آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

علی نصیریان: عشق و شور و حالی که داشتیم!



اخباربازیگران,اخبارهرنمندان,علی نصیریان

براي بازيگري مانند من كه سال‌هاست در اين عرصه مويي سپيد كرده است، دقت در انتخاب يك كار، بسيار مهم است.

نقش و فيلمنامه براي من اهميت زيادي در انتخاب يك كار دارند و كارگردان آن اثر نيز برايم مهم است. در تمام اين سال‌ها اين فاكتورها برايم مهم بوده‌اند و سريال «شهرزاد» نيز يكي از آن دسته آثاري است كه فكر مي‌كنم همه اين فاكتورها در كنار هم جور بوده‌اند و تبديل به يك كار موفق شده است.

  

براي بازي در فيلم‌ها يا سريال‌ها به اين موضوع نگاه نمي‌كنم كه نقش، منفي يا مثبت است. بيشتر به اين نگاه مي‌كنم كه نقش متفاوت از كارهاي قبلي‌ام باشد يا من آن را متفاوت بازي كنم. نقش «بزرگ آقا» ويژگي‌هاي خاصي داشت كه برايم بسيار جذاب بود. او قدرت و ثروت داشت و همين موارد او را مقتدر كرده بود ولي آدمي بود كه براي زندگي‌اش تلاش هم كرده بود و جسارت و شهامت هم داشت و من اينها را در كنار هم دوست داشتم.در سال‌هاي اخير تلویزیون ما برای رقابت با فضای شبکه‌های ماهواره‌ای نیازمند حضور آدم‌های حرفه‌ای و کارهای خاص است و بايد اين نياز را مسئولان ما حس كنند كه چقدر اين مقابله جدي و مهم است.

  

سریال‌های خوبی مانند «شهرزاد» خارج از قاب تلویزیون ساخته می‌شوند. خب بهتر است که چنین کارهایی در مدیوم تلویزیون ساخته شوند تا عده بیشتری به تماشای آن بنشینند. درست است که در پخش خانگی هم کار دیده می‌شود اما قطعا قابل مقایسه با وسعت و گستردگی مخاطب تلویزیون نیست.از نظر من يك اثر هنري براي رسيدن به موفقيت نياز به شور و هيجان دارد. زماني‌كه ما در دهه ۶۰ سريال «هزاردستان» را كار كرديم، شور و هيجان خاصي در بين همه اعضاي گروه حاكم بود، از زنده‌ياد علي حاتمي تا تك‌تك عوامل و من حس مي‌كنم در اين دوره و زمانه اگر در كارهايي كه ساخته مي‌شود، آن عشق و شور حاكم باشد، باز هم مي‌شود آثار شاخص ساخت. سريال «شهرزاد» هم از آن دست آثاري بود كه عشق و شور در آن موج مي‌زد. متاسفانه اين روزها بيشتر انگيزه‌ها مادي شده است.

  

انگيزه‌هاي مادي و رسيدن به شهرت اين روزها بيداد مي‌كند. نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه بین شهرت و نخوت رابطه نزدیکی است که باید به درستی این فاصله را زیاد کرد و آنها را از هم دور نگه داشت. شهرت شما را وارد دنیای تازه‌ای مي‌کند که اگر در این مسیر تازه درک خوبی از خودتان و واقعیت‌ها نداشته باشید، به بیراهه می‌روید. هنرمند لازم است که خودش اول از همه خوب و بد کارش را بداند و بشناسد.معتقد هستم كه بخشي از رشد روح هر انساني در مطالعه و كتاب به تعالي مي‌رسد. من شخصا عاشق مطالعه هستم و از هر فرصتي براي اين كار استفاده مي‌كنم. در واقع با اين موضوع كه خيلي‌ها مي‌گويند وقت نداريم، مخالف هستم چرا كه اين ما هستيم كه وقت‌مان را براي كارهاي مختلف تقسيم مي‌كنيم. موسيقي از ديگر علايق ويژه من است و عاشق آن هستم. سفر می‌روم، كتاب می‌خوانم و موسیقی گوش می‌دهم و اينها عمده كارهاي من در اوقات خارج از بازيگري هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------