آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

خواننده های ایرانی که با هم نمی‌سازند



در این مطلب سعی كرده‌ایم یك پرونده درست و حسابی از جنس «اختلاف» را مورد بازبینی قرار دهیم. از تمامی اهالی موسیقی، چه آنهایی كه با یكدیگر به صورت علنی اختلاف دارند و چه آنهایی كه در ظاهر ابراز دوستی با هم دارند، تقاضا كنیم تا بیایند و با هم دوست باشند!

مجله زندگی ایده آل - در این مطلب سعی كرده‌ایم یك پرونده درست و حسابی از جنس «اختلاف» را مورد بازبینی قرار دهیم.  از تمامی اهالی موسیقی، چه آنهایی كه با یكدیگر به صورت علنی اختلاف دارند و چه آنهایی كه در ظاهر ابراز دوستی با هم دارند، تقاضا كنیم تا بیایند و با هم دوست باشند! هر چه باشد، سال، سال نوست و نباید دل آدم‌ها كهنه باقی بماند! برای چند لحظه و چند ساعت هم كه شده با هم دوست شوید و سعی كنید بعد از آن كمتر به اختلاف برخورد كنید! هر چند كه كار بسیار دشواری است و چندان نمی‌توان توقع داشت! بگذریم...

بهتر است قبل از آنكه خودمان هم با خودمان به اختلاف بخوریم، مرور اختلافات بزرگ پاپ را آغاز كنیم. برای این كار ناگزیر هستیم كه به اسامی مختلف اشاره كرده و از افراد اختلاف‌آفرین یا درگیر اختلاف به صورت علنی یاد كنیم!

بنیامین و سیروان؛  نگهبان و پیكان!
بهار 1388 بود. به صورت كاملا اتفاقی، آلبوم‌های دوم بنیامین بهادری و سیروان خسروی به صورت هم‌زمان به بازار آمد و تب رقابتی بسیار داغ را ایجاد كرد. بنیامین با آلبوم خود به نام «بنیامین 85» حسابی معروف شده و سر و صدا كرده بود. خیلی‌ها برای انتشار دومین آلبوم او لحظه‌شماری كرده و منتظر بودند تا ببینند این پدیده متفاوت موسیقی پاپ چه روندی را در ادامه فعالیت‌هایش انتخاب خواهد كرد.

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

از طرف دیگر هواداران سیروان هم او را به خاطر سبك خاص و مدرنی كه داشت، حمایت می‌كردند. در همان روزها بنیامین مصاحبه‌ای كرد و طی اظهارنظری عجیب گفت كه حتی نگهبان آپارتمان ما هم سیروان را نمی‌شناسد! درواقع بنیامین با این جمله خواست بگوید كه سیروان و آلبوم «ساعت 9» او در حد و اندازه رقابت با بنیامین نیستند. اما سیروان هم ساكت نماند و در جواب بنیامین جمله جالبی را مطرح كرد: «پیكان هم اتومبیلی است كه همه ایران آن را به خوبی می‌شناسند!»

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

بنیامین و حمید عسکری؛ حرف و عمل
بهار 88 بود كه بنیامین مصاحبه‌ای جنجالی با نشریه «چلچراغ» داشت و در آن مصاحبه حمید عسکری را یك خواننده تقلیدی خطاب كرد؛ خواننده‌ای كه صدایش را از شادمهر و موسیقی‌اش را از بنیامین تقلید می‌كند.

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

عسکری باوجود اینكه جزو خواننده‌های حاضرجواب موسیقی به حساب می‌آید، جواب بنیامین را با حرف و مصاحبه نداد ولی در آلبوم «كما 2» و با ساخت قطعه‌ای كه به‌شدت شبیه «دنیا دیگه مثل تو نداره» بود، پاسخ عجیبی را حواله بنیامین بهادری كرد؛ البته عسکری و بنیامین چند سال بعد در كنسرت با یكدیگر خواندند و آشتی كردند.

محسن یگانه و بنیامین؛ اغراق‌آمیز
در رابطه با اختلاف محسن یگانه و بنیامین بهادری می‌توان گفت كه هم قهر آنها به نوعی اغراق‌آمیز بود و هم آشتی‌شان! چند سال پیش محسن یگانه در مصاحبه‌اش با یكی از نشریات پرمخاطب، مسیر مصاحبه را به یك باره عوض كرده و گفت: «این خیلی مهم است كه خواننده‌ها از راه به در نشوند. نمونه عینی این جور آدم‌ها كه خودشان را گم كرده‌اند كسی نیست جز بنیامین بهادری!»

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

یگانه در ادامه صحبت‌هایش بنیامین را یك «بچه از لحاظ هنری» خطاب كرد و ادعا داشت بنیامین شعور مخاطب موسیقی را به بازی گرفته! همه منتظر بودند تا بنیامین در پاسخ به محسن یگانه، حرف‌های تند و تیزی بزند ولی این اتفاق رخ نداد. جالب اینجاست كه محسن و بنیامین چند سال بعد به طور اغراق‌آمیزی با هم آشتی كرده، عكس یادگاری گرفتند و مصاحبه كردند!

رضا یزدانی و یغما گلرویی؛ دوئل ناگهانی
رضا یزدانی جزو خواننده‌های متفاوت و پرطرفدار چند سال اخیر به حساب می‌آید. بدون شك نمی‌توان تاثیر زیاد ترانه‌های یغما گلرویی را در شناخته شدن و رشد یزدانی نادیده گرفت. رضا و یغما در كنار هم آثار شنیدنی و خوبی را ساختند ولی بعد از آلبوم «ساعت 25» بود كه به یك اختلاف جدی و جنجالی رسیدند. دقیقا در روزهایی كه یغما حسابی ممنوع‌الفعالیت بود و هیچ خواننده‌ای اجازه نداشت نام او را در اینسرت آلبومش درج كند، «ساعت 25» منتشر شد. اما یغما زمانی از دست رضا شاكی شد كه یزدانی در مصاحبه‌های بعد از آلبوم هم اشاره دقیقی به نام او نكرد.

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

گلرویی طبق معمول یادداشتی منتشر كرد و نوشت: «چطور ممكن است كه نام ترانه‌سرا به اشتباه چاپ شود ولی نام خواننده به اشتباه جایی نیاید؟! مثلا چطور ممكن است كه به جای رضا یزدانی ننویسند جواد یساری؟! البته شنیده‌ها و برخی شواهد حاكی از آن است كه این اختلاف، ریشه‌دار‌تر از این حرف‌ها بوده و دعوای رضا و یغما خیلی قبل‌ترها آغاز شده بود.

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

بعد از یادداشت یغما، اظهارنظر تند و تیز و البته تایید نشده‌ای هم در برخی رسانه‌ها از سوی رضا یزدانی چاپ شد كه اختلاف را حادتر كرد. «یغما دیگه تموم شد! اگه من هم ترانه‌های اون رو نخونم كی كاراش رو می‌خونه؟!» البته این اختلاف هم دوام چندان زیادی نداشت و در سال‌های بعد شاهد آشتی میان این دو نفر و همكاری‌های مجددشان بودیم. هر چند تعداد این همكاری‌ها به‌شدت كاهش پیدا كرد!

بهروز صفاریان و فریدون؛ امان از بدقولی
پس از موفقیت عجیب و غریب آلبوم «غریبه» با صدای خواننده 47 ساله‌ای که فریدون آسرایی نام داشت، قرار شد تا فریدون و بهروز صفاریان (مدیر هنری و تنظیم‌كننده برخی قطعات «غریبه») آلبوم دوم را در ژانری فاخر با یكدیگر استارت بزنند.

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

اختلافات عجیبی بین این دو نفر به وجود آمد كه به گفته اطرافیان، اصلی‌ترین آنها به بدقولی یا به قولی به بی‌خیالی‌های صفاریان مربوط می‌شد؛ البته صفاریان و فریدون چندین بار دیگر هم در طول سال‌های اخیر با یكدیگر قهر و آشتی كرده‌اند. اصولا بهروز صفاریان در طول 15 تا 20 سال اخیر با خیلی‌ها اختلاف داشته؛ شادمهر، محمد اصفهانی، مهدی یراحی و حتی برادر خودش بهنام صفاریان!

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

رضا صادقی و سیروان؛ شیطنت یا كوتاهی؟
آلبوم «وایسا دنیا» به بازار آمد ولی روی سی‌دی‌های آن، نام عاملی چون تنظیم‌كننده یا آهنگساز درج نشده بود. این درحالی بود كه قطعه محبوب و موفق این آلبوم یعنی همان «وایسا دنیا» را سیروان خسروی تنظیم كرده بود. همین شیطنت یا كوتاهی از جانب رضا صادقی، بهانه‌ای شدتا سیروان هم عكس‌العمل نشان دهد و این دو نفر تا چند سال با یكدیگر قهر بمانند؛ البته در طول این چند سال  بارها نیز شاهد اظهار‌نظرهای تند و تیز از جانب هر دو طرف بوده‌ایم.

 

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

سایر اختلاف‌ها
تا دل‌تان بخواهد میان اهالی موسیقی پاپ اختلاف پیش آمده است. محمد اصفهانی و افشین یداللهی، زانیار خسروی و بهنام صفوی، فواد حجازی و علیرضا عصار، امید حاجیلی و رضا صادقی، محسن چاوشی و محسن یگانه، محسن یگانه و فرزاد فرزین، یغما گلرویی و روزبه بمانی و حامی و عماد طالب‌زاده از جمله افرادی هستند كه در دوره‌های مختلف از خجالت یكدیگر درآمده‌اند. با همه اینها امیدواریم كه تمام اختلافات موسیقی هرچه زودتر حل شده و همه با هم دوست باشند.

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,خواننده ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------