داد!



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,دورهمی

شب گذشته مهمان بخش اول برنامه دورهمی، پیروز ارجمند یکی از آهنگسازان کشورمان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته  تعدادی از مردم نیشابور مهمان دورهمی بودند. آنها یک تابلو که با سنگ فیروزه کار شده بود، به موزه دورهمی اهدا کردند. 

 

مهمان بخش اول برنامه پیروز ارجمند، یکی از آهنگسازان کشورمان بود.

 

ارجمند در پاسخ به سوال مدیری درباره اینکه با حضور در وزارت ارشاد همیشه پر سر و صدا بوده، گفت: همیشه آدم پر سر و صدایی هستم. از بچگی هم همینطور بودم (خنده)؛ چون خودم اهل موسیقی بودم  و با توجه به صنف کاری که در آن حضور داشتم، همیشه امیدوار بودم به ایده و آرمان خود برسم. خداروشکر به بخشی از آنچه می‌خواستم، رسیدم. به نظرم هر کسی در قسمتی که توانایی و شرایط دارد، باید حاضر شود اما در مورد استعفا باید بگویم، یکسری عوامل باعث شد، ترجیح بدهم به فضای کاری خودم بازگردم و کار را به افراد دیگری بسپارم.

 

وی ادامه داد: زمانی که من بر سر کار حضور داشتم، خوانندگان زیادی به خاطر کار غیرحرفه‌ای‌شان مجوز نگرفتند، بلکه مجوز آنها منوط به اصلاح کار خود بود. نهایتا به درجه و کیفیتی رسیدیم که بهترین کارها در تالار وحدت اجرا شد. اگر دو سال دیگر دوام می‌آوردم، می‌توانستم کارهای بیشتری انجام دهم.

 

این آهنگساز افزود: البته ما  کشور چند فرهنگی هستیم. هر چند که تحت یک فرهنگ فارسی کار می‌کنیم اما این چند فرهنگی کار را سخت می‌کند. به بیشتر استان ها سفر کردم و با هنرمندان دیدار داشتم و با برآیند آنها برنامه‌ریزی کردم. روزهای اولی که به محل کارم می‌رفتم، بعد از شناخت کارمندان متوجه افراد دیگری شدم. ماجرا را جویا شدم و گفتند آنها دلال هستند که شعر و موسیقی خرید و فروش می‌کنند. طی یکسری صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها صحبتی  با آنها  داشتم  که به مرور دلالی حذف شد.

 

مدیری درباره اینکه موسیقی یک علم است، سوال کرد. ارجمند اینگونه توضیح داد: موسیقی علمی ترین هنر است. بسیاری از شاخه های ریاضی فیزیک از موسیقی قواعد خود را گرفتند. به طور مثال لگاریتم را به موسیقی نسبت داده می‌شود.

 

ارجمند در پاسخ به سوال مدیری درباره عاشق شدنش گفت: بله، من دوبار عاشق شدم؛ اما در هر دو مورد ناکام بودم. آدم خجالتی هستم و همین موضوع باعث شد که هر بار از علاقه‌ام حرفی نزنم!

 

وی درباره سن و سالش اظهار داشت: 46 سال دارم؛ کرمانی هستم و مثل قالی کرمان می‌مانم و برای همین جوانتر نشان می‌دهم (خنده). از طرفی شغلم متناسب با علاقه‌ام است. حسود و کینه‌جو نیستم. برای موفقیت تلاش می کنم و به نظرم علم به دست آوردن ثروت بهتر از هرچیزی است. همه اینها عامل جوان ماندن من است.

 

ارجمند در خصوص اینکه چه موسیقی گوش می‌کند، گفت: همه نوع موسیقی گوش می‌کنم. اعتقاد دارم، باید یاد بگیریم موسیقی خوب بشنوید و خوب موسیقی بشنویم تا بحران های روحی خود را حل کنیم.

 

وی درباره نوع موسیقی که گوش می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه با بیشتر خواننده‌های پاپ کار کردم، به  صدای آنها علاقه دارم. قرار بود با شما هم یک همکاری داشته باشیم. حتی من سی دی هم براتون ارسال کردم، برای سریال ساخت ایران؛ اما بدون اینکه من اطلاع داشته باشم تهیه کننده با فرد دیگری قرارداد بسته بود. مدیری در این لحظه گفت: تهیه‌کننده عزیز خسته نباشید (خنده).

 

ارجمند در خصوص فعالیت اخیر خود عنوان کرد: بیشتر کار مستقل در زمینه موسیقی انجام می‌دهم از طرفی در بحث زیست محیطی با دیگر هنرمندان جهان فعالیت می‌کنیم. البته در حوزه گردشگری هم فعال هستم.

 

وی در پاسخ به سوال مدیری درباره اینکه چه حسرتی در زمینه کاری دارد، گفت: به نظرم باید در وهله اول احترام، اعتماد، کرامت و شان هنرمند آنچنان که شایسته است، رعایت شود. از اینکه نتوانستم بیشتر در حوزه مدیریتی موسیقی فعالیت داشته باشم، متاسفم. اما ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی را تاسیس کردم. سرای موسیقی محلی احیا شد اما دوست داشتم برای موسیقی محلی کار  کنم. اما چه کنم که من بودم و یک جیب خالی و اختیارات محدود.

 

ارجمند در پاسخ به سوال مدیری درباره احساس خوشبختی گفت: من خوشبختم؛ چرا که فرزند، خانواده و دوستان خوبی دارم.

 

وی در پایان، یک تابلوی نقاشی به موزه دورهمی اهدا کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------