منتظر خبرهای خوب از «جناب خان» باشید



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,جناب خان

در پی حاشیه‌های پیش آمده برای جدایی عروسک «جناب خان» از برنامه «خندوانه» و اولین همکاری این عروسک با یک محصول تجاری، بحث‌هایی در محافل رسانه‌ای درباره‌ی عملکرد مالک این عروسک درگرفت.

 ایسنا، در پی حاشیه‌های پیش آمده برای جدایی عروسک «جناب خان» از برنامه «خندوانه» و اولین همکاری این عروسک با یک محصول تجاری، بحث‌هایی در محافل رسانه‌ای درباره‌ی عملکرد مالک این عروسک درگرفت.

 

خبرنگار ایسنا در گفت‌وگو با سعید سالارزهی دلایل وی را از تصمیمی که درباره‌ی جدایی جناب خان از «خندوانه» گرفته، جویا شده است.

 

صاحب عروسک «جناب‌خان» می‌گوید: من با بازگشت جناب‌خان به «خندوانه» مشکل خاصی ندارم، ولی انگار طرف مقابل فقط یک راه برای این برگشت می‌شناسد و آن هم واگذاری مالکیت جناب‌خان و خداحافظی با آن است.

 

«جناب خان» با صداپیشگی محمد بحرانی، یک شخصیت عروسکی است که در این دو سال در برنامه «خندوانه» جای خود را بین مردم باز کرد؛ عروسکی که اگرچه در شبکه نسیم دیده شد، ولی پیش از آن در مجموعه‌ای در شبکه نمایش خانگی با نام «کوچه مروارید» شکل گرفته بود. حضور جناب خان از شروع فصل اول «خندوانه» به تدریج در برنامه پررنگ و پررنگ‌تر می‌شد تا جایی که یک روز نبودش باعث ایجاد حاشیه می‌شد.

 

 چندی پیش اما بیشترین حاشیه برای این شخصیت عروسکی رقم خورد؛ زمانی که سعید سالارزهی به عنوان کارگردان مجموعه نمایش‌خانگی «کوچه مروارید» که جناب خان اولین بار در آنجا متولد شد، از اعتراض‌ها و گلایه‌های خود نسبت به حضور این شخصیت عروسکی در فصل چهارم خندوانه گفت و اینکه مالکان اولیه این عروسک، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌اند. این حاشیه‌ها چند ماهی ادامه پیدا کرد و در نهایت به جدایی جناب خان از خندوانه انجامید.

 

اما مخاطب «خندوانه» که از دور شاهد این اختلافات بوده، همچنان به بازگشت «جناب خان» امید دارد. این در حالی است که اختلاف بین صاحب عروسک و سازندگان برنامه تا به حال کمرنگ‌تر نشده است و حتی پادرمیانی برخی هنرمندان هم تا امروز جوابگو نبوده است.

 

عروسک محبوب تلویزیونی که بر اثر اختلاف میان صاحب اثر و تهیه‌کننده از برنامه «خندوانه» کنار گذاشته شد، حال سر از تبلیغات اتوبوس‌های شهری درآورده است و به عقیده بسیاری «جناب خان» که به دلیل اختلاف مالک آن با تولیدکنندگان برنامه «خندوانه» دیگر در شبکه نسیم و این برنامه حضور ندارد،‌ سرانجام تلخی پیدا کرده است.

 

سعید سالارزهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌ زمینه توضیح می‌دهد: آنچه که دوستداران واقعی جناب خان باید بدانند، این است که اتفاقا تصمیم ما برای تفاهم تبلیغاتی به منظور ارتقای هر چه بهتر ساخت فیلم سینمایی و مجموعه سریال «جناب خان» بوده و خیلی زود اخبار بسیار خوبی را در این مورد به اطلاع مردم می‌رسانیم.

 

او معتقد است که برای بازگشت جناب خان در برنامه «خندوانه» دو نگرانی وجود دارد که باید رفع شود ولی هنوز هیچ پیشنهادی در این خصوص به او ارائه نشده است.

 

مالک جناب خان درباره رفتن این عروسک از خندوانه می‌گوید: من با برگشت جناب خان به «خندوانه» مشکل خاصی ندارم، ولی انگار طرف مقابل فقط یک راه برای این برگشت می‌شناسد و آن هم واگذاری مالکیت جناب خان و خداحافظی با آن هست. من با برگشت جناب خان به تلویزیون مشکلی ندارم. چرا هیچکس از طرف مقابل سوال نمی‌کند که چرا تنها راه اینکه جناب خان به تلویزیون برگردد، واگذاری مالکیت بوده؟ چرا تنها شرط اینکه مردم بتوانند از دیدن جناب خان در تلویزیون محروم نشوند این است که من و همکارانم با کاراکتری که خلقش کردیم خداحافظی کنیم. آیا این عادلانه است ...؛ حتی  این درخواست با یک روش صحیح و محترمانه هم پیشنهاد داده نمی‌شود و جز تهدید، ممانعت از فعالیت‌های آتی من و  از طرفی دیگر صرفا با دادن اطلاعات ناقص و غلط با احساسات مردم بازی می‌کنند تا من تحت فشار، این مالکیت را به چه کسی یا کسانی واگذار کنم؟

 

صاحب عروسک «جناب‌ خان» در ادامه مطرح کرد: خواهش می‌کنم این سوال از طرف مقابل پرسیده شود که آیا به غیر از درخواست مالکیت جناب خان هیچ پیشنهادی دیگری به بنده داده شده؟ حتی یک بار؟ هیچ توجهی ندارند و فقط من را مانع می‌دانند. نمی‌دانم چرا این طور شد؟

 

او در پاسخ به اینکه اگر پیشنهادی از سوی تلویزیون برای بازگشت جناب خان مطرح شود، می‌پذیرد؟ اظهار کرد: حتما جواب من مثبت خواهد بود، وقتی دو مساله حل بشود. اول نگرانی من از یکنواخت شدن جناب خان و همچنین از سری چهارم و دوم برنامه خندوانه به ما هم سهمی از درآمدهای اسپانسرهای برنامه تعلق بگیرد. منظور من از سهم اسپانسرها در واقع یعنی داشتن درآمد ... منظورم دقیقا سهمی از اسپانسرها نیست. اما در سازمان صداوسیما به آورنده اسپانسر درصدی از کل مبلغ اسپانسر به عنوان سهم بازاریابی تعلق می‌گیرد.

 

وی درباره‌ی اقدام اخیرش در قبال جناب خان مبنی بر استفاده‌ی تبلیغاتی از این عروسک، اظهار کرد: فکر می‌کنم به اشتباه این جو و فضا ایجاد شده که این تفاهم تبلیغاتی به معنای ایجاد درآمد و  به منظور جدا کردن جناب خان از مردم است، در حالی که اصلا اینگونه نیست؛ ما بزودی اخبار بسیار خوبی درباره فعالیت‌های فرهنگی و نمایشی جناب خان  را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

سالارزهی در قبال اقدامات اخیرش اظهار کرد: اگر من به جای اسپانسرهای «خندوانه» تفاهم می‌کردم مشکل حل بود؟ چطور در دو سال گذشته در برنامه «خندوانه» برای این برندها تبلیغ صورت گرفته و اشکالی نبوده است؛ می‌دانید چرا؟ چون دوستان با ذهن و احساسات مردم بازی می‌کنند تا به خواسته‌های ناحق خودشان برسند. زیرکانه به جای اینکه تبلیغات یک شرکت شوینده را با یک شرکت تولیدکننده وسایل برقی خانگی مقایسه کنند، آن را با حضور در «خندوانه» مقایسه می‌کنند و آنها را مقابل هم قرار می‌دهند. در حالی که باید این تصمیم من را درخصوص اینکه به جای حضور در «خندوانه» ترجیح داده‌ام مجموعه سریال جناب خان و همچنین فیلم سینمایی جناب خان را مد نظر قرار دهند و نکات مثبت و منفی و همچنین دلایل این تصمیم را بررسی کنند. اتفاقا تصمیم ما برای تفاهم تبلغاتی به منظور ارتقای هر چه بهتر ساخت  فیلم سینمایی و مجموعه سریال «جناب خان» بوده و خیلی زود اخبار بسیار خوبی را در این مورد به مردم عزیز اطلاع می‌رسانیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------