نچسب‌ترین یلدا در صداوسیما برگزار شد



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مجری ها

امسال هم تلویزیون در شب چله ویژه برنامه های تدارک دید که طبق معمول کلکسیونی بود از دعوت هنرمندان و ورزشکاران ،دعوت هایی که امسال با حواشی زیادی همراه بود و توقع مخاطبان را برآورده نکرد.

به گزارش مهر، همیشه بین اعیاد و جشن‌های مختلف مناسبت‌هایی هست که بسیاری از ما استثنائا دست و دلمان نمی‌رود که برای تکمیل کردن بزمان به سراغ شبکه‌های آن ور آبی و برنامه‌های ماهواره‌ای برویم به همین خاطر هم دوست داریم که همه چیز رنگ و بوی خودمانی به خودش بگیرد و بیش از پیش حال و هوای ایرانی داشته باشد. برنامه‌های تلویزیونی چند سال است که در همین مناسبت‌های خاص چاشنی دورهمی های مردم شده انقدر که از چند روز قبل، برنامه‌سازهای تلویزیون شروع می‌کنند به رقابت کردن با یکدیگر و نوید دعوت مهمان‌های مختلف را به برنامه‌شان می‌دهند. شب یلدا حالا چند سالی است برای تلویزیون به یکی از همین مناسبت‌ها تبدیل شده است تا مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. هر چند مدت زیادی است که بسیاری از مردم به این عادت کرده‌اند که نهایت ابتکار و خلاقیت رسانه ملی را در دعوت کردن خشک و خالی هنرمندان و ورزشکاران ببینند ولی با این وجود تلویزیون امسال در برنامه‌های ویژه یلدا نتوانست حتی این توقع حداقلی را هم برآورده کند و کمی رضایت مخاطبانش را جلب کند تا جایی که دعواهای درون‌سازمانی اهالی تلویزیون بر سر دعوت کردن مهمان‌ها بالا گرفت و جنبه رسانه‌ای پیدا کرد تا بیش از پیش مردم را از دنبال کردن برنامه‌های سیما نا امید و دلسرد کند.

 

 وقتی بنیامین حق ندارد از «سلام بمبئی» اسم ببرد 

این برنامه بر خلاف سایر برنامه‌های دیگر در شبکه‌های سیما، چند روز زودتر  به استقبال شب یلدا رفت و از یکی دوشب قبل از میلاد حضرت رسول کار خودش را با تبلیغ‌های گل درشت«اول مارکت» و یک دکور دوست داشتنی آغاز کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه اجرای زنده«فرزاد حسنی» بود که بعد از دو سال مهمان خانه‌های مردم شده بود. فرزاد حسنی کسی است که بسیاری از ما او را به خاطر سواد بالا ، بیان خوب و خزانه لغات گسترده‌اش در اجرا می‌شناسیم اما در کنار همه این‌ها یکی از مشخصه‌های منفی اجرای فرزاد حسنی موضع تهاجمی او نسبت به مهمان‌های تلویزیونی است. اتفاقی که گویا به خاطر حواشی پیش آمده در برنامه‌های گذشته باعث شده بود که او در این  برنامه کمی مهربانانه‌تر و دوستانه‌تر از گذشته با آدم‌های رو به رویش تا کند و به جهت تسلط بالایش در اجرا بهترین مجری تلویزیون در طولانی‌ترین شب سال باشد.

 

یکی از مهمان‌های وعده داده شده که از روزهای قبل خبر آن بین مردم دست به دست شد حضور«بنیامین بهادری» به همراه همسر و دخترش بود؛ خانواده‌ای که این روزها به واسطه اکران فیلم«سلام بمبئی» بیشتر در کانون توجه مردم قرار گرفته‌اند. ولی نکته جالب توجه در  برنامه دیشب  علاوه بر حضور انفرادی بنیامین و غیبت خانواده‌اش سانسورهایی بود که می‌شد آن را در جملات مجری و مهمان برنامه احساس کرد  تا جایی که بنیامین در بخش‌هایی از صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که اهالی تلویزیون نه تنها مجوز خواندن در برنامه را برای او صادر نکرده‌اند که  حتی به او اجازه اسم بردن از فیلم در حال اکرانش(سلام بمبئی) را هم نداده‌اند تا جایی که او در حرف‌هایش به جای گفتن«سلام بمبئی» از عبارت«همان فیلمی که به من گفته‌اید اسمش را نگویم» استفاده می‌کرد.نا گفته نماند که«محمد معتمدی» از دیگر مهمانان این برنامه بود که حضورش حواشی زیادی داشت چون بنا بود که حضور معتمدی در این برنامه علاوه بر اجرای قطعه، با گفتگو هم همراه باشد که این اتفاق نیفتاد و منجر به دلخوری این خواننده شد تا جایی که معتمدی در یک نامه سرگشاده به رئیس صدا و سیما اعلام کرد که دیگر در هیچ برنامه تلویزیونی ای حاضر نخواهد شد.

 

وقتی مدیری مهمان حضوری «مثبت یک» نشد 

این برنامه هم علی رغم خبرها وحواشی ای که پیش از شروع درباره‌اش پخش شد چیز چندانی در چنته نداشت.«مثبت یک» نام ویژه برنامه شبکه یک بود که با اجرای«علی ضیا» روی آنتن رفت و برخلاف انتظار مخاطبان و طرفداران این مجری جوان نتوانست حداقل توقع مخاطبان خودش را برآورده کند تا جایی که تلاش عوامل برای اجرای این برنامه در«باغ‌موزه هنر ایرانی» و در فضای باز نه تنها هیچ جذابیت بصری‌ای برای مخاطب ایجاد نکرد که حتی ماحصلش برای مخاطبان تلویزیون نورپردازی ضعیف و اجرا در یک دکور بی‌رنگ و رو بود. خبر حضور«مهران مدیری»در قاب «مثبت یک» می‌توانست تنها برگ برنده برنامه «مثبت یک» برای علی ضیا باشد که نهایتا منتفی شد و حضور مهران مدیری در این برنامه  به یک تماس تلفنی ختم شد تا او از این فرصت برای شفاف‌سازی حواشی پیش‌آمده‌اش در برنامه«دورهمی» استفاده کند.

 

 خنثی‌ترین برنامه «شب چله» 

عنوان «خنثی‌ترین» و «بی‌مخاطب‌ترین» برنامه تلویزیونی تعلق می‌گیرد به برنامه«شب چله» که از شبکه دوم سیما روی آنتن رفت برنامه‌ای بی شور و حال که انگار هیچ تلاش خاصی برای رقابت با شبکه‌های تلویزیونی را نداشت تا جایی که این موضوع را می‌شود از انتخاب اسم برنامه ،انتخاب مجری و دکور آن هم فهمید به‌گونه‌ای که حتی حضور«محمد اصفهانی» در  این برنامه هم به‌واسطه همین موضوع بی سر و صدا شد و خیلی‌ها بعد از مدت‌ها متوجه حضور او در قاب سیما نشدند.

 

دعوای دو برنامه بر سر دعوت از «گلزار» 

پرحاشیه ترین برنامه تلویزیون در شب یلدا را می‌توان به شبکه تهران نسبت داد. این برنامه از جایی در صدر اخبار قرار گرفت که دو شب قبل از پخش آن از «دعوت محمدرضا گلزار» به برنامه«ناردونه» خبر می‌داد. خبر کوتاهی که خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد و خیلی‌ها ناردونه را برنده بلامنازع در بین برنامه‌های شب یلدا می‌دانستند تا جایی که مدت زمان زیادی طول نکشید که در کنار خبر حضور گلزار بعد از ۱۰سال در تلویزیون خبری منتشر شد که آغازگر حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی شد خبر این بود؛«گلزار برای حضورش در برنامه ناردونه دست کم ۱۰۰میلیون تومان دستمزد گرفته است» تا جایی که این خبر با واکنش‌های زیادی همراه شد. عده‌ای آن را تأیید و عده‌ای دیگر آن را تکذیب می‌کردند تا جایی که نهایتاً چند ساعت قبل از شروع برنامه رسانه‌ها اعلام کردند که بنا به تصمیم مدیران و حواشی پیش آمده درباره دستمزد این بازیگر حضور گلزار در تلویزیون منتفی شده است و او در هیچ یک از برنامه‌های تلویزیونی شرکت نخواهد کرد. اما کار از جایی بالا گرفت که دو ساعت قبل از شروع برنامه «احسان کرمی» مجری «ناردونه» در صفحه اینستاگرامش از اجرای این برنامه انصراف داد و این طور نوشت:« با توجه به دروغ‌پراکنی‌ها و حواشی به وجود آمده در خصوص دستمزد صد میلیونی آقای محمدرضا گلزار برای حضور در برنامه من در شب یلدا و تلاش یکی از مجریان برای عدم حضور ایشان که موفق هم بود از اجرای برنامه ویژه شب یلدا عذرخواهی می‌کنم. همچنین از دوست با معرفت محمدرضا گلزار سپاسگزار و عذرخواهم و تشکر فراوان دارم.» تا جایی که احسان کرمی در پایان پستش ضمن تشکر از«محمدحسین رضوی» تهیه کننده برنامه از«فرزاد حسنی» هم تشکر کرد تا همه مقصر اصلی این اتفاق را علی ضیا بدانند تا جایی که بعدها منابع آگاه اعلام کردند که رقابت و مزایده قیمت بر سر حضور گلزار در شبکه یک و تهران کار را  به اینجا کشاند و نهایتاً ناردونه بدون حضور گلزار و احسان کرمی و با اجرای«مژده لواسانی» و «هیراد حاتمی» روی آنتن رفت و محمدحسین رضوی در جواب همین شایعه‌ها به گفتن این چند جمله بسنده کرد:« ما با رضا گلزار عزیز برای حضور در برنامه حرف زدیم اما این ارقام اصلاً درست نیست و تکذیبش می‌کنم. کل برآورد مصوب برنامه من که ۵ مهمان دارد ، با مجری ، کلیپ‌های ضبطی و سایر بخش و  عواملش ، ۵۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان بوده است. چطور می‌توانستم برای برنامه‌ای که با همه مهمانانش ، این‌قدر دریافتی دارد ، ۱۰۰ میلیون تومان به یک مهمان بدهم؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------