آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

پیشنهاد تأمل‌برانگیز شهاب حسینی به هالیوود



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,ترامپ

اقدام اخیر دونالد ترامپ و امضای فرمان منع ورود ایرانیان به آمریکا با واکنش‌های فراوانی حتی در داخل خاک آمریکا مواجه شده است. در داخل کشور نیز هنرمندان و مسؤولان از رفتار مشمئزکننده ترامپ انتقاد کرده‌اند.

روزنامه وطن امروز،  اقدام اخیر دونالد ترامپ و امضای فرمان منع ورود ایرانیان به آمریکا با واکنش‌های فراوانی حتی در داخل خاک آمریکا مواجه شده است. در داخل کشور نیز هنرمندان و مسؤولان از رفتار مشمئزکننده ترامپ انتقاد کرده‌اند. شهاب حسینی، بازیگر سینما و تلویزیون در یکی از این واکنش‌ها در متنی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، دوران ترامپ را یادآور ظهور هیتلر دانسته است. شهاب حسینی می‌نویسد:

 

هم اوست یگانه مالک متعال.

 

افسوس که جهان امروز در فرآیندی متناقض از پیشرفت علم و تکنولوژی و پس‌رفت فرهنگ انسانی قرار دارد.گویی هر روزه در هر گوشه دنیا باید شاهد ظهور اندیشه‌های پوسیده در قالب کسانی باشیم که زمام امور ملت‌ها را به دست می‌گیرند و جهان را به جای هدایت به نور آگاهی به ورطه ظلمت جهل می‌کشانند و هر روز و به هر بهانه نفاق، کینه، جدایی و نژادپرستی را در میان جوامع بشری رواج می‌دهند و این در حالی است که ملت‌های جهان در مسیری بر خلاف سیاستمداران‌شان رو به سوی آزادی اندیشه، یگانگی و یکپارچگی دارند و با وجود هر اتفاقی در هر گوشه دنیا شکوه وحدت در عین کثرت را در همدردی و همدلی با مردم رنجدیده در هر کجای دنیا به نمایش می‌گذارند. نمایشی چنان عظیم و باشکوه که هر عقل سلیم و دل رحیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد مگر کسانی را که بر کوردلی و تاریک‌اندیشی خود اصرار دارند آنقدر که نمی‌دانند به وسعت جایگاهی که امروز در آن قرار گرفته‌اند مورد امتحان نظم آفرینش و آزمایش الهی قرار خواهند گرفت و چه بسا اگر در جایگاه تصمیم‌گیری‌های کلان باشند نه تنها مسؤولیت یک یا چند انسان، که بار مسؤولیت جوامع و ملت‌های دنیا را در کارنامه خود خواهند داشت و پاسخگوی آن خواهند بود و چه زیبا گفت شاعر؛ گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش.

 

این اواخر نقطه نظرات و مواضع اختیار شده توسط رئیس‌جمهور ایالات‌متحده «دونالد ترامپ» یادآور روزگاری سیاه و نه چندان دور در دهه‌های 30 و 40 میلادی و ظهور آدولف هیتلر است که تبعات فاجعه‌آمیز آن تا قرن‌ها بعد از این از حافظه جهان پاک نخواهد شد. سرنوشت تمام تک‌سونگران، متکبران و خونخواران تاریخ همواره چون آینه در برابر انسان‌هاست خصوصا در معرض دید کسانی چون دونالد ترامپ و موافقان‌شان تا شاید چراغی باشد از گذشته برای گذر به سوی آینده. به عنوان یک بازیگر و کارگردان سینما به هالیوود پیشنهاد می‌کنم دوباره ساخت فیلمی درباره پادشاهی به نام نمرود را در دستور کار خود قرار دهد، پادشاهی کهن که داعیه خدایی داشت و سرانجام توسط یک پشه از پای درآمد...

 

سیدشهاب‌الدین حسینی

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------