آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

فرناز رهنما: «هشت‌ونیم دقیقه» من را نجات داد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» گفت:‌ یکی از نکات قابل توجه در این سریال این است که اگر بخواهیم از زاویه هر کاراکتری به قصه نگاه کنیم هر کدام از شخصیت‌ها می‌توانند برای ما کاراکتر اصلی باشند.

به گزارش فارس، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» گفت:‌ یکی از نکات قابل توجه در این سریال این است که اگر بخواهیم از زاویه هر کاراکتری به قصه نگاه کنیم هر کدام از شخصیت‌ها می‌توانند برای ما کاراکتر اصلی باشند.

 

نشست سریال «هشت‌ونیم‌ دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید که این شب‌ها از شبکه دو سیما پخش می‌شود، با حضور عوامل و بازیگران و به همت خبرگزاری فارس برگزار شد.

  

در این نشست بهروز مفید (تهیه‌کننده)، شهرام شاه‌حسینی (کارگردان)، سام درخشانی (احسان)، بهرنگ علوی (فرزین)، شبنم قلی‌خانی (یکتا) و فرناز رهنما (نسرین) حضور داشتند.

 

 

فرناز رهنما: یکی از نکات قابل توجه در این سریال این است که اگر بخواهیم از زاویه هر کاراکتری به قصه نگاه کنیم هر کدام از شخصیت‌ها می‌توانند برای ما کاراکتر اصلی باشند. آنهم به این دلیل است که چندین قصه را به موازات یکدیگر پیش می‌بریم. حتی نسرین مقدم نیز برای خودش یک زندگی مستقل دارد که می‌تواند نقشی پررنگ داشته باشد. یکی از ضعف‌های سریال‌های ما عدم فیلمنامه خوب و قصه است و اغلب ما یکسال فیلم‌نامه می‌خوانیم تا شاید یکی از آنها به دلمان بنشیند و قصه یکتا همان اتفاقی است که همه ما روزی منتظرش بودیم.

 

چرا همه ما و حتی مخاطبین قصه سریال «هشت و نیم دقیقه» را دوست داشتند؟ به این دلیل که اگر از هر زاویه‌ای به آن نگاه کنیم، یکی از کاراکترها را می‌توانیم شخصیت اصلی در نظر بگیریم که اتفاقا پیش برنده و محوریت داستان است و شناسنامه دارد و قبل و بعد از آن را می‌توانیم تشخیص دهیم. اما قصه‌هایی که به دست من می‌رسد متاسفانه یا شخصیت‌هایی سیاه دارند و یا سفید و قابل باور نیست.

 

 آنطور که در تیتراژ دیده می‌شود، فیلمنامه این سریال توسط چندین نفر به نگارش درآمده است. 

رهنما: و همین ویژگی آقای شاه حسینی باعث شده که سریال‌شان یکدست شود و همه کاراکترها با یک ریتم صحبت کنند. من در ضبط همه سکانس‌ها حضور نداشتم اما الان که هر شب کار را می‌بینم صحبت کردن شخصیت‌ها برایم یکدست است و همه یک جنس صحبت می‌کنند. همه ما از همان جلسه اول به ایشان اعتماد کردیم و در ادامه نیز تعامل خوبی را با یکدیگر داشتیم.

 

درست است، در ایران به این موضوع زیاد دقت نمی‌شود و اغلب قصه پیرامون شخصیت‌ اول و دوم سریال پیش می‌رود و داستانک‌هایمان وارد ماجرا شده و به یکباره رها می‌شوند و ضربه‌ای نیز به داستان اصلی نمی‌خورد. 

رهنما: بازی‌هایی که تا الان می‌بینید را در قسمت‌های آینده حکمت و منطقش را خواهید فهمید. به این دلیل که این سریال دیالوگ‌مدار است اگر یک قسمت از آن را نبینید قطعا برخی نکات را از دست خواهید داد.

 

خانم رهنما شما برای ورود به فضای جدی به آنچه می‌خواستید رسیدید؟ 

رهنما: از حضورم در این سریال بسیار راضی هستم. بعد از بازی در فیلم سینمایی «اقلیما» مدام نقش قاتل به من پیشنهاد می‌شد و بعد از حضور در دو سریال طنز همه پیشنهادها طنز بود. مدتی نیز مشغول به بازی در تئاتر شدم اما دیدم نمی‌شود تمام عمرم را با تئاتر سرگرم شوم و منتظر پیشنهاد خوبی برای حضور در نقش جدی بودم. قبل از پیشنهاد سریال «هشت‌ونیم‌ دقیقه» دو فیلمنامه خواندم که ژانرشان درام و تراژدی بود اما در این میان «هشت‌ونیم‌ دقیقه» من را بیشتر جذب کرد. آن هم به این دلیل که اگر هرکدام از شخصیت‌ها از داستان‌ حذف می‌شدند قصه دچار تزلزل می‌شد. آنقدر مهره‌ها درست چیده شده بودند و همه به یک اندازه در روند داستان سهم داشتند که همین می‌توانست مرا کمک کند تا خودم را در هر ژانری محک بزنم.

 

برخی اوقات نسرین شبیه به کارآگاه می‌شود آنهم به دلیل علاقه بسیارش به یکتا است. 

رهنما: اگر مخاطب فکر می‌کند که من نسرین را مثل کارآگاه‌ها بازی کردم قطعا ضعف بازی من بوده است. چرا که شاه‌حسینی مدام به من می‌گفت مراقب باش تا این نقش شبیه کارآگاه نشود و وکیل بماند و همین مرز باریک و سختی برای من بود. از تک‌تک کاراکترهای داستان وجه‌های مختلفی می‌بینیم و حتی نمی‌توانیم بگوییم که نسرین دختر و دوست خوبی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------