آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

آیا فصل سوم “هوش سیاه” ساخته خواهد شد؟; کارگردان سریال پاسخ می‌دهد



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای اخبارفرهنگی و هنری,هوش سیاه

 مسعود آب پرور هرچند فارغ التحصیل کارگردانی سینما است اما در کل کارنامه اش فقط دو تجربه کارگردانی سینمایی به نامهای “قتل آنلاین” و “ساعت ۲۵” دیده می شود.

به گزارش سینماژورنال آب پرور اما در تلویزیون ایران به واسطه کارگردانی دو فصل از سریال جنایی-ماجرایی “هوش سیاه” شناخته می شود؛ سریالی که بعد از مدتها توانست تصویری قابل باور از مجرمان رایانه ای را در تلویزیون به تصویر بکشد.

“هوش سیاه” پتانسیل ۱۰۰ قسمت را داشت اما مجبور شدیم در ۴۱ قسمت پرونده آن را ببندیم
دو سال بعد از روی آنتن رفتن “هوش سیاه۲” و علیرغم صحبت از ساخت فصل سوم این مجموعه اما فصل سوم حتی به پیش تولید هم نرسیده است. آب پرور به سینماژورنال می گوید: اینکه سریالی ساخته شود یا نه همه چیزش به سازنده مرتبط نشده و برنمیگردد. تمایل سرمایه گذار و تلویزیون خیلی شرط است. من قبلا هم در رابطه با “هوش سیاه” عرض کرده بودم که این قصه پتانسیل ۱۰۰ اپیزود را دارد و ما پیش بینی این ۱۰۰ اپیزود را برای “هوش سیاه” انجام دادیم. منتها در یک فصل ۱۵ قسمت و در فصل بعدی ۲۶ قسمت ساخته شد و مجموعا ۴۱ قسمت از ۱۰۰ قسمت پیش بینی شده انجام شد.

بگذارید اوضاع کمی مرتب شود…
وی ادامه داد: بطور طبیعی این سریال هنوز جای کار دارد و ما هنوز قصه داریم و میتوانیم ادامه دهیم اما با اوضاع و احوالی که امروزه از تلویزیون سراغ داریم و مسائل مالی و مشکلاتی که گریبانگیر تولیدات تلویزیون شده ، هیچگونه تمایل و پیگیری از سوی سازمان برای ادامه ساخت این مجموعه وجود ندارد.

آب پرور خاطرنشان ساخت: من حتی در مقطعی با یکی از  مدیران ذیربط سازمان در این رابطه صحبت کردم و ایشان گفتند بگذارید اوضاع کمی مرتب شود تا ببینیم چکار میکنیم. از آن روز تابحال اوضاع نه تنها مرتب نشده بلکه روز به روز پیچیده تر هم شده است. بنده در این حوزه به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم. هر زمان که اوضاع مساعد شود و به من بگویند شروع کن من هم طرح ها و ایده هایم را ارائه میدهم و معمولا با همان شیوه ای که در برنامه سازی وجود دارد جلو میروم.

مشکلات مالی مانع تولید “کایدون” شد
آب پرور درباره پروژه ای به نام “کایدون” که در دو سال قبل درگیر تحقیقات مربوط به آن بوده بیان می دارد: کارهای تحقیق و نگارش “کایدون” صورت گرفت منتهی باز هم مشکلات و مسائل مالی گریبانگیر شد و نتوانستیم کار را به مرحله تولید برسانیم. به هر تقدیر گرفتاریم و دست و بالمان بسته است و در این شرایط شاید به سینما فکر کنم تا ببینم با این نوع ژانر در سینما چه میشود کرد.

غلبه نگاه دولتی بر سینما باعث دوری ام از این مدیوم شد
آب پرور در خصوص اینکه چرا از میانه دهه هشتاد به بعد در سینما فعالیت نداشته به سینماژورنال می گوید: در سالهای گذشته خیلی فضای کار در سینما را مناسب نمیدیدم. نوعی نگاه دولتی بر محصولات سینمایی سایه انداخته بود و طبیعی بود برای امثال من که قصد دارند تفکر مستقل خود را در سینما پی گیرند این نگاه جواب نمی دهد.

وی ادامه می دهد: بنده به هیچ عنوان سیطره دولت بر عرصه فرهنگ علی الخصوص سینما را نمیپسندم. اگر قرار است که من در مجاورت با دولت بخواهم کار کنم و فیلم بسازم ترجیح می دهم در تلویزیون این کار را انجام دهم که هم به من خیلی اعتماد دارند و به راحتی هم کار میکنم و اثرم بیننده میلیونی دارد!

 

اخبار فرهنگی و هنری - ژورنال سینما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------