واکنش وزیر ارشاد به قانون مهاجرتی ترامپ و حواشی حضور نماینده ایران در اسکار



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فضای جشنواره فجر امسال و اقدام ترانه علیدوستی در واکنش به قانون مهاجرتی ترامپ گفت.

سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ در واکنش به قانون مهاجرتی ترامپ و تصویب ممنوعیت صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن حضور نماینده کشورمان در اسکار 2017، گفت: فکر می‌کنم شأن سینمای ایران و اصحاب سینما، بالاتر از رئیس جمهور آمریکاست که بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم. سینمای ایران در منطقه مانند نگینی می‌درخشد. اصحاب سینما انسان‌های بزرگی هستند که به کشور، وطن و ارزش های ملی خودشان پایبند و وفادارند.

 

صالحی امیری با اشاره به واکنش ترانه علیدوستی در این باره و تحریم اسکار از سوی این هنرمند خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما شاهد واکنش بجای این بانوی هنرمند و همه اصحاب سینما، در برابر اظهار نظر سخیف ترامپ بودیم.

 

وزیر ارشاد همچنین در خصوص سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: جشنواره فیلم فجر، امسال با شور و نشاط خاصی آغاز شده و من اسم آن را جشنواره امید و نشاط گذاشتم. این نامگذاری به چند دلیل بود؛ یکی اینکه سینمای ایران در حال یک جهش جدی برای رسیدن به قله‌های توسعه است. همچنین سینمای ایران یک سینمای مردمی  است و درد مردم، لبخند و آلام آنها را بازگو می‌کند.

 

صالحی امیری افزود:  فیلم اولی‌ها امسال در جشنواره درخشیدند و  یک جهش و نشاط جدی که قابل تقدیر است را در این دوره خلق کردند. امسال سال فیلم اولی‌هاست و فیلم‌های بسیار خوبی در حوزه دفاع مقدس داریم. بخشی از فیلم‌های ارزشی بازگوکننده مسائل اجتماعی جامعه ایران هستند. من فکر می‌کنم چیزی که سینمای ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد، درک جایگاه سینما در توسعه ملی و فرهنگی ایران است. معتقدم سینمای ایران یکی از پایه‌های اصلی توسعه فرهنگیو  نشاط اجتماعی است. اصحاب سینما سرمایه اجتماعی ما هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------