حجت اشرف‌زاده: دوست داشتم جای سعدی بودم / دعوت مهران مدیری از علی نصیریان و محسن چاووشی



اخباربازیگران,اخبار هنرمندان,دورهمی

مهران مدیری «دورهمی» دیشب را با میزبانی از هومن برق نورد و حجت اشرف زاده به روی آنتن شبکه نسیم برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه تلویزیونی «دورهمی» در شب گذشته با میزبانی دو نفر از هنرمندان مطرح کشورمان هومن برق‌نورد بازیگر سینما و تلویزیون و حجت اشرف‌زاده خواننده قطعه «ماه و ماهی» شد.

برنامه دیشب (جمعه) با محوریت فرهنگ آپارتمان‌نشینی به روی آنتن رفت و مهران مدیری در ابتدای برنامه با تعریفی از فرهنگ آپارتمان‌نشینی بیان کرد: در حال حاضر با ساخت هر مجتمع مسکونی، تفاوت چندانی بین فرهنگ آپارتمان نشینی و شهر نشینی باقی نمانده است و تعداد واحدها و نفرات هر ساختمان با جمعیت یک روستا و شهر برابری می‌کند.

در ادامه برنامه حجت اشرف‌زاده با اجرای قطعه خراسانی وارد فضای استودیو «دورهمی» شد و سپس به گفتگو با مهران مدیری نشست.

خواننده قطعه «کوچه باغ‌های نیشابور» در ابتدا و پس از سلام و احوالپرسی با حضار، رو به مهران مدیری درباره شکل‌گیری و خاطرات اجرا و ساخت قطعه «ماه و ماهی» گفت: این قطعه حاصل دورهمی شاعر، آهنگساز و بنده است که در حالی خوب اتفاقاتی افتاد که منجر شد همه آن را دوست داشته باشند و برخلاف شعرهای تکراری، در این شعر هر آدمی می‌تواند خودش را پیدا کند.

وی ادامه داد: من با علیرضا بدیع روزی در یک حجره فیروزه تراشی در نیشابور بودیم که علیرضا در آنجا اولین بیت این آهنگ را بیان کرد و کم کم شکل و رنگ و بوی واقعی گرفت.

اشرف زاده در ادامه با بیان اینکه هر آدمی عاشق می‌شود، عنوان کرد: باید همه عاشق شویم و من با اجازتون عاشق شده‌ام (با خنده)، عشق مثل سردرد است و هر کی که سرش درد می‌کند به سمت عاشقی کشیده می‌شود و ما ایرانی‌ها هم از آن دست انسان‌هایی هستیم که سرمان برای عاشقی درد می‌کند.

وی گفته‌های خودش را با بیان ازدواجش در سال 89 کامل کرد و گفت: من سال 89 با همسرم ازدواج کردم، خب در اول روزهای آشنایی عاشقش نبودم اما بعد این عشق شکل گرفت و ازدواجم ابتدا با عقل و منطق پیش رفت و بعد دوران عاشقی شروع شد.

اشرف‌زاده با بیان اینکه اولین بار پدرم صدای من را کشف کرد، افزود: من پدرم هم نیز دستی برآواز و موسیقی داشتند و موسیقی های قدیمی در خانه ما زیاد بود و همیشه گوش می‌دادیم، وقتی پدرم متوجه علاقه من به موسیقی و آواز شد من را به این سمت تشویق کرد و من کارم را شروع کردم.

در ادامه گفتگو مهران مدیری به اختلافی که بین اشرف‌زاده و محسن چاووشی است اشاره کرد و از حجت اشرف زاده دلیلش را پرسید.

اشرف‌زاده افزود: مشکل من با محسن چاووشی یک مشکل کاری است، وقتی من برای آلبوم «سیزده» در کنار محسن بودم، از صدای من خیلی کم استفاده شد و بعدها در یک برنامه تلویزیونی این کم بودن را مجری برنامه افکت تلقی کرد.

مهران مدیری پس از گفته‌های اشرف‌زاده از محسن چاوشی خواست که با حجت اشرف زاده تماس بگیرد و این خواننده پاپ را به برنامه «دورهمی» دعوت کرد.

حجت اشرف‌زاده در ادامه گفتگوی خود با مهران مدیری با پاسخ دادن به سوال‌های مجری این برنامه گفت: من در روز 25 بار جلوی آیینه موهای بهم ریخته‌ام را مرتب می‌کنم و این عادت همه خواننده‌های ایرانی است که به موهایشان اهمیت می‌دهند و برای من که موهای خوش فرمی ندارم این موضوع خیلی حساس تر شده است.

وی با بیان عذرخواهی از صدابردار بزرگداشت برنامه خیام درنیشابور بیان کرد: در آخرین اجرایم برای بزرگداشت خیام در نیشابور، صدای سالن اصلا خوب نبود و من خیلی بد از صدابردار کار آقای سرداری عصبانی شدم و از همین جا از ایشان عذرخواهی می کنم.

اشرف‌زاده عنوان کرد: اگر بخواهم به دورانی در تاریخ برگردم برهه زمانی حضرت سعدی است، چون فضایی شاعرانه و آرام داشت و دوست داشتم که جای سعدی باشم.

وی در ادامه با پاسخ به این سوال که حاضر هستید 5 سال نخوانی اما سرپرستی 29 بچه را برعهده بگیری؟ بیان کرد: حاضرم همچنین کاری را انجام بدهم.

اشرف زاده با بیان اینکه بسیاری از دوستان هستند که باید خود را در عرصه هنر بازنشسته کنند عنوان کرد: فوتبالیست ها خیلی وقت پیش به این نتیجه رسیدند که باید بعد از برهه‌ای از بازی بازنشسته شوند اما دوستان ما همچنان با اصرار و تکرار مکررات همچنان مانده‌اند. تا جایی که خلاقیت هنر وجود داشته باشد، می‌شود کار کرد و سن مطرح نیست اما باید در مواقعی تو اوج خداحافظی کنیم.

اشرف زاده گفتگوی خود را با مهران مدیری با اجرای «قطعه ماه و ماهی» به اتمام رساند.

بعد از حضور حجت اشرف زاده مهران مدیری از هومن برق نورد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دعوت کرد تا در جمع «دورهمی» شب گدشته حاضر شود.

هومن برق نورد بعد از سلام و احوالپرسی با تماشاگران و بییندگان، از دلایل نامگذاری و ریشه فامیلی‌اش گفت: در اصل فامیلی ما ایازی است و پدر بزرگم از مهاجران بود که به ایران آمد و بعد از دیدن برق، عاشق این پدیده شد و فامیلی ما را برق نورد گذاشتند.

بازیگر سریال «دوردست‌ها» با بیان عجیب‌ترین آرزوی خود عنوان کرد: آرزویم این است در زمان پیری مغازه اسباب بازی داشته باشم و با آنها بازی کنم، البته در حال حاضر هم با وسایل کودک بازی می‌کنم و علاقه شدیدی به بازی و اسباب بازی دارم.

وی ادامه داد: خیلی رفیق باز نیستم و بهترین و صمیمی ترین دوستم بهنام تشکر است.

برق‌نورد با بیان اینکه گریه من همیشه برای از دست دادن عزیزانم است، بیان کرد: گریه من برای مرگ عزیزانم است و خنده و شادی‌ام به فضا و موقعیتی که در آن قرار دارم بستگی دارد. در اصل من آدم غمگینی نیستم اما در پشت صحنه آدمی کاملا جدی هستم و تجربه این را نشان داده که جدی بودن بهتر است.

وی در ادامه درباره صدا سازی و دوبله کردن برای نقش‌ها گفت: من هیچ وقت به دنبال صداسازی و یا دوبله و خوانندگی نبودم و فکر نکردم، اما صدا سازی برای یکسری نقش ها بستگی به شخصیتی که بازی می‌کنید دارد و من معتقدم که هر نقشی شکل و شمایل و صدای مخصوص به خودش را دارد.مدیری در این برنامه از استاد نصیریان هم برای حضور در برنامه دعوت کرد.

هومن برق نورد در پایان به بازی حیرت انگیز علی نصریان اشاره کرد و گفت: در این همه اجرا و بازی‌هایی که داشتم، در مجموعه «شهرزاد» برای اولین بار که مقابل آقای نصیریان قرار کردم تازه بازی باز و بسته را یاد گرفتم و از این همه استواری و هنر بازیگری حیرت زده شدم.

مهران مدیری برنامه را با اجرای قطعه‌ای دیگر از حجت اشرف‌زاده به پایان برد و درباره فرهنگ آپارتمان‌نشینی، جلسات ساختمانی و قدمت جدال و بحث بر سر جای پارکینگ در ادوار مختلفی تاریخی گفت.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------