برنامه های استعدادیابی شبکه 3، موفق یا ناموفق؟



شبکه 3 پرکارترین شبکه در تولید برنامه ها و مسابقات استعدادیابی است؛ برنامه هایی که هر کدام حال و هوای خودشان را دارند و سرنوشت های متفاوتی هم داشتند.

ستاره بیست

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,استعدادیابی

 

* رشته: بازیگری

* سازنده: رامین نواب پور

* تاریخ اولین پخش: بهار 94

* بازخوردها: این برنامه محصول شبکه نمایش است و بعد از مدتی پخش آن از شبکه 3 هم شروع شد. یکی از نکات جالب توجه این برنامه نیز برخورد داورها با شرکت کنندگان و عشاق بازیگری بود؛ اتفاقی که در مان روی آنتن رفتنش با واکنش های زیادی مواجه شدو خیلی از تماشاگران برنامه، داوران را به سختگیری بیش از حد علیه شرکت کنندگان متهم می کردند.

* سرنوشت: «ستاره بیست» هم مثل اکثر برنامه های استعدادیابی نتوانست با داورانی مثل نسرین مقانلو، رامین کبریتی و ... خیلی سر و صدا به راه بیندازد و آنطور که باید و شاید موفق عمل نکرد. تاثیرگذاری این برنامه می توانست برای کسانی که به دنبال بازیگری هستند، یک برگ برنده به حساب بیاید اما نهایتا چیزی که نصیب مخاطبان تلویزیون شد، برنامه ای نه چندان پرکشش بود که مخاطبان تلویزیون آن را پس زدند.

آقای گزارشگر

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,استعدادیابی

 

* رشته: گزارشگر

* سازنده: مهدی محمدی

* تاریخ اولین پخش: نوروز 93

* بازخوردها: زمانی که این برنامه برای اولین بار روی آنتن رفت، درگیر حواشی زیادی شد. مهم ترین حاشیه ای که گریبان آقای گزارشگر را گرفت، داوران آن بودند. در این برنامه استعدادیابی گزارشگرانی مثل جواد خیابانی، مزدک میرزایی و پیمان یوسفی در کنار چهره هایی مثل هوشنگ نصیرزاده و هادی طباطبایی گزارش های شرکت کنندگان را نقد می کردند؛ نقدی که بعضا از طرف تماشاگران برنامه غیرمنصفانه بود و آنها معتقد بودند داوران این برنامه هنوز خودشان اشتباهات زیادی هنگام گزارش دارند و صلاحیت قضاوت ندارند.

* سرنوشت: این برنامه همچنان یکی از گزینه های اصلی شبکه 3 برای نوروز است و در تعطیلات امسال هم روی آنتن بود. نکته جالب توجه این است که امسال در جمع داوران برنامه، قهرمان ها و کارشناسان دیگر رشته های ورزشی هم حضور داشتند و دامنه فعالیت شرکت کنندگان را گسترش دادند.

موج شب

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,استعدادیابی

 

* رشته: اجرا

* سازنده: مهران رسام

* تاریخ اولین پخش: تابستان 94

* بازخوردها: این برنامه دو بخش داشت که البته یکی از آنها به مقوله استعدادیابی می پرداخت. در بخش اول مجریان قدیمی و اسم و رسم دار سیما در برنامه حاضر می شدند و در مورد آثار و خاطرات قدیمی شان صحبت می کردند. در بخش دوم هم همین مجریان به داوری شرکت کنندگان برنامه می نشستند، شرکت کنندگانی که امید داشتند از طریق این برنامه به دنیای شلوغ اجرا و مجری گری وارد شوند.

* سرنوشت: با توجه به اینکه بُعد استعدادیابی برنامه از ابتدا هم قرار نبود به عنوان بیس اصلی قرار بگیرد. این برنامه به اندازه دیگر آثار موجود در زمینه استعدادیابی سروصدا به راه نینداخت و آن طور که در حد و اندازه نام تهیه کننده و کارگردان کار بود، دیده نشد؛ اما با این وجود «موج شب» را می توان اولین برنامه ای دانست که حول محور استعدادیابی در زمینه اجرا ساخته شد.

سه شو

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,استعدادیابی

 

* رشته: خوانندگی

* سازنده: مهران مهام

* تاریخ اولین پخش: زمستان 94

* بازخوردها: این برنامه نمونه بسیار ضعیف «شب کوک» است و تمانی نقاط ضعف برنامه «شب کوک» را با چند درجه شدت بیشتر دارد، به اضافه این که هیچ نکته مثبتی در آن نیست. این مسابقه ابتدا با داوری حمید خندان و مهدی غفوریان (برادر مهران) روی آنتن رفت، در کنار این تیم داوری نه چندان حرفه ای، شرکت کنندگان در آن نیز به قدری ضعیف بودند که حتی در میان خواندن شان آنها را متوقف می کردند.

* سرنوشت: بخش استعدادیابی این برنامه همچنان با همان فرمان در حال حرکت است و بدون هیچ خلاقیت و ایده جدیدی همان کاری را که «شب کوک» انجام می دهد، در اشلی به شدت پایین تر روی آنتن می فرستد. نکته جالب توجه اینجاست که حمید خندان که حداقل در گذشته نه چندان دور نامش مطرح بود هم از این برنامه جدا شده و میثم ابراهیمی به عنوان داور در برنامه حضور دارد، کسی که خواننده تیتراژ برنامه است!

جادوی صدا

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,استعدادیابی

 

* رشته: دوبله

* سازنده: حسین حسین خانی

* تاریخ اولین پخش: بهار 95

* بازخوردها: تازه ترین اثر شبکه 3 در زمینه استعدادیابی، جادوی صداست؛ برنامه ای که شر و شکل جذابی دارد و در زمینه فرم و محتوا به خوبی خودش را به مخاطبان سخت پسند تلویزیون ثابت کرده است. می توان گفت بروبچه های شبکه 3 بعد از چندین سال آزمون و خطا بالاخره به یک ثبات رسیده اند و برنامه ای روی آنتن فرستادند که می توان آن را یکی از نمونه های درست و درمان استعدادیابی دانست. به عنوان مثال هم اجرای زینوری، هم داوری بزرگان عرصه دوبله و هم شرکت کنندگان بااستعدادی که به خوبی غربال شده اند، نشان می دهد برای این برنامه وسواس خاصی وجود داشته است.

* سرنوشت: این برنامه تازه کار است و در هفته اول پخش شدنش توانسته جای خودش را در میان برنامه های تلویزیون باز کند و با این که مبحث تخصصی دوبله خیلی طرفدار ندارد اما توانسته مخاطبانی برای خودش دست و پا کند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - روزنامه سینما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------