آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بازیگر نقش هلن کلر درگذشت



اخبارفرهنگی وهنری,خبرهای فرهنگی وهنری,هلن کلر

«پتی دوک»، بازیگر برنده اسکار سینما و تلویزیون در سن 69 سالگی درگذشت.

 به گزارش ایلنا؛ پتی دوک (هنرپیشه آمریکایی) که سال 1962 در فیلم «معجزه‌گر» نقش «هلن کلر» را ایفا کرد و به جایزه اسکار رسید، درگذشت.

 

دوک در 16 سالگی موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آنِ خود کند و عنوان جوانترین برنده این جایزه سینمایی را به دست آورد. موفقیت زودهنگام دوک موجب شهرت وی و ساخته شدن برنامه‌ای تلویزیونی به نام او شد.

 

موفقیت «دوک» در تلویزیون با کسب سه جایزه «امی» و 9 نامزدی در این جوایز هنری ادامه پیدا کرد. «دره عروسک‌ها»، «ویلی / میلی» و «بزرگ‌تر از آسمان» از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که این هنرپیشه در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

 

دوک پیش از بازی در فیلم «معجزه‌گر» نقش هلن کلر را در اقتباس نمایشی داستان این شخصیت نابینا و ناشنوا برعهده داشت. او سپس در نسخه تلویزیونی این داستان نقش معلم کلر را بازی کرد و یک جایزه «امی» را در کارنامه‌اش ثبت کرد.

 

پزشکان در سال 1982 تشخیص دادند که پتی کلر به بیماری اختلال دوقطبی مبتلا است. او مدتی پس از آن به فعالیت‌های اجتماعی برای حمایت از سلامت روانی روی آورد و تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام داد.

 

اخبار فرهنگی و هنری - هلن کلر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------