خسرو شکیبایی و هما روستا چگونه معلم شدند؟



اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خسرو شکیبایی و هما روستا

پوران درخشنده گفت: در فیلم‌هایم به دنبال معلمان عاشق بودم؛ معلمانی که صرفا شغلشان معلمی نباشد و بهترین گزینه‌های بازی در این نقش‌ها خسرو شکیبایی و هما روستا بودند.

به گزارش ایسنا،این کارگردان که در سه فیلم «رابطه»، «عبور از غبار» و «پرنده کوچک خوشبختی» کاراکتر اصلی را در قالب یک معلم نشان داده است در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا با بیان اینکه از کودکی با این شغل سروکار داشته است، اظهار کرد: مادرم معلم بود و این شغل در زندگی من مهمترین نقش را داشت و معتقدم معلمی شغل نیست بلکه عشق است و این عشق باعث می‌شود زندگی‌شان را وقف دیگران برای یاددادن کنند.

وی ادامه داد: همیشه در فیلم‌هایم معلم نقش خاص خودش را دارد؛ از فیلم «رابطه» که خسرو شکیبایی بازی کرد، «پرنده کوچک خوشبختی» که هما روستا بود، «عبور از غبار» که باز هم خسرو شکیبایی این نقش را بازی کرد و «خواب‌های دنباله‌دار» که پانته‌آ بهرام نقش معلم را داشت.

درخشنده با طلب آمرزش برای خسرو شکیبایی و هما روستا گفت: هر دو این عزیزان به خوبی نقش یک معلم عاشق را بازی کردند. در «پرنده کوچک خوشبختی» شاهد بودیم دختربچه‌ای مادرش را از دست داده و به انزوا کشیده می‌شود و با آمدن یک ناجی و معلم عاشق، انگار که دوباره مادرش را به دست آورده، معلمی که مثل برف سفید است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این نقش‌ها در زندگی ما پررنگ هستند و برای ایفای آن سراغ آدم‌هایی رفتم که عاشق دوست‌داشتن باشند. هما و خسرو عاشق زندگی، مردم و کارشان بودند و انرژی زیادی برای تمرین گذاشتند. در فیلم «رابطه» با خسرو شکیبایی شش ماه در کنار بچه‌های ناشنوا حضور داشتیم و با هما روستا هم نزدیک به سه ماه در مدرسه تمرین می‌کردیم تا این «رابطه» شکل بگیرد. با این تمرین‌ها می‌خواستم که آن‌ها از خودشان عبور کنند و به بچه‌ها برسند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------