آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

«شهرکی ها» از امشب می خندانند



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,شهرکی ها

مجموعه تلویزیونی «شهرکی‌ها» به کارگردانی علی شب‌خیز در 70 قسمت 30 دقیقه‌ای از امشب غیر از جمعه‌ها ساعت20 روانه آنتن شبکه سه می‌شود. این مجموعه طنز به تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز کاری از گروه اجتماعی این شبکه است که سیدمحمدجواد حسینی آن را نوشته است.

جام جم، مجموعه تلویزیونی «شهرکی‌ها» به کارگردانی علی شب‌خیز در 70 قسمت 30 دقیقه‌ای از امشب غیر از جمعه‌ها ساعت20 روانه آنتن شبکه سه می‌شود. این مجموعه طنز به تهیه‌کنندگی فرید شب‌خیز کاری از گروه اجتماعی این شبکه است که سیدمحمدجواد حسینی آن را نوشته است. بیژن بنفشه‌خواه، روشنک عجمیان، عباس جمشیدی، سوسن پرور، نگین معتضدی، علی موسویان، ماهان عبدی، ثمیلا شفیعی و امیر کربلایی در این مجموعه بازی می‌کنند.

 

 این مجموعه تلویزیونی روایت داستان بهرام گردآوری، تهیه‌کننده‌ای مقروض است که تمامی عوامل حکم جلب او و مدیر تولیدش را گرفته‌اند. بهرام در تلاش است با گرفتن سفارش کاری جدید از شبکه، آبروی از دست رفته‌اش را به دست آورد. بهرام به همراه همسرش که آشپزی نمونه است و تنها پسرش که به اینترنت علاقه دارد در شهرکی ساکن هستند.

 

از سوی دیگر خواهر بهرام که دامپزشک و حامی محیط زیست است، همراه شوهر بیکارش که در تلاش است تا شغلی مناسب به دست آورد، در همان شهرک زندگی می‌کنند. یکی از دوستان قدیمی بهرام همراه همسر و دخترش نیز در همسایگی بهرام سکونت دارد؛ دوست بهرام وضعیت اقتصادی مناسبی دارد و این موضوع در رفتار و شخصیت همسرش بی‌تاثیر نیست. مدیر تولید بهرام هم از کودکی یار و یاورش بوده و در حل مشکلات، مشاور اوست که البته همیشه محاسباتش اشتباه از آب در می‌آید ...

 

طنز کلامی 

فرید شب‌خیز، تهیه‌کننده درباره تولید این مجموعه به جام‌جم گفت: مجموعه اپیزودیک شهرکی‌ها روایتگر وقایع و اتفاقاتی است که در چند خانواده رخ می‌دهد. آنها در یک شهرک زندگی می‌کنند. بعد از معرفی شخصیت‌ها نگاهی انتقادی به مضامین و سوژه‌های روز جامعه همچون اعتیاد، چشم و همچشمی، اینترنت و... داریم. ما در کنار بازیگران ثابت که اهالی این شهرک هستند، بازیگر مهمان هم داریم که تعدادشان زیاد است.

 

وی ادامه داد: موضوع این سریال درباره یک تهیه‌کننده است. در واقع از خودمان شروع کردیم تا به کسی بر نخورد. طنز این مجموعه هم در بیشتر صحنه‌ها کلامی است تا موقعیت. البته به هیچ وجه به سمت لودگی نرفتیم. این تهیه‌کننده با اشاره به لوکیشن این مجموعه که در یک سوله 4000 متری در شهرک سینمایی غزالی ساخته شده، توضیح داد: با توجه به تعدد لوکیشن‌ها باید در یک جا مستقر می‌شدیم تا به کار سرعت بدهیم. به همین دلیل لوکیشن‌ها را در یک سوله ساختیم. البته تصاویر خارجی هم داریم و این طور نیست که داستان فقط در خانه اهالی شهرک رخ دهد.

 

وی درباره انتخاب علی شب‌خیز، پسرش برای کارگردانی سریال توضیح داد: طرح اولیه را پسرم همراه با سیدجواد حسینی ارائه کرد. ضمن این که او تجربه کارگردانی هم داشته و کارگردان تلویزیونی خنده بازار و تدوینگر سریال آقا و خانم سنگی و... بوده است. به نظرم بهترین گزینه برای کارگردانی بود. من تصاویر ضبط شده را دیدم و بدون اغراق باید تاکید کنم که کار خوبی شده است.

 

شب‌خیز در پایان گفت: تصویربرداری و مراحل فنی همزمان با پخش ادامه دارد. تا به امروز 75 درصد از تصویربرداری تمام شده و دو ماه دیگر کار به پایان می‌رسد.

 

ساختار متفاوت 

علی شب‌خیز، کارگردان شهرکی‌ها نیز درباره شکل‌گیری سریال گفت: من مدت‌ها بود که به این طرح فکر می‌کردم که زندگی چند خانواده را به تصویر بکشیم و در این بین مسائل اجتماعی روز را هم نقد کنیم. البته تا به امروز دوستان به این شکل کار کرده‌اند، اما ما از ابتدا می‌خواستیم ساختار این مجموعه کاملا متفاوت باشد. از سوی دیگر تلویزیون هم سفارش داد درباره یک تهیه‌کننده تلویزیونی طرحی بنویسیم، به همین دلیل طرحی را که در ذهن داشتم با موضوع تهیه‌کننده ترکیب کرده و چند خانواده هم اضافه کردیم و فیلمنامه نوشته شد.

 

وی که بر نگارش فیلمنامه هم نظارت داشته، ادامه داد: روایت قصه سریال به هیچ وجه خطی نیست و ما فلاش بک و فلاش فوروارد داریم. در مجموع کارگردانی این سریال که همچنان تولیدش ادامه دارد، برایم تجربه درخشانی است.این کارگردان درباره گریم بازیگران که بیشتر به دهه 60 و اوایل دهه 70 نزدیک است، توضیح داد: وقتی کاراکترهای قصه درباره خاطره‌ای از گذشته صحبت می‌کنند ما به آن گذشته برمی‌گردیم و این خاطرات را می‌بینیم، حتی آینده را هم می‌بینیم. قصه یک راوی دارد و درباره صحنه‌ها توضیح می‌دهد.

 

شب‌خیز با اشاره به انتخاب بازیگران گفت: همزمان با شخصیت‌پردازی کاراکترها، به بازیگران هم فکر می‌شد. به عنوان نمونه سوسن پرور به محیط زیست علاقه‌مند است، به همین دلیل در قصه یک دامپزشک و حامی محیط زیست وجود دارد. گروه بازیگران بسیار خوب و حرفه‌ای هستند و خیلی زود با نقش‌ها عجین شده و همذات‌پنداری کردند.

 

نفس تازه در طنز 

نگین معتضدی، بازیگر درباره پذیرش بازی در شهرکی‌ها گفت: وقتی برای بازی در این سریال دعوت شدم و با علی شب‌خیز، کارگردان صحبت کردم، متوجه ایده‌های جالبش برای قصه و شخصیت‌پردازی کاراکترها شدم. من در این مجموعه نقش سهیلا را بازی می‌کنم که در شهرک زندگی می‌کند. قالب طنز این مجموعه را خیلی دوست دارم. این بازیگر درباره گزیده‌کاری‌اش گفت: بعد از بازی در سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری، ابله ساخته کمال تبریزی و گذر از رنج به کارگردانی فریدون حسن‌پور، سطع توقعم بالا رفته است، اما احساس کردم سریال شهرکی‌ها نگاه جدیدی به طنز دارد که می‌توان گفت نفس تازه‌ای به طنز دمیده است.

 

خشایار بیکار و بی‌عار 

عباس جمشیدی، بازیگر این مجموعه درباره نقشش گفت: من نقش خشایار را در مجموعه شهرکی‌ها بازی می‌کنم که بیکار و بی‌عار هست و برایش چیزی مهم نیست. تا به امروز چنین کاراکتری را بازی نکرده بودم. خشایار فرد ساده‌لوحی است که مثل یک کودک است و همه چیز برایش جذابیت دارد و تعادلی در زندگی ندارد.

 

وی افزود: بعد از این که متن را خواندم با نویسنده و کارگردان خیلی صحبت کردیم تا رفتارهایم به گونه‌ای دربیاید تا برای مخاطب بانمک باشد. البته ابتدا نگران بودم که شبیه دیگر آثار طنزی نباشد که در حال پخش است، اما خوشبختانه ساختار مجموعه متفاوت است. از سوی دیگر خشایار با چالش‌های زیادی همراه است که برایم جذابیت دارد.

 

زوج تهیه‌کننده و آشپز 

بیژن بنفشه‌خواه تا به امروز در مجموعه‌های طنزی همچون این چند نفر، بدون شرح، مرد دو هزار چهره، قهوه تلخ، ساختمان پزشکان، خانه اجاره‌ای و راه طولانی بازی کرده است. او در مجموعه تلویزیونی شهرکی‌ها نقش یک تهیه‌کننده را دارد که کاراکتر تازه‌ای برای او محسوب می‌شود. نقش همسر او را روشنک عجمیان به عهده دارد که یک آشپز نمونه است. عجمیان با مجموعه‌های طنز بیگانه نیست و تا به امروز در مجموعه طنز کوچه اقاقیا، جایزه بزرگ، مرد هزار چهره و... بازی کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------