آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

شانس بالای فیلم جدید فرهادی برای حضور در کن



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,فرهادی

نشریه ورایتی در گزارشی درباره‌ی ترکیب احتمالی فیلم‌های امسال جشنواره کن، فیلم جدید اصغر فرهادی را به عنوان یکی از آثاری معرفی کرد که حضورش در بخش رقابتی، تقریبا قطعی است.

کمتر از دو ماه مانده به آغاز معتبرترین جشنواره سینمایی جهان، گمانه‌زنی‌ها درباره فیلم‌های حاضر در بخش‌های اصلی جشنواره کن افرایش یافته و در حالی که فرصت ارسال آثار برای حضور در جشنواره به پایان رسیده، باید منتظر ماند و دید معادلات پیچیده انتخاب فیلم در کن در نهایت «تیری فرمائو» دبیر باسابقه جشنواره را به چه تصمیمی درباره ترکیب نهایی فیلم های رقابتی و غیررقابتی و فیلم افتتاحیه خواهد رساند.

ورایتی در گزارشی با این موضوع فیلم‌های «جولیتا» به کارگرانی «پدرو آلمادوار»، «آخرین چهره» ساخته جدید «شون پن»، «اِله» از «پل ورهوون»، «این تنها پایان دنیاست» به کارگردانی «خاویر دولان»، فیلم «دختر ناشناس» از برادران داردن (برندگان دو جایزه نخل طلا) و همچنین فیلم جدید اصغر فرهادی که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است را به عنوان فیلم‌های تقریبا قطعی در بخش رقابتی شصت و نهمین جشنواره کن معرفی کرده است.

اگرچه تمامی این فیلم‌ها توسط کارگردانان مرد ساخته شده‌اند، اما بازیگران زن قدرتمندی چون «ایزابل هوپرت»، «چارلیز ترون» و «ماریون کوتیار» را در نقش‌های اصلی به کن خواهند آورد.

«کریستین استوارت» بازیگر معروف هالیوودی که تنها بازیگر آمریکایی برنده جایزه سزار فرانسه است نیز با دو فیلم شانس حضور در کن امسال را دارد؛ فیلم «کافه سوسایتی» ساخته جدید وودی آلن و «خریدار شخصی» به کارگردانی «اولیور آسایاس».

همچنین زمزمه‌هایی نیز درباره انتخاب فیلم «کافه سوسایتی» اثر جدید «وودی آلن» به عنوان فیلم افتتاحیه شنیده می‌شود که در صورت تحقق، سومین حضور فیلم‌های آلن در افتتاحیه کن را رقم می‌زند.

«استیون اسپیلبرگ» که هشت سال با فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» به کن آمده بود و چند سال پیش نیز ریاست هیات داوران جشنواره را برعهده داشت، امسال نیز به احتمال فراوان با فیلم جدیدش «BFG» به بخش غیررقابتی کن می‌آید.

از جمله ساخته‌های کارگردان مطرح که شانس حضور در کن امسال را دارند می‌توان به «مانی مانستر» به کارگردانی «جوودی فاستر» و بازی «جورج کلونی»؛ «عشق ورزیدن» ساخته «جف نیکلز»؛ «پترسون» به کارگردانی «جیم جارموش»؛‌ «سفر زمان» یا «بی‌وزن» اثر جدید «ترنس مالیک»؛‌ «زیروویل» ساخته «جیمز فرانکو»؛ «عزیز آمریکایی» به کاررگردانی «آندرا آرنولد»؛‌ «آتش آزاد» ساخته «بن ویتلی» و تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی»؛‌ «دنیل بلیک» ساخته «کن لوچ»؛‌ »کتاب مقدس پنهان» به کارگردانی «کن لوچ»؛‌ «پاریس در حال روی دادن است» از «برتنارد بونلو»؛‌ «افلاک نما» به کارگردانی «ربکا زلوتوفسکی»؛ «پس از طوفان» از «هیروکازو کوریدا»؛ «زنی در قاب نقره‌ای» از «کیوشی کوراساوا»‌؛‌ «نرودا» اثر «پابلو لارین»؛‌ «روزهای زیبای آرانجوز» به کارگردانی «ویم وندرس»؛ «شبیه دیوانه» ساخته «پائولو ویرزی» و «عکس خانوادگی» از «کریستین مونجیو» اشاره کرد.

سال گذشته فیلم «دیپان» ساخته «ژاک اودیار» از فرانسه موفق به کسب جایزه نخل طلای کن شد.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از 11 تا 22 می (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال «جورج میلر» کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» رییس هیات داوران رقابتی آن است.

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------