سلام بمبئی 2، بدون گلزار؟!



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سلام بمبئی

«سلام بمبئی» از همان روز اول خبرساز بود. فیلمی که کارگردانش روز اول وعده فروشی چهار برابر «فروشنده» را داده بود، حالا پس از شش هفته رقم 12 میلیارد تومان را رد کرده و فروشش روند آرام و ثابتی را طی می کند.

روزنامه تماشاگران امروز ، «سلام بمبئی» از همان روز اول خبرساز بود. فیلمی که کارگردانش روز اول وعده فروشی چهار برابر «فروشنده» را داده بود، حالا پس از شش هفته رقم 12 میلیارد تومان را رد کرده و فروشش روند آرام و ثابتی را طی می کند.

 

قربان محمدپور اما هنوز اعتقاد دارد اگر فیلم همان تابستان و قبل از ماه محرم اکران می شد یا می توانست فیلم را برای اکران عید نگه دارد، قطعا «سلام بمبئی» این پتانسیل را داشت که 5 میلیون نفر را به سینماها بکشاند. محمدپور حالا همان طور که به امکان فروش بهتر «سلام بمبئی 1» فکر می کند، برای ساخت «سلام بمبئی 2» هم برنامه دارد. فیلمی که می گوید شاید گلزار و بنیامین را نداشته باشد. اما قطعا یکی از سوپراستارهای زن بالیوود را خواهد داشت.

 

خودتان از فروش راضی هستید؟ در ابتدا به نظر می رسید توقع رقم بالاتری داشتید. 

ما دوست داشتیم عید اکران شویم ولی چون در بیش از 70 کشور اکران خارجی خواهیم داشت مجبور شدیم که فیلم را در این فصل نمایش دهیم. در ابتدا هم قرار بود 20 مرداد اکران کنیم که گفتند بگذارید 23 مهر بعد از عاشورا. بعد عاشورا گفتند محرم است بگذارید برای دوم صفر، بعد هم گفتند ماه صفر هم نباشد، یازده آذر اکران کنید.

 

می توانستیم اکران مان را برای عید بیندازیم ولی اکران هندمان به تابستان می خورد و برنامه ریزی مان به هم می خورد. یک جورهایی مجبور شدیم به این بدترین فصل اکران تن بدهیم که هوا ساعت چهار بعدازظهر تاریک می شود، تهران هم سرد و آلوده است و فیلم های زیادی هم اکران هستند. در نوروز، پنج فیلم اکران می شوند و تا دو ماه هم هیچ فیلم تازه ای اکران نمی شود. اکران عید تقریبا از 15 اسفند تا 15 فروردین است، که این ایام تعطیلی زیاد است و مسلما مردم از فیلم ها استقبال خیلی خوبی می کنند.

 

در مورد فیلم ما، در جمعه هفته دوم اکران، پخش کننده اعلام کردم در یک روز 740 میلیون تومان فروش داشتیم، در حالی که اگر ایام نوروز اکران می شد، در 30 روز، هر روز به این رقم می رسیدیم؛ در نتیجه در یک ماه می توانستیم به فروش بالای 20 میلیارد تومان برسیم، اما خدا را شکر راضی به رضای خدا هستیم و قطعا خیر در این بوده. کارمان همچنان ادامه دارد؛ از هفته آینده نسخه دوبله را روانه اکران خواهیم کرد و تا پایان اسفند هم هستیم.

 

میزان فروش کم شده. 

بله. الان نزدیک دو هفته است که امتحانات مدارس شروع شده، تبلیغات آن چنانی هم که نداریم. تا یک حدی می توانیم تبلیغ کنیم. تلیویزیون که ما را تحریم کرده و حتی گفتیم زیرنویس به ما بدهند ولی ندادند. حتی گفتیم تیزر محدود استانی بدهید، آن را هم ندادند. بقیه فیلم ها می توانند از جم تبلیغ کنند. همین امشب شما ببینید چند فیلم تبلیغ می کنند. ولی ما را تهدید می کنند که اگر تبلیغ کنید فیلم را پایین می کشیم. بیلبورد هم نداریم. در حقیقت هیچ نداریم و با تبلیغات صفر و تبلیغات دهان به دهان مردم تا اینجا هم پیش رفتیم.

  

یعنی اگر فصل خوب بود رکورد 60 میلیارد را می زنید؟ 

صحبتی از رقم 60 میلیارد نکردیم. ما انتظار داشتیم این فیلم چیزی در حدود 5 میلیون نفر را به سینما بکشاند و بین 40 تا 45 میلیارد فروش داشته باشد. این فیلم پتانسیلش را داشت و هنوز هم فکر می کنم دیر نشده. همین الان اگر به من اجازه بدهند یکسری تبلیغات از شبکه های ماهواره ای داشته باشیم، فروش بالا می رود. من نمی دانم چرا همه کالاها می توانند تبلیغات ماهواره ای داشته باشند، ولی سینما نمی تواند.

 

یکسری نقدها به فیلمنامه وارد است. اینکه سکانس پایانی به روند اصلی فیلم نمی خورد. وجود آن بچه با رابطه ای که از این دو نفر نشان می دهید یک مقدار گنگ است. این به دلیل اصلاحیه هایی است که فیلم شما خورده؟ 

نه. ما در یک مراسمی می بینیم که اینها عقد می کنند. بعد از عقد یک کلیپ داریم که این یعنی یک زمانی گذشته. هر کس می تواند در ذهن خودش تصور کند که مثلا سه ماه زمان گذشته یا یک هفته زمان گذشته.

 

به نظر می رسد در بعضی بخش ها می خواهید تعمدا به مخاطب بگویید اینها حتی دست شان هم به همدیگر نخورده. 

نه، این طور نیست. وقتی اینها عقد کردند، بعد از عقد یکباره می بینید که اینها لباس عوض کرده اند و در یک جای دیگر هستند. در فیلم وقتی جامپ کات می زنی یعنی یک زمانی طولانی گذشته است.

 

شما می خواهید «سلام بمبئی 2» را بسازید؟ 

بله. کارهای مقدماتی را کرده ایم و تقاضای پروانه ساخت را هم داده ایم. بعد از دریافت پروانه ساخت من راهی هند می شوم و با یکی دو تا از سوپراستارهای زن بزرگ هند قرار دارم که برای نقش های اصلی بتوانم با آنها به توافق برسم.

 

نقش اصلی مرد ممکن است این بار آمیتا باچان باشد؟ 

دو بازیگر اصلی مرد ما ایرانی هستند.

 

همین دو نفر هستند؟ 

نه. اصلا به این دو نفر فکر نکرده ام. چون قصه فرق می کند باید ببینیم چه کسی به فیلمنامه می خورد.

  

یعنی گلزار و بنیامین نیستند؟ 

تا پروانه نگیرم مشخص نمی شود. بعد از اینکه پروانه را گرفتم درباره بازیگرها یک فکر اساسی می کنم. دو بازیگر اصلی مرد، ایرانی هستند و بازیگر زن اصلی، هندی است. بقیه بازیگرها که نقش های اصلی ندارند هندی هستند. چیزی که برایم مسلم است بازیگر زن اصلی را از بازیگرهای مطرح بالیوودی انتخاب می کنم.

 

برای همین سکاسن رقص مردان هم انتقادهای زیادی به فیلم شما وارد کردند و قطعا بخشی از تحریم تبلیغات شما هم به دلیل همان سکانس است. 

شما ببینید از اول سال چند فیلم اکران است. ببینید کدام رقص نداشت. این حرکات موزون بود که نمی شد به آن گفت رقص. ولی از اول سال شما فیلم های ایرانی را ببینید، کدام رقص نداشته است. یک نگاه اجمالی بیندازید، حداقل 20 فیلم اکران شده که رقص داشتند. ما می خواهیم این فیلم را در هند هم اکران کنیم. شاید اگر این سکانس حذف می شد ولی در اکران هند استفاده می شد، بالاخره نسخه دی وی دی هند وارد ایران می شد و خیلی ها اعتراض می کردند که مگر این چی داشت که ما را محروم کردید. این تاثیر بدتری داشت.

 

فکر می کنید برای فصل دو سختیگری بیشتری برای چنین سکانس هایی داشته باشید؟ 

در فیلمنامه دوم اصلا چنین چیزی ندارم. قصه طوری است که اصلا سکانس رقصی به آن نمی چسبد و اصلا در فکرش هم نیستم که چنین سکانسی بگیرم، چون کلا قصه فرق می کند. نوع قصه طوری است که نیازی به این سکانس ندارم و قطعا سکانس رقصی نخواهم گرفت.

 

با آقای نوروزبیگی ادامه می دهید یا تهیه کننده فرق خواهد کرد؟ 

آقای نوروزبیگی مسافرت هستند و منتظرم که ده بهمن برگردند، یک جلسه بگذاریم و اگر به توافق برسیم با ایشان ادامه می دهیم و اگر به توافق نرسیدیم، باید ببینیم چه می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------