فریبا نادری: وقتی مردم درفضای مجازی به هنرمندان ناسزا می گویند،دلیلی ندارد وارد این فضا شوم



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

فریبا نادری،بازیگر فیلم"قصه گیتی" با روزنامه جام جم مصاحبه کرده است.

 بخشهایی از اظهارات او را می خوانید:

 

داستان «قصه گیتی» درباره استفاده نادرست از فضاهای مجازی و اینترنت است و بیانگر دغدغه فضاهای مجازی زنی خانه‌دار با بازی رویا نونهالی. این زن دوستانی دارد که یکی از آنها من هستم. من در این فیلم نقش زنی را ایفا می‌کنم که بسیار به ظاهرش اهمیت می‌دهد، اما به فکر زندگی زناشویی‌اش نیست و به همین دلیل زندگی‌اش رو به فروپاشی است.

 

آدم عکس یهویی نیستم

فضای مجازی اسمش روی خودش است و گاهی بعضی آدم‌ها به قدری غرق آن می‌شوند که همه چیز را تقلبی و فیک می‌بینند. کسانی که زیادی غرق این فضا می‌شوند یا خیلی تنها هستند یا در اثر استفاده مدام از این فضا تنها می‌شوند. خیلی از آدم‌ها در این فضا اسامی و صفحه‌های تقلبی دارند. فضاهای مجازی را باید شناخت و از آن استفاده‌ای درست کرد.

 

من خودم اینستاگرام دارم، اما از آن استفاده کاری می‌برم. عکس کارهای تصویری یا اطلاع‌رسانی راجع به مراسم‌ خیریه و... را در آن می‌گذارم و... آدمی هم نیستم که عکس به قول معروف یهویی بگذارم. شاید هنرمندانی باشند که از فضاهای شخصی و خانوادگی‌شان عکس بگذارند که دیدنش برای دید عموم آزاد باشد، اما خب من نظر دیگری دارم. وقتی بعضی از افراد هنوز فرهنگ این فضاها را ندارند و زیر عکس‌های خانوادگی هنرمندان ناسزا می‌نویسند ترجیح می‌دهم عکس عزیزانم را نگذارم. ضمن این‌که خانواده‌ام هم علاقه چندانی ندارند که خیلی در این فضاها دیده شوند.

 

تراژدی غم‌انگیز «مشکل گیتی»

«مشکل گیتی» درام خیلی پیچیده‌ای ندارد، اما جنبه‌ای آموزشی دارد. فاجعه‌ای در این فیلم رخ نمی‌دهد، اما تراژدی غم‌انگیزی در فیلم حاکم است. زن و شوهری (با بازی رویا نونهالی و حمید فرخ‌نژاد) همه چیز دارند، اما در حال جدایی از یکدیگر هستند. آنها مدام به یکدیگر شک دارند که تو چرا سرت در گوشی است و....

 

خانواده‌ام خیر هستند

پارسال برای پیاده‌روی مراسم اربعین رفته بود. خانواده من دست در کارهای خیر دارند و من هم کمک به همنوع را از آنها یاد گرفتم. اعتقاد مذهبی، نذر و... انگیزه و امیدم را در زندگی بالاتر می‌برد و حس می‌کنم از جانب نیرویی حمایت می‌شوم. این حس در زندگی شخصی‌ام تاثیرگذار است و امنیت وصف‌ناپذیری به من می‌دهد.

 

تلویزیون خانه اولم است

برایم کار در تلویزیون و سینما فرق آنچنانی ندارد و دوست دارم در مدیوم‌های مختلف توانایی‌هایم را امتحان کنم، اما بالاخره تلویزیون خانه اولم است و مردم مرا با استانداردهای تلویزیون می‌شناسند. الان در سینما خیلی اعتماد نمی‌کنند که نقش اصلی را به من بدهند و من در حال طی کردن مسیری آهسته و پیوسته یا به قولی پله‌پله هستم.

 

به دنیای واقعیت بپردازیم

به مردم پیشنهاد می‌کنم «مشکل گیتی» را ببیند. شاید زنگ خطری برایشان باشند که استفاده نادرست از فضاهای مجازی چه عواقب خطرناکی را برایشان به همراه دارد. امیدوارم این افراد از دنیای تخیل جدا شوند و به دنیای واقعیت برسند. فضای مجازی اعتیادآور است و از آنجا که ما همه جا (خیابان، مغازه و...) اینترنت داریم، ترکش به سختی مواد مخدر و چه‌بسا سخت‌تر از آن است.

 

خانواده‌ام مخالف بازیگری بودند

فریبا نادری متولد ۱۳۶۳، بازیگر و مدیر بازرگانی ایرانی است. فریبا نادری به‌طور اتفاقی وارد عالم بازیگری شد، او با سریال «مروارید سرخ» معرفی شد و با سریال «گل بارون‌زده» باعث شد که اهالی سینما روی بازی او حساب ویژه‌ای باز کنند. او به جز بازیگری به خانه داری بویژه آشپزی علاقه ویژه‌ای دارد و هرگاه که در منزل است، وقت خود را صرف آشپزی می‌کند.

 

نادری می‌گوید: زمانی که در دوران راهنمایی تحصیل می‌کردم، به‌طور اتفاقی به من پیشنهاد اجرای برنامه «نیمرخ» داده شد، اما مادرم مخالفت کرد. از این حکایت چند سالی گذشت تا این‌که یک روز با دوستم که گریمور بود برای تست به دفتر «مسعود رسام» رفتیم، آن روز وی با تست بازیگران برای سریال «مروارید سرخ» مشغول بود، من هم غافل از این ماجرا نشسته بودم تا این‌که از اتاق شان آمدند بیرون و گفتند نوبت شماست. گفتم من برای تست بازیگری نیامده‌ام، دوستم آمده است... او به من گفت: حالا که آمدی بیا تست بده... آن روز خوش‌شانس بودم و در تست قبول شدم، اما می‌دانستم که خانواده‌ام مخالفت خواهند کرد.

 

در قراردادم شرط کردم که خانواده‌ام هم باید پشت صحنه بیایند و گروه مروارید سرخ هم پذیرفتند. با این شرایط باز هم مادرم مخالفت کرد، اما سرانجام متوجه شد که علاقه من به بازیگری وصف‌ناپذیر است و نمی‌توانند مقابل علاقه‌ام ایستادگی کنند و این شد که به بازیگری روی آوردم . نادری عاشق سه چیز است. کار خیر، بازیگری و سفر. او از هر فرصتی برای مسافرت استفاده میکند، عاشق طبیعت شمال است.

 

فریبا نادری که در اوج جوانی با مسعود رسام که خیلی از او بزرگ‌تر بود ازدواج کرد، فریبا نادری گفت که این ازدواج به تشخیص خودش انجام شده است. او پس از مرگ همسرش مسعود رسام در سال ۱۳۸۸ دیگر ازدواج نکرد و در مصاحبه‌ای اعلام کرد هرگز با بازیگران تلویزیون یا سینما ازدواج نخواهد کرد. فریبا نادری در مورد همسرش می‌گوید در کنار مسعود رسام زندگی عاشقانه‌ای داشتم و با وجود بیست و هفت سال تفاوت سنی هیچ‌وقت در زندگی با او خللی حس نکردم. حتی کوچک‌ترین سخنان او برای من آموزنده بود و این بهترین خاطره‌ام از اوست که هنوز هم حرف‌های پرمحتوایش در خاطرم هست.

 

او که در سریال‌هایی چون ستایش ۱ و ۲ بازی کرده است، سال قبل اعلام کرد که به زودی در سریال ستایش ۳ هم بازی خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------