"پریناز ایزدیار" پرکارترین بازیگر زن جشنواره شد / "هدیه تهرانی" این بار با دو فیلم آمد



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,فیلم فجر

با ارائه فهرست نهایی 33 فیلم حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری میزان آماری از بازیگران زن حاضر در این دوره از جشنواره را منتشر کرده است.

به گزارش میزان، با ارائه فهرست نهایی 33 فیلم حاضر در بخش سودای سیمرغ  سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری میزان آماری از بازیگران زن حاضر در این دوره از جشنواره را منتشر کرده است.

   

اکثر این بازیگران قبل از اعلام فهرست نهایی شانس های متفاوتی برای دریافت سیمرغ داشتند اما پس از اعلام نهایی، برخی از بازیگران زن با افزایش شانس روبرو شده و برخی از جشنواره حذف شدند.

  

پریناز ایزدیار (سه فیلم) 

ایزدیار موفق ترین بازیگر زن سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر محسوب می شود. وی پیش از اعلام نهایی اسامی آثار حاضر در سودای سیمرغ در سه فیلم متقاضی حضور داشت و پس از آن هر سه فیلم به بخش نهایی راه یافتند.

 

ایزدیار امسال کار سختی را پیش دارد تا بتواند سیمرغ سال گذشته را تکرار کند. سیمرغی که امسال به فیلم شانس دریافت آن را دارد.

 

امسال وی با فیلم های ویلایی ها ساخته منیر قیدی؛ تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و "یک روز بخصوص" همایون اسعدیان به ایفای نقش پرداخته است.

  

شقایق فراهانی (سه فیلم) 

پیش از اعلام اسامی آثار شرکت کننده در بخش نهایی سودای سیمرغ شقایق فراهانی با هفت فیلم پرکارترین بازیگر زن سینمای ایران در جشنواره مبدل شد. اما پس از اعلام آرا هیات داوران چهار فیلم از او از بخش اصلی حذف شده و او تنها با سه فیلم به جشنواره راه پیدا کرد.

 

فراهانی امسال با سه فیلم چراغ های ناتمام از مصطفی سلطانی، پشت دیوار سکوت ساخته مسعود جعفری جوزانی و انزوا به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی به رقابت با سایر بازیگران می پردازد.

  

بازیگرانی که با دو فیلم در جشنواره حاضر شدند 

ثریا قاسمی (ویلایی ها - قاتل اهلی)

لیندا کیانی (ماجرای نیمروز - انزوا)

مریم بوبانی (مادری - زیر سقف دودی)

پگاه آهنگرانی (قاتل اهلی - سارا و آیدا)

نیکی کریمی (کمدی انسانی - آذر)

ترلان پروانه (گشت 2 - فراری)

مریلا زارعی (زیر سقف دودی - اسرافیل)

شیرین یزدان بخش (سارا و آیدا - یک روز بخصوص)

لیلا زارع (آذر - کمدی انسانی)

هدیه تهرانی (بدون تاریخ بدون امضا)

 

گوهرخیراندیش، لیلا حاتمی، الهام کردا، بهنوش طبلطبایی، آزیتا حاجیان، مینا ساداتی، بهاره کیان افشار، شبنم مقدمی، فریبا متخصص، نگار جواهریان، طناز طباطبایی، لعیا زنگنه، ریما رامین فر و هانیه توسلی از جمله بازیگرانی هستند که تنها در یک فیلم حضور دارند اما با این وجود همواره شانس های جدی برای دریافت سیمرغ بلورین محسوب می شوند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------