بهترین بازیگران تئاتر سال



بازخورد و تحسین بازیگران تئاتر از سوی تماشاگران به جای خود، اما قضاوت و تشویق از سوی همکاران و خبرگان این حرفه و هنر هم شیرینی خاص خودش را دارد و برای هنرمندان ارزشمند است.

شنبه هفته آینده روز داوری است و قرار است چنین اتفاقی برای بازیگران تئاتر بیفتد و برترین بازیگران تئاتر سال گذشته معرفی شوند.

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,تئاتر

 

نشست رسانه‌ای جشن بازیگر روز گذشته و با حضور بهزاد فراهانی، رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر و جمعی از همکارانش در خانه تئاتر برگزار شد و این بازیگر پیشکسوت ضمن معرفی نامزدهای جشن بازیگر، توضیحاتی درباره برخی جزئیات این رویداد فرهنگی و هنری ارائه داد.

نامزدهای بازیگری زن
داوران جشن بازیگر با تماشای 315 نمایش در سال 94 و فروردین امسال سرانجام 73 نمایش را برای داوری نهایی انتخاب و از میان آنها 12 بازیگر زن و 12 بازیگر مرد را نامزد دریافت جایزه بازیگری کردند. در بخش نامزدهای بازیگری زن نام چهره‌های آشنایی دیده می‌شود که از آن میان می‌توان به باران کوثری اشاره کرد که به دلیل بازی در نمایش «شب آوازهایش را می‌خواند» به کارگردانی رضا گوران شایسته نامزدی بهترین بازیگر شناخته شده است. شهره سلطانی، بازیگر تلویزیون و سینما هم برای بازی در نمایش «ولنتاین» نامزد دریافت جایزه است. بهناز جعفری، بازیگر شناخته شده هم به‌دلیل بازی در نمایش «اتاق ورونیکا» بخت دریافت جایزه را دارد.

ستاره پسیانی همبازی جعفری هم برای بازی در همین اثر، می‌تواند شنبه با دست پر به خانه برود. نام پانته‌آ بهرام هم میان نامزدها به چشم می‌خورد و او برای بازی در نمایش «در خواب دیگران» شانس بردن جایزه را دارد. الهام کردا هم برای بازی‌ در «شنیدن» یکی دیگر از نامزدهاست. همین‌طور باید به فریبا متخصص اشاره کرد که به دلیل بازی در «هیچ‌کس نبود بیدارمان کند» نامزد دریافت جایزه است. متخصص سال گذشته برای نمایش «طپانچه خانم» برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر فجر شد. نسیم ادبی، از بازیگران پرکار تئاتر هم برای بازی در نمایش «هتلی‌ها» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ می‌تواند یکی از برنده‌های جشن بازیگر باشد.

پانته‌آ پناهی‌ها هم که بتازگی به‌دلیل بازی خوبش در «نفس» ساخته نرگس آبیار برنده جایزه بازیگری از جشنواره جهانی فیلم فجر شد، برای بازی در نمایش «کالیگولا» یکی از نامزدهاست. مونا احمدی برای «شنیدن»، گیتی قاسمی برای «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و سحرناز عباس‌زاده برای «مونس» هم دیگر نامزدهای زن جشن بازیگر هستند.

نامزدهای بازیگری مرد
صابر ابر در بخش بازیگری مرد، مشهورترین نامزد است که البته این مساله به‌دلیل حضورهای سینمایی‌اش برمی‌گردد. او برای بازی در نمایش «کالیگولا» شانس دریافت جایزه را دارد. هوتن شکیبا، بازیگر تئاتر و سینما و صداپیشه دیبی در کلاه قرمزی هم برای بازی در نمایش در حال اجرای «سوراخ» یکی دیگر از نامزدهاست.

حسن معجونی هم بازیگر شناخته شده‌ای است که به دلیل بازی در نمایش «اسم» به کارگردانی لیلی رشیدی نامزد دریافت جایزه است. رضا بهبودی، بازیگر توانای تئاتر هم برای بازی خوبش در «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» به کارگردانی خودش و نوشته محمد چرمشیر یکی از بخت‌های جدی دریافت عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر است. فرید قبادی هم برای بازی خوبش به نقش ابن ملجم مرادی در نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، احتمال بردن جایزه بازیگری مرد جشن تئاتر را دارد. حسام منظور برای بازی در «اودیسه»، شهروز دل‌افکار برای بازی در «باد شیشه را می‌لرزاند»، مجتبی پیرزاد برای بازی در «B6-5» و ایمان صیادبحرانی برای بازی در نمایش «سرگیجه» هم از دیگر نامزدهای دریافت جایزه هستند. ضمن این‌که باید به موفقیت نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» در این جشن اشاره کرد که با سه نامزدی بازیگری مرد پیشتاز است و صادق ملکی، محمد نصرتی و آرش فلاحت‌پیشه برای بازی در این نمایش شانس بردن جایزه دارند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - سینما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------