آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

فرشته صدرعرفایی: کمتر اتفاق می‌افتد در یک سال دو فیلم بازی کنم



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی بعد از سالها فعالیت در سینما و تئاتر از کیفیت کار منتقدان در خصوص نقد کردن بازی او در این سالها خرسند است.

اگر منتقدان و اهالی سینما معتقدند بالا بودن کیفیت نقش و به قول معروف فرو رفتن در آن و ارائه شخصیت و نه ادا در آوردن به مدت زمان حضور بازیگر در فیلم بستگی ندارد، چه بسا بازیگرانی هستند که در تمام طول فیلم حضور دارند اما از حالت شخصیت که بخش اصلی کار یک بازیگر است خارج شده و بیشتر به تیپ نزدیک می شوند. اما از طرفی بازیگرانی هستند که نقش مکمل یا حتی کوتاهتر دارند اما جوایز متعدد را درو می کنند و نظر عام و خاص را به سمت خود می کشانند. یکی از بازیگرانی که سالها در عرصه سینما و تئاتر فعالیت کرده و تقریبا جزو دسته بازیگران نقش های مکمل یا کوتاه است،  فرشته صدرعرفایی است که با وی گفتگوی مفصلی را در این زمینه و دیگر بحث‌های سینما انجام دادیم که در گزارش می‌خوانید.

آیا از روند کاری خود تا به امروز راضی هستید؟
از فیلم بادکنک سفید تا دایره،کافه ترانزیت، زیر نور ماه و حوض نقاشی و اجرای تئاترهای گوناگون تا به امروز بازخوردها و جوایز و تقدیرهای مختلفی به من رسیده که از این بابت خوشحالم و فکر می کنم به آن چیزی که مد نظرم بوده رسیم و این روند را ادامه خواهم داد.

منتقدان در این راستا تا چه حد در پیشرفت کاری تان دخیل بودند؟
هیچوقت از منتقدان بی مهری ندیدم و از آنها تشکر می کنم چون نقشم در تمام فیلم‌هایی که بازی کردم مورد توجه آنها قرار گرفت و مطالب مثبتی نوشتند البته اگر نقدهایی هم ب کارم وارد بود به خوبی به من انتقال دادند.

گرفتن سیمرغ در زندگی هنری شما چه اهمیتی دارد؟
همیشه سعی کردم به پیشرفت و ارائه کاری متناسب و در راستای نگاه مثبت منتقدان و مخاطبان ارائه دهم و این موضوع همیشه جزو اهداف اولیه من بوده است.

همکاری چند باره یک بازیگر و یک کارگردان چه بازخوردی خواهد داشت و در کل به چه نحو برای نقش آفرینی در فیلم‌ها انتخاب می شوید؟
فیلم هفت ماهگی سومین کاری است که با 3 کارگردان هر کدام در دو فیلم همکاری کردم و به شخصه سر فیلم ها همدیگر را می بینیم و رابطه دوستانه جداگانه ای نداریم، خودم نیز عادت ندارم جلوی چشم باشم چون فکر می کنم شکل خوبی نیست به این جهت دست دوستان را برای انتخابم باز می‌گذارم.

بیشتر توضیح می دهید؟
هر کارگردان حرفه ای ایده‌ها و مسئله ذهنی خودش را می‌نویسد و اگر زمان نگارش فکر کند که فلان نقش مناسب من است پیشنهاد خود را ارائه میدهد و بعد از طی کردن روند حرفه ای کار اگر نقش مناسب من باشد آن را قبول می کنم در غیر اینصورت به جهت اهمیت کار برای دو طرف، ردمی‌کنم.

گزیده کاری را تا چه حد مد نظر قرار می دهید؟
این که دو سال پشت سر هم یک فیلم دارم خودش از اتفاقات نادر است، معمولا هر از دو سال یک فیلم کار می کنم چون همیشه منتظر فیلمنامه منطقی هستم، البته نمی‌گویم فیلنامه خوب چون توقعاتم بالا می رود چرا که سینمای دنیا را دنبال می کنم و از اختلاف سطح ها اطلاع دارم، در کل به دنبال فیلمنامه و نقش منطقی هستم، نقشی که ابعاد و کارکتر خودش را داشته باشد و تاثیری در قصه به وجود آورد اگر چنین نقشی پیشنهاد نشود ترجیح می دهم کار نکنم.

اتفاق افتاده که نقش اول را رد کنید؟
بله، کار تلویزیونی خوب و حتی نقش اول پیشنهاد شد اما از آنجایی که اصرار بر زیاد دیده شدن ندارم رد کردم چون اعتقادم براین است که کار باید به درستی انجام شود.

چه آرزویی برای سینما و سینماگران دارید؟
برای فیلمسازان جوان آرزوی موفقیت می‌کنم چون می‌دانم به سختی امکان کار و فعالیت پیدا می‌کنند امیدوارم زمینه مناسب رای پیشبرد اهدافشان به وجود بیاید.

اشتیاق شما در جهت همکاری با فیلم اولی‌ها در چه حدی است؟
با فیلم اولی‌ها و حتی کارگردان تئاتر جوان کسانیکه از انگیزه بالایی برخوردارند به نسبت فیلم سازان و کارگردانان تئاتر با تجربه تر، همکاری بیشتری داشتم چون به نظرم تعامل دو طرفه باعث رشد من و پیشرفت کاری آنها خواهد شد.

در خصوص یک اتفاق جالب در زمینه همکاری با فیلم اولی ها برای ما تعریف کنید؟
دو سال پیش سعید روستایی که در یک کار کوتاه با او همکاری داشتم و از موفقیت های اخیرش بسیار خوشحالم فیلمنامه بلندی تحت عنوان " توبی" به من داد این فیلمنامه را خدمت منوچهر محمدی بردم و گفتم که هم کارگردان و هم این فیلمنامه خوب است متاسفانه محمدی قبول نکرد و به نظرم آن را از دست داد.

و سخن پایانی؟
امیدوارم شاهد پیشرفت هر چه بیشتر سینما در سالهای آینده باشیم و تعاملات را بیشتر در دستور کار قرار دهیم.

 

اخبار فرهنگی و هنری - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------