میرامینی: حرفه بازیگری پشت میز نشستن نیست



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,حدیث میرامینی

حرفه بازیگری طوری است که فرد وقتی قبول کند نقشی را ایفا کند باید بتواند حرفه‌ای و باورپذیر نقش را ایفا کند.

حدیث میرامینی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقه مند به بازیگری گفت: حرفه بازیگری بر خلاف ظاهر و آنچه در میان مردم جا افتاده است، اصلا آسان نیست و بعضی از مردم فکر می‌کنند بازیگری عرصه‌ای پر از سرگرمی است. در صورتیکه بازیگری، حرفه‌ای جدی است و فرد باید تمام شرایط آن را قبول کند که کار آسانی هم نیست.

 

وی ادامه داد: جوانان برای ورود به این عرصه باید استعداد و زمینه این فعالیت را داشته باشند. در حال حاضر بعضی از جوانان تنها برای شهرت و سوپراستار شدن، این حرفه را انتخاب می‌کنند و این مسئله در همه جای دنیا نیز وجود دارد. جوانان نباید از این دیدگاه به این عرصه نگاه کنند چراکه در حرفه بازیگری بازیگر حرفی برای گفتن دارد، یعنی تفکر و جهان بینی خودش را در زمان معین و به جا بیان می‌کند.

 

میر امینی تصریح کرد: حرفه بازیگری همانند دیگر شغل‌ها نیست بلکه این حرفه طوری است که فرد وقتی قبول کند نقشی را ایفا کند باید بتواند حرفه‌ای و باورپذیر نقش را ایفا کند. به طور مثال: وقتی بازیگر نقش کلاه بردار را بازی می‌کند باید جوری ایفا کند که درس و تجربه‌ای برای مخاطبان باشد. جوانان علاقه مند به این عرصه باید تحصیلات، دانش و سواد کار را بداند و صبر و تحمل در این راه را داشته باشد چون بازیگری رهه یک شبه نیست. تمام این عوامل از هم تفکیک ناپذیرند و همگی مکمل یکدیگر هستند.

 

وی همچنین پیرامون موانع ورود جوانان به حیطه بازیگری گفت: من نمی‌توانم اسمش را مانع بگذارم، بلکه سختی راه است که در این حیطه وجود دارد و اگر نباشد هیچ لذتی ندارد. باید در این عرصه مصمم بود تا بتوان این مسیر را طی کرد. از نظر من هیچ چیز بهتر از این نیست که کارها براساس اصول طی شود.

 

بازیگر فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» در خصوص معیار و ملاک انتخاب نقش در فیلم و سریال اظهار داشت: عوامل بسیار زیادی از جمله: کارگردان، فیلم نامه، گروه فیلم سازی و بازیگران مقابل من در فیلم یا سریال برای من اولویت دارد و آنچه اهمیت دارد چند خصیصه در کنار هم است. در همین لحظه و در همین حال مهم‌ترین ملاک برای من بنابر تغییر جایگاه کارگردان است. من در دوره‌ای قرار دارم که کارگردان بر اساس رزومه کاری اش برایم مهم‌تر است. وقتی بایک کارگردان کار بلد کار می‌کنیم ناخودآگاه در دفعات بعدی نیز نقش‌های عالی و شایسته‌ای با او خواهیم داشت.

 

بازیگر فیلم تلویزیونی«همه چیز آنجاست» پیرامون انتخاب بازیگری در گذشته تصریح کرد: من عاشق شغلم هستم و واقعا نمی‌دانم اگر به گذشته برگردم چکاری را انجام می‌دهم! الان نمی‌توانم به این چشم یه این حرفه نگاه کنم.

 

میر امینی در پایان در خصوص فعالیت‌هایش در تلویزیون٬ سینما و تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول بازی در یک مجموعه تلویزیونی به نام «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی هستم. نقش من در این سریال یک نقش کاملا متفاوت با سایر نقش‌هایم است. همچنین در سینما هم در جشنواره فیلم فجر یک فیلم سینمایی به نام «زار» به کارگردانی نیما فراحی را دارم و دو تئاتر هم بازی‌کرده ام که یکی از آن‌ها شهریور ماه امسال و دیگری در روزهای گذشته نمایش داده شد که از نظر من کاملا عالی و ارزشمند بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------