آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

افسانه پاکرو: انتظارات از من بالا رفته است



اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,افسانه پاکرو

افسانه پاکرو بازیگر و کارگردان که این روزها در حال تجربه کردن عرصه فیلمسازی است، می‌گوید اولویت اولش مستند داستانی است.

به گزارش هنرآنلاین، افسانه پاکرو را بیش از هر چیز به عنوان یک بازیگر می‌شناسیم، اما او این روزها غالب کاری خود را تغییر داده و به عنوان یک فیلمساز وارد عرصه مستندسازی شده است.

پاکرو پس از ساخت فیلم‌های کوتاه دست به ساخت فیلم مستند داستانی با عنوان"فروشی" زد که این فیلم نیز در هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی حضور یافت.

این کارگردان جوان درباره ساخت فیلم خود به هنرآنلاین، گفت: پس از ساخت چند فیلم کوتاه احساس کردم که می‌توانم در عرصه مستندسازی نیز قدم بردارم. در فیلم "فروشی" به مسائل روزمره و مشکلات یک دختر در طول یک روز پرداختم. اتفاقات خیلی معمولی و جزئی است که کمتر به آن توجه می‌کنیم و این‌که در واقع دروغ نگفتن، روراستی و صداقت چه تأثیراتی ممکن است در زندگی روزمره یک انسان داشته باشد.

پاکرو در ادامه درباره انتخاب سوژه زنان بیان کرد: من تا به حال بیشتر فیلمنامه‌ها و سوژه‌هایم در مورد زنان و کودکان بوده است. فکر می‌کنم چون خودم یک زن هستم، بیشتر با مشکلات و مسائل زنان و دختران آشنا هستم و آن‌ها را درک می‌کنم. علاقه شخصی من به این حوزه است و ممکن است در ادامه به موضوعات دیگر نیز بپردازم، دلیل آن را نمی‌دانم شاید چون بازیگرم و نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده‌ام دوست داشتم در این عرصه حضور داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی "رویای خیس" درباره عدم حضورش در کسوت بازیگر و فعالیت در بخش فیلمسازی اظهار کرد: اینکه چقدر چهره من به دیده شدن آثارم مرتبط است خودم اینگونه نخواستم، اما قطعاً همین طور است و انتظارات از من بالا رفته است. من تازه وارد این عرصه شده‌ام و همچنان در حال آموزش هستم و قصد دارم تجربه‌اندوزی کنم تا در تمام ژانرها تسلط داشته باشم و بتوانم با دست پر وارد عرصه فیلمسازی مستند شوم. بازیگری به من در این زمینه بسیار کمک کرده است از جمله آشنایی با مسائل فنی باعث شد تا همه کارهایم را خودم به همراهی خواهرم انجام ‌دهم، از تدوین و صداگذاری تا... در واقع بازیگری به من کمک کرد تا با شناخت بهتری وارد عرصه فیلمسازی شوم. تمام تلاشم این است که به بیننده بسیار توجه کنم. بسیاری از کارهایی که در طی این مدت به من پیشنهاد شد به خاطر پایین بودن کیفیت و احترامی که برای بیننده‌ام قائل هستم رد کردم، تا ذهنیتش نسبت به من خراب نشود. معتقدم بیننده تأییدکننده نهایی است چرا که اوست که برای فیلمی بلیت تهیه می‌کند و یا پای تلویزیون می‌نشیند برای آن وقت می‌گذارد و فیلم را می‌بیند.

وی با بیان این که لازمه ساخت فیلم مستند پژوهش و تحقیق است، افزود: به فضای مستند علاقه‌مندم و قطعاً این راه را ادامه می‌دهم اما فیلمسازی در اولویت دومم قرار دارد و اولویت اولم مستند داستانی است. لازمه ساخت فیلم مستند و داستانی هم پژوهش و تحقیق است و امکان ندارد بتوانید فیلمی بسازید که این عنصر را نداشته باشد. وقتی همه عناصر فیلم سر جای خودش قرار می‌گیرد این یعنی حتماً پژوهش خوبی در پشت کار بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------