رضا کیانیان: هنر دستوری و سفارشی نمی‌شود



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

چون هنر دستوری نیست و در اصل نمی‌توان و نباید سفارشی کار کرد.

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص جای خالی کمدی‌های موقعیت و به معنای واقعی کمدی در سینمای ایران گفت: نمی‌توان گفت تا چه حد جای چنین فیلم‌هایی در سینمای ما خالی است، چون هنر دستوری نیست و در اصل نمی‌توان و نباید سفارشی کار کرد. هر وقت لزوم داشته باشد، چنین فیلمی ظهور و بروز می‌کند.

وی افزود: امیدوارم جلوی پیدایش و تولید فیلم‌های کمدی و در کل تاثیرگذار گرفته نشود؛ چون کسانی که با سینمای ایران سر دشمنی دارند و علت آن را نمی‌دانم سعی می کنند برای ساخت یک نوع فیلم خاص به سینما جهت بدهند که بالطبع وزارت ارشاد نیز تحت تاثیر آنها به محافظه‌کاری و جهت‌دهی می‌افتد.

این بازیگر در ادامه صحبت‌های خود با گفتن مثالی بیان کرد: جدیداً سخنگوی وزارت ارشاد در این راستا حرف‌هایی زد که علت آن مشخص نیست و اصلا اینکه مگر او سخنگوی وزارت ارشاد نیست؟پس باید حرف های ایوبی که مربوط به سینماست را بازتاب بدهد نه اینکه از طرف خودش موضع‌گیری کند.

بازیگر فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» اضافه کرد: سخنان اخیری مانند سخنگوی وزارت ارشاد به خاطر فشارهایی است که روی آن‌ها می‌آید فشاری که از سمت افراد جهت دهنده خواهد بود.

وی تصریح کرد: بهترین راه این است که دست از جهت‌دهی برداشته شود و بگذارند سینمای ایران به طور طبیعی  رشد خودش را ادامه دهد که در این صورت شاهد خروجی مثبتی خواهیم بود.

وی در خصوص زدن برچسب سیاه‌نمایی به برخی فیلم‌هایی که با استقبال روبرو می‌شود و یا احتمال استقبال از آنها وجود دارد اظهار کرد: برای پیدا کردن برای جواب این موضوع باید سراغ پیشگوها رفت، اما در کل افرادی که برچسب سیاه‌نمایی می‌زنند طرفدار سینمای دولتی و فرمایشی هستند. در صورتی که معتقدم سینما باید در اختیار بخش خصوصی باشد.

بازیگر «روبان قرمز» در مورد پیش بینی از فروش فیلم «بارکد» عنوان کرد: پیش بینی نمی کنم چون کار غلطی است اما با توجه به استقبال مخاطبان مختلف از چند نمایش خصوصی این فیلم و از طرفی مردمی بودن و جوان پسند بودن فیلم های کیایی و استفاده این مولفه‌ها در «بارکد» امیدوارم با استقبال خوبی روبرو شود.

کیانیان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص جدیدترین فعالیت هنری‌اش خاطرنشان کرد: در صدد برگزاری نمایشگاه عکسهایم هستم که جزئیات آن را در زمان دیگری خواهم گفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------