برق نورد: چرا اجازه نمی‌دهند یک سریال موفق ادامه پیدا کند؟ / تلویزیون باید از نظر مالی قوی باشد



اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,تلویزیون"

هومن برق نورد و بهنام تشکر.این زوج موفق که در سریال «ساختمان پزشکان» گل کردند و بعدتر در «دزد و پلیس» و «دودکش» موفقیت‌هایشان را ادامه دادند با «دودکش2 » دوباره به خانه های مردم راه پیدا می کنند و می توانند حال و هوای متفاوتی به تلویزیون بدهند.

برق نورد که از تئاتری های موفق تلویزیون بوده و البته به خاطر حضور پررنگش در سریال های تلویزیونی فرصت درخشش در سینما را تا الان از دست داده  طی این گفت و گو از ایده انجام کاهای بزرگ با بهنام تشکر می گوید و البته  به  سریال های تلویزیونی ، شرایط تلویزیون ، نقش آفرینی در «دودکش 2 » می پردازد که در لا به لای حرف‌هایش می‌شود نکته‌های جالب و متفاوتی پیدا کرد.

در برنامه «خندوانه» رامبد جوان  مساله ای را با بهنام تشکر در میان گذاشت که جالب بود. اینکه زوج شما و بهنام تشکر می تواند تبدیل به یک زوج موفق شود و با این زوج می توان کارهای بزرگی کرد. اتفاقا بهنام تشکر هم گفت خودتان به این مساله فکر کرده اید.
این مساله از وقتی ساختمان پزشکان  شروع شد و بعد از آن  با هم در «دزد و پلیس» بازی داشتیم. همان زمان روزنامه همشهری ما را لورل و هاردی خطاب کرده بود. من هم موافق این کار هستم  و می شود کارهای پرمخاطب و پربیننده ای ارائه کرد اما هر چه فکر می کنم به خودم می گویم اینها داغش خوب می شود یعنی اینکه همان موقع اتفاق بیافتد. اتفاقا بعد از اینها یک مسابقه طراحی کرده بودند و به من و بهنام پیشنهاد دادند مجریان این مسابقه باشیم با همان کاراکترهای  ساختمان پزشکان که البته ما قبول نکردیم. البته بهنام یک مقدار من من کرد اما من مخالف بودم. هر دو نفرمان اعتقاد داشتیم  و هم عقیده بودیم که ما خواننده نیستیم، مجری هم نیستیم بلکه بازیگریم  و به همین خاطر کار را نپذیرفتیم. حالا اگر کار سریال باشد  و طنز هم باشد من و بهنام  انجامش می دهیم.

اینکه از این زوج در یک کار جدی استفاده شود هم ایده جالبی است.
بله تا الان جدا از هم کارهای جدی داشته‌ایم اما با هم در یک کار جدی شرکت نکرده ایم. به نظرم این کار نیازمند یک هوش  و درایت خاصی است.

این یعنی که کارگردان ها و تهیه کننده ها حداقل تا الان چنین هوش و درایتی نداشته اند؟
نظر من غیر از این است .من می گویم چرا ساختمان پزشکان الان پخش نمی شود؟

یعنی چرا سری دوم این سریال ساخته نشده؟
چرا سری دوم؟ همان سری اولش چرا ادامه پیدا نکرد؟ تلویزیون که هیچ وقت متن کامل ندارد  و همه چیز در حال نو شدن است پس چرا اجازه می دهند این سریال قطع شود  و بعد از مدتی به فکر ساختن فصل دومش باشند؟ چرا اجازه نمی دهند ادامه پیدا کند؟ اگر اینطور می شد الان این سریال  فصل ششم را پشت سر می گذاشت و 450 قسمت هم پخش شد بود.

اتفاقی که در مورد تمام سریال های پرمخاطب دنیا می افتد.
بله ،دقیقا. آن وقت ما می خواهیم با دنیا رقابت کنیم؟ ما الان به سری دوم «دزد و پلیس» فکر می کنیم اما وقتی پخش می‌شود چرا اجازه نمی‌دهیم ادامه داشته باشد؟

فکر می کنید مقصر کیست؟ نویسنده ها و تهیه کننده ها یا تلویزیون؟
من نمی دانم.اگر بگویم تلویزیون ممکن است اشتباه کنم چون احتمال دارد بگویند ما پیشنهاد دادیم اما نویسنده نمی‌خواست کار را ادامه بدهد.

اما در سریال های پر مخاطب دنیا این اتفاق هم می افتد که بین فصل‌ها بعضا 7-6 ماه فاصله می افتد و البته کارها آنقدر قوی است که همه مخاطبانش منتظر می مانند.
من می گویم اگر پخش سریالی بعد از فصل اولش قطع شود  و وقفه زیادی تا فصل دومش بیافتد شاید از دید مخاطب دور شود اما اگر 50 قسمت گذشته باشد مشکلات حل می شود  و مخاطب هم کاستی‌ها را فراموش می کند. حالا باز اگر یک کشوری بودیم که سه تا شبکه داشتیم مثل اول انقلاب و بعد از ساعت 10 شب همه شبکه ها برفک بود درست بود که ما را بزنند کنار  و به بقیه هم اجازه دهند که کارهایشان پخش شود اما الان به اندازه برنامه‌هایمان شبکه داریم ولی باز می بینیم از همه کانال ها دزد و پلیس ، دودکش ،ساختمان پزشکان و سریال های تکراری پخش می شود.این همه شبکه داریم اما قربان تلویزیون بروم که با قیمت تیزرهایش گوش می برد و اسپانسرها پول می دهند  و کار می کنند باز هم مشکل مالی دارد. من می گویم تلویزیون باید از نظر مالی قوی باشد تا این مشکلات حل شود.

حالا اگر طرح ادامه همکاری تان با بهنام تشکر به عنوان زوج مطرح شود استقبال می کنید؟
بله چرا استقبال نکنم؟ با این زوج هزار تا کار می شود کرد اما یک مقدار باید به داستان و فیلمنامه و نقش ها فکر کرد.

ما از این زوج ها در سینما و تلویزی زیاد به خاطر داریم. مثلا «بود اسپنسر و ترنس هیل » 40 سال پیش زوجی را تشکیل دادند که فیلم هایشان هنوز می خنداند.
بله از این زوج ها زیاد داشتیم.در مملکت خودمان هم  زیاد داشتیم اما نتوانستیم پرورشش بدهیم. به هر حال طی این مدت به من و بهنام کار مشترک پیشنهاد شد اما  فیلمنامه ها خوب نبود. همه شان فکر می کردند کار کمدی یعنی بداهه در صورتی که اصلا اینطوری نیست  و همه چیز باید حساب شده باشد .

به خصوص اینکه خنداندن مردم ایران خیلی سخت شده.
بله واقعا سخت است اما آنها نمی دانند چهارتا دیالوگی که ما می گوئیم و می خنداند همه نوشته شده است. مثلا در دودکش تمام آن جملات و تکیه کلام های من همه در فیلمنامه نوشته شده بود.

بخصوص برای شما که فیلمنامه ملاک در آوردن نقش است.
بله به من فیلمنامه کد اولیه را می دهد  و من اگر از فیلمنامه کد بازی را بگیرم می توانم شخصیت را بسازم. مثلا در ساختمان پزشکان همین طور بود و فیلمنامه  آقای قاسم‌خانی به همه کاراکترها این کد را داده بود.

با دودکش 2 ممکن است زوج بهنام تشکر - برق نورد دوباره روی بورس بیاید.
بله البته در دودکش 2 من و بهنام بیشتر از همه سوا هستیم. در واقع من و امیرحسین رستمی  بیشتر با هم هستیم و بهنام تشکر و مجید یاسر کنار هم دیده می شوند. البته  با وجود این دور بودن باز هم چلنج های همیشگی مان وجود دارد  و هر کدام در خانه درباره آن یکی حرف می زنیم و من  سر بهنام با خواهرش عفت جر و بحث می کنم . با این حال همان طور که گفتید ممکن است دوباره جریان این زوج راه بیافتد.

چقدر از کار این مجموعه باقی مانده است؟
ما یک هفته دیگر کار داریم  تا کار را ببندیم و تحویل کارفرمایمان که تلویزیون است بدهیم. دیگر این با آنهاست که چه تصمیمی درباره پخشش بگیرند.

این کار برای عید نوروز ساخته شد اما به نظر می رسد  در ماه رمضان پخش شود.
نه این سریال اصلا برای عید نوروز درست شده و با آن ایام مناسبت دارد. در ضمن 15 قسمتی هم هست و شاید برای ماه رمضان مناسب نباشد.

شاید بلایی که سر «پایتخت 4 » آوردند سر این مجموعه هم بیاورند. آن سریال  که فیلمنامه‌اش برای 15 قسمت نوروزی  مناسب بودند را هم آنقدر کش دادند تا در تمام ایام ماه رمضان پخش شود اما کل مجموعه آسیب دید و از چشم افتاد.
اگر بخواهند این کار را بکنند حتما سریال لطمه می خورد چون یک جاهایی از سریال کات خورد که در بیننده تعلیق اینجا کند  و آنجا بیننده باید از خودش بپرسد فردا چه می شود ؟ به همین خاطر اگر بخواهند تایم سریال را عوض کنند و دوباره کات بزنند کار خراب می شود.

قرار بود این سریال در ایام نوروز پخش شود اما دقیقه نود از کنداکتور تلویزیون در آمد.
خودشان خیلی تبلیغات کردند . جالب است که من و بهنام رفتیم اخبار سراسری و درباره سریال حرف زدیم اما این اتفاق افتاد. مثل این می ماند که یک نماینده ای صبح تا شب برای خودش تبلیغ کند اما اصلا در انتخبات شرکت نکند.

«دودکش 2 » در حالی از تلویزیون پخش نشد که دیگر سریال ها ناامیدکننده بودند و هیچ کدام شان چنگی به دل نزد.
به نفع سینماها شد .مردم رفتند و فیلم های سینما را دیدند.

بله اما  «دودکش 2 » به نظرتان کار خوبی شده ؟ بهتر از سری اولش شده؟
بله کارخوبی شده . یعنی سکانس بد نداریم اما اینکه نسبت به سری اول بهتر شده یا نه را نمی توانم بگویم و منتقدان باید نظر بدهند.

اما اینکه سریال مناسب ایام نوروز است و در نوروز پخش نخواهد شد می تواند به کار لطمه بزند.
بله، به هر حال مناسب عید نوروز است  و سکانس ها اینطوری است که دم عید ما فرش های مردم  را می گیریم تا بشوئیم.

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------