آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

کن بالاخره فیلم اصغر فرهادی را پذیرفت



اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران, اصغر فرهادی

«فروشنده» تازه ترین فیلم اصغر فرهادی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم کن پیوست. این فیلم به همراه شش فیلم دیگر، تازه ترین آثاری هستند که به این بخش اضافه شدند.

به گزارش جام جم،تازه ترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی برای کسب نخل طلایی جشنواره، با 20 فیلم دیگر از کشورهای مختلف جهان رقابت خواهد کرد.

کمیته انتخاب جشنواره کن اعلام کرد این هفت فیلم را به بخش مسابقه افزوده است، تا تعداد فیلم های بخش مسابقه به حد نصاب برسد.

داستان فیلم فرهادی در باره زوج جوانی است که در جریان تمرین نمایش نامه «مرگ فروشنده» آرتور میلر، دچار اختلاف شده و ماجراهای اصلی داستان را به وجود می آورند.

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی که در ساخته های قبلی فرهادی هم بازی داشته اند، نقش این زوج هنرمند را جلوی دوربین بازی کرده اند.

اهل فن عقیده دارند درام اجتماعی و پرتنش «فروشنده»، شانس زیادی برای دریافت جایزه نخل طلای جشنواره کن به عنوان بهترین فیلم بخش مسابقه را دارد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، اصغر فرهادی آخرین بار در سال 2013 با فیلم فرانسوی زبان «گذشته» در جشنواره کن حضور داشت و توانست یکی از جوایز آن را از آن خود کند.

این فیلم ساز سرشناس ایرانی برای تماشاگران و منتقدان خارجی، چهره ای شناخته شده است. «جدایی نادر از سیمین» وی دو سال قبل توانست خرس طلایی جشنواره برلین را به عنوان بهترین فیلم دریافت کند.

در عین حال، این فیلم تا به امروز تنها محصول سینمای ایران است، که توانسته اسکار بهترین فیلم خارجی سال را بگیرد و تحسین منتقدان بین المللی را برانگیزد.

 

اخبار فرهنگی و هنری - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------