فیلمسازان غایب فجر 35 چه کسانی هستند؟



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

در 50 روز زمان باقی مانده از فجر 35 فیلمسازان بزرگی غایب این دوره از جشنواره هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ جشنواره فیلم فجر که به عنوان مهمترین جشنواره سینمایی در طول 34 دوره برگزاری خود شناخته شده محفلی برای فیلمسازان بزرگ ایرانی است تا با ساخت فیلم های خود رقابت را دوچندان کنند. اما این فرصت برای تعداد محدودی از فیلمسازان فراهم می‌شود و دیگر کارگردانان به هردلیلی از حضور در رقابت جا میمانند.

 

در این گزارش سعی شده با توجه به بررسی جشنواره سال گذشته و چند سال قبل به معرفی فیلمسازان غایب جشنواره فجر 35 بپردازد.

 

نرگس آبیار که سال گذشته با فیلم «نفس» در جشنواره فجر حضور داشت امسال هم در تدارک ساخت فیلم با موضوع دختر شینا است اما این مدت زمان فرصتی را برای حضور این کارگردان در جشنوار امسال فراهم نمی‌کند، علیرضا امینی، بهرام توکلی و انسیه شاه‌حسینی هم از کارگردانانی هستند که فیلم در حال ساخت دارند اما به جشنواره امسال نمی‌رسد.

 

کمال تبریزی و مهدی گلستانه ساخت سریال برای تلویزیون و نمایش خانگی را در الویت کاری خود قرار دادند تا فیلمی برای جشنواره نداشته باشند.

 

مجتبی راعی، فریدون جیرانی، علیرضا رئیسیان، کیومرث پوراحمد، سیروس الوند، محمدعلی باشه آهنگر و یدالله صمدی با وجود اینکه خواهان ساخت فیلم برای جشنواره هستند اما شرایط تامین مالی برای ساخت آنها هنوز مهیا نشده است.

 

فیلم‌های «آشغال های دوست داشتنی ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» و «یک شهروند کاملا معمولی» در لیست فیلم‌های توقیفی قرار دارند که بعید به نظر می‌رسد محسن امیریوسفی، عبدالرضا کاهانی و مجید برزگر تا زمان روشن شدن تکلیف فیلم‌هایشان دست به تولید فیلم دیگری بزنند.

 

بهروز افخمی هم بعد از ساخت فیلم «روباه» که دو سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد خود را درگیر تولید و اجرای برنامه «هفت» کرد اما طبق گفته‌های خودش در حال ساخت فیلمی درباره سوریه است و با توجه به روند تولید برنامه هفت و پژوهش برای ساخت چنین فیلمی انتظار حضور این کارگردان در جشنواره امسال وجود ندارد.

 

تینا پاکروان هم امسال حضوری متفاوت در جشنواره دارد اما نه به عنوان کارگردان، بلکه به عنوان بازیگر در فیلم «سارا و آیدا» مازیار میری بازی می‌کند و می‌توان او را هم در لیست کارگردانان غایب جشنواره قرار داد.

 

رضا میرکریمی نیز به دلیل اکران‌های جهانی فیلم «دختر» فرصت حضور در جشنواره امسال را از دست داد.

 

ابراهیم حاتمی‌کیا سال گذشته با فیلم «بادیگارد» در جشنواره فجر حضور داشت و با وجود اینکه گفته می‌شد قصد ساخت فیلمی درباره اتفاقات سوریه دارد اما با تکذیب این خبر، این کارگردان را از رقابت با فیلمسازان دور کرد. همچنین رخشان بنی‌اعتماد نیز بعد از فیلم «قصه‌ها» به سراغ فیلم جدیدی نرفت.

 

مسعود ده‌نمکی، فرزاد موتمن، هومن سیدی، پرویز شهبازی، بهنام بهزادی، محمدعلی سجادی، مانی حقیقی و مصطفی کیایی در جشنواره سال گذشته حضور داشتند اما برای امسال هیچ اثری را تولید نکردند.

 

ابوالقاسم طالبی که سال گذشته نتوانست فیلم «یتیم خانه ایران» را در جشنواره نمایش دهد امسال نیز درگیر اکران این فیلم شد و فرصت ساخت فیلم برای جشنواره فجر 35 را پیدا نکرد.

 

داریوش مهرجویی هم با «اشباح» در جشنواره 3 سال پیش راه یافت اما حالا خود را درگیر ساخت فیلم «سنتوری 2» کرده است و همچنان این فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارد و به نظر نمی‌رسد به جشنواره امسال برسد.

 

سعید روستایی، اکتای براهنی، احسان بیگلری، حمیدرضا قربانی، جمال سیدحاتمی، مجید توکلی، سهیل بیرقی و مسعود مددی از فیلم اولی های جشنواره سال گذشته هستند که در جشنواره امسال حضور ندارند.

 

البته این گزارش طبق آخرین اخباری است که درباره این کارگردانان منتشر شده است و احتمال اینکه هریک از آنها در سکوت خبری در حال ساخت فیلم را داشته باشند، وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------