آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

مرجانه گلچین: طنازی «قندپهلو» را می‌پسندم / ایرانیان طبع شاعری دارند



اخبارفرهنگی وهنری,خبرهای فرهنگی وهنری,گلچین

مرجانه گلچین «قند پهلو» را برنامه ای برای بیان اتفاقات جامعه با زبانی شیرین و طنزگونه می داند.

 مرجانه گلچین که خود را بیننده برنامه طنز «قند پهلو» می داند در این باره گفت: این برنامه بیان کننده اتفاقات روزمره جامعه با اشعار طنز است که باعث می شود مردم به روابط اجتماعی میان خود دقیق تر نگاه کنند ولی نه با یک زبان آزاردهنده بلکه با زبانی شیرین و طنزگونه که باعث آزرده خاطر شدن افراد جامعه نشود و این بسیار قابل تحسین و تقدیر است.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به بیان معضلات جامعه به صورت طنز اظهار کرد: طنز در واقع بیان اتفاقات است و به ما یادآوری می کند چه جاهایی اتفاق غلط رخ داده و باید آن مشکلات را بررسی و رفع کنیم. در واقع مفهوم برنامه «قند پهلو» جداسازی سره از ناسره است.

وی با اشاره به پر بیننده بودن برنامه مشاعره که به زبان طنز برگزار می شود، گفت: دلیل پر مخاطب بودن برنامه «قند پهلو» بررسی و نقد مسائل با زبانی شیرین و طنز است که این نحوه بیان کردن با سلیقه مردم سازگاری دارد.

بازیگر سریال «شاهگوش» درباره تاثیر این قبیل برنامه ها بر ادبیات و رابطه میان افراد گفت: ایرانیان افرادی خوش ذوق و خوش قریحه هستند و معمولاً در رابطه با موضوعات مختلف جامعه ضرب المثل ها و اشعار متناسب با آن اتفاق را به خوبی بیان می کنند زیرا طبع خوبی برای شعر گفتن دارند و اکثر خانواده ها با دنیای شعر آشنا هستند چون شعر بیانی خوش فرم و خوش آهنگی نسبت به یک کلام معمولی دارد و تاثیر به خصوصی می تواند داشته باشد.

گلچین در پایان اظهار کرد: یکی از ویژگی هایی که برنامه «قند پهلو» را از دیگر برنامه ها متمایز کرده  ایجاد شرایط شاد و مفرح برای تمامی افراد جامعه است. رویکرد انتقادی، نقدگونه و طنز در «قند پهلو» بسیار مثمرثمر بوده  است و امیدوارم ادامه دار باشد تا شاعران بیشتری در کشور ایران که مهد هنر، شعر و ادب است، نمایان شوند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------