«فروشنده» را همه پسنديدند، جز نيويوركي‌ها



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,فروشنده

برندگان جوایز سالانه «هیأت ملی نقد فیلم» در آمریکا، فیلم «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان بهترین فیلم خارجی سال ٢٠١٦ برگزیدند.

شرق، فیلم «فروشنده» پس از درخشش در جشنواره فیلم کن، حالا توانسته نظر منتقدان فیلم آمریکایی را به خود جلب کند و موفق شده جایزه بهترین فيلم خارجی سال را از نگاه این منتقدان كسب کند. این در حالی است که «حلقه منتقدان فیلم نیویورک»، ‌نظر دیگری داشتند. در روزهای اوج فصل جوایز سینمایی، تشکل‌های هالیوودی اقدام به معرفی برترین‌های سال در شاخه‌های گوناگون می‌کنند و پس از «هیأت ملی نقد فیلم»، این‌بار نوبت به «حلقه منتقدان فیلم نیویورک» رسید تا برترین‌های سینمای سال ٢٠١٦ را انتخاب کنند. در هشتادودومین دوره جوایز سالانه «حلقه منتقدان فیلم نیویورک»، فیلم موزیکال «لالا لند»، به کارگردانی «دمین شزل» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سال شد و «فروشنده» از این جایزه بازماند.

  

«هیأت ملی نقد فیلم» (The National Society of Film Critics -NSFC) تشکلی از منتقدان آمریکاست که معمولا ذائقه عامه مردم را در نظر می‌گیرد و هرساله جوایز خود را اهدا می‌کند. اعضای آن از ژانویه ٢٠١٤ حدود ٦٠ منتقد شدند که در نشریات هفتگی و روزنامه‌های بزرگ و سراسری و همین‌طور رسانه‌های مجازی آمریکا قلم می‌زنند.

  

اما حلقه منتقدان فیلم نیویورک(The New York Film Critics Circle -NYFCC) در سال ۱۹۳۵ تشکیل شده و اعضای آن شامل منتقدان فیلم، از روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و مجلات نیویورک و بالغ بر ٣٠ نفر هستند که روزنامه‌ها، نشریات هفتگی و ماهانه نیویورک را دربر می‌گیرد. در دسامبر هر سال، اعضا برای اهدای جوایز به آثار برتری که در سال گذشته به نمایش درآمده‌اند، گرد هم جمع می‌شوند. این جوایز یکی از مهم‌ترین پیشروان جوایز آکادمی اسکار به حساب می‌آید. هرچند اولین مراسم «اسکار» به طور رسمی حدود شش سال زودتر و در سال ۱۹۲۹ برگزار شد. «حلقه منتقدان فیلم نیویورک» جوایز ویژه‌ای را برای افراد یا سازمان‌هایی که خدمت ویژه‌ای به هنر سینما کرده‌اند، مانند منتقدان و پژوهشگران تاریخ سینما نیز در نظر می‌گیرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------