تهیه کننده «دورهمی» : دکور کار اقتباسی از بنای اصیل ایرانی است



اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,دورهمی

 یکی از تهیه کنندگان مجموعه در حال پخش «دورهمی» از ضبط قسمت های جدید این برنامه با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حميد رحيمي نادي گفت: تصويربرداري قسمت هاي جديد مجموعه «دورهمي» همچنان در حال انجام است و توليد براساس برنامه ريزي از پيش تعيين شده پيش مي رود. همچنين در قسمت هاي جديد، چندين بازيگر مطرح سينما و تلويزيون در برنامه حضور خواهند داشت.

وي درباره صحبت هايي كه در چند روز گذشته پيرامون شباهت هاي دكور با يك برنامه هندي در فضاي مجازي مطرح شده نيز گفت: پخش چنين برنامه هايي از سال ها قبل در تلويزيون كشورهايي چون فرانسه، آلمان، تركيه و... مرسوم بوده است و همه آنها نيز يك نوع ساختار و مضمون را دارا هستند. در مورد اينكه قسمت هايي از دكور «دورهمي» از برنامه «شب هاى كمدى با كاپيل» تلويزيون كشور هند اقتباس گرفته شده را نيز مي پذيرم، زيرا بخش هايي از اين دكور به خصوص پنجره ها و درها با معماري اصيل ايراني همخواني داشت و حتي رنگ آميزي آن از معماري يزد و نراق برداشت شده است.

قبل از آغاز ساخت دكور با مشاهده عكس هاي مشابه آن در بناهاي شهرهاي يزد، اصفهان و... به اين نتيجه رسيديم كه اين دكور بيشترين شباهت را با معماري ايراني دارد. رحيمي نادي افزود: متأسفانه در خبرها خواندم كه برخي عنوان كرده اند «دورهمي» به صورت مو به مو از مجموعه تلويزيوني هند كپي شده كه اين به هيچ وجه عادلانه نيست. متن هاي مجموعه هيچ شباهتي به آن برنامه ندارد و داستاني كاملا متفاوت را روايت مي كند. به عنوان مثال در «شب هاي كمدي با كاپيل» اصلا استندآپ كمدي وجود ندارد. همچنين فردي كه روي صندلي آن برنامه مي نشيند اسپانسر مالي مجموعه است و در «دورهمي» مهران مديري كه به عنوان راوي حضور دارد، روي صندلي مي نشيند و همراه با بازيگران داستان را پيش مي برد.

وي همچنين درباره موضوعات اصلي كه در «دورهمي» به آن پرداخته مي شود نيز گفت: نويسندگان پروژه در هر قسمت از مجموعه به مسايل و دغدغه هاي اين روزهاي خانواده هاي ايراني مي پردازند و تلاش مي كنند تا با واكاوي برخي مشكلات، راه حلي درست پيش روي مخاطبان قرار دهند. مخاطبان بايد اين نكته را در نظر بگيرند كه «دورهمي» راهي را در پيش گرفته كه تاكنون در تلويزيون ايران چندان به آن پرداخته نشده است. با اين حال معتقدم ادامه اين مسير و تغيير در ساختار يكنواخت برخي برنامه هاي نمايشي جز با حمايت مستمر مخاطبان ميسر نخواهد بود.

این تهیه کننده درباره تذکر قائم مقام معاون سیما به سازندگان مجموعه نیز گفت: به هر حال «دورهمی» در اول راه خود قرار دارد و طبیعی است که برخی کاستی ها در قسمت های آغازین کار وجود داشته باشد. به نظرم تذکر آقای پورحسین بسیار بجا بوده و آن را نیز می پذیرم. از همین جا از تمام کسانی که بعد از تماشای برخی لحظات در چند قسمت اخیر آزرده خاطر شده اند عذرخواهی می کنم. سازندگان «دورهمی» برای شاد کردن مردم تمام تلاش خود را به کار می بندند و همچنین برای بالا بردن سطح کیفی مجموعه از همه پیشنهادها و انتقادات با آغوش باز استقبال می کنند.

رحیمی نادی درباره نظرسنجی سازمان و همچنین قرار گرفتن «دورهمی» در رتبه سوم نیز گفت: حضور برنامه ای چون «خندوانه» در رتبه اول نظرسنجی برنامه های شبکه نسیم امری طبیعی بوده زیرا این برنامه به مدت دو سال از پخشش می گذرد و تاکنون طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. برنامه «شب کوک» نیز که در رتبه دوم قرار دارد یک سال روی آنتن شبکه نسیم بوده و تبلیغات گسترده ای نیز داشته است. قرار گرفتن «دورهمی»- که تنها هفت قسمت آن روی آنتن رفته- در کنار این دو برنامه مقداری ناعادلانه بود و برای تشخیص دقیق میزان رضایتمندی مخاطبان معیار چندان درستی محسوب نمی شود.

 

با این حال معتقدم مجموعه با پخش همین تعداد قسمت های محدود تا حدودی موفق بوده و تاکنون بسیاری از کاربران در قسمت نظرسنجی سایت برنامه نظرات مثبتی نسبت به «دورهمی» داشته اند. اين تهيه كننده در پايان گفت: استقبال مخاطبان براي حضور در دكور برنامه نيز تاكنون غافلگير كننده بوده، به طوري که ساعاتي پس از اعلام فراخوان، بسياري از سراسر كشور در سايت «دورهمي» ثبت نام كرده اند. خوشحالم مجموعه در همين روزهاي آغازين پخش با بازخورد خوب مردم مواجه شده و اميدوارم بتوانيم با تلاش بيشتر و بالا بردن سطح كيفي، نظر مخالفان برنامه را نيز جلب كنيم.

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------