آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

اصغر نقی زاده: سینمای ایران جایی برای پیرمردها ندارد



اصغر نقی زاده می‌گوید که در فیلم‌های جدید در حوزه دفاع مقدس نقش‌های چندانی برای بازیگران مسن نوشته نمی‌شود.

اصغر نقی زاده بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ما درباره علت کم‌کاری خود در چند سال اخیر گفت: آخرین اثری که در آن به ایفای نقش پرداختم سریال «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی بود که در سال ۱۳۹۲ ساخته شد و به عبارتی اکنون نزدیک به سه سال است که بیکارم.

وی افزود: پیشتر ساخت تله‌فیلم‌ها باعث می‌شد تا روند بیکاری بازیگران چندان طولانی نشود، اما ساخت این آثار نیز به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است. البته من حقوق بازنشستگی دارم و زندگی‌ام را به نحوی می‌گذرانم، اما به یقین روزگار دیگر بازیگرانی که اکنون بیکارند به سختی می‌گذرد.

بازیگر فیلم «از کرخه تا راین» همچنین درباره ساخت سریال‌ها و فیلم‌های جنگی نیز اظهار کرد: در معدود سریال‌ها و فیلم‌هایی نیز که در حوزه سینمای جنگ کار می‌شود به دلیل آنکه سنم بالارفته نقشی برایم وجود ندارد. به طور کل در فیلمنامه‌های جدید جنگی نقشی برای پیرمردها نیست.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» به نادیده گرفتن فرهنگ توسط دولت‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون در کشور امنیت کامل برقرار است و دولت‌ها برای تامین اقتصاد و معیشت مردم تلاش زیادی می‌کنند و متاسفانه در این میان به فرهنگ توجه چندانی نمی‌شود در صورتی که اهمیت فرهنگ کمتر از اقتصاد نیست.

نقی زاده در ادامه با اشاره به این نکته که تولیدات تلویزیونی در ایران از جذب مخاطب عاجزند، گفت: همه به این نکته آگاه هستند که خیلی‌ها تمایل دارند به‌جای تماشای تلویزیون ایران برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را ببینند. این مساله نشان دهنده باخت ما در مقوله فرهنگ است. البته امروزه کسانی که دغدغه فرهنگ دارند مجبورند مانند شخصیت عباس در «آژانس شیشه‌ای» سکوت کنند.

نقی زاده در پایان گفت: من سابقه حضور ۳۰ ساله در سینمای دفاع مقدس دارم. متاسفانه در ایران شما در هر چیزی که جا بیفتید دیگر درآمدن از آن دست خودتان نیست. من چند فیلم و سریال غیرجنگی نیز بازی کرده‌ام اما به هیچ عنوان دیده نشده‌اند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------