ستـاره‌های صوتی!



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

پیشرفت‌های قابل‌توجهی که در صنعت ساخت بازی‌های کامپیوتری انجام شده آنها را از یک سرگرمی صرف به یک ماجرای حیرت‌انگیز تبدیل کرده است، تا جایی‌که امروزه بازی‌ها طی ۲۴ ساعت اول پخش‌شان در بازار، گاهی حتی فروشی بالاتر از اکران آخر هفته‌ی فیلم‌های هالیوودی دارند. همین مسئله باعث شد تا نگاه ستاره‌های درجه‌یک هم به حضور در این محصولات تغییر کند. برای همین در سال‌های اخیر در فهرست صداپیشگان بازی‌های ویدیویی به نام‌های معتبر و قابل توجهی می‌رسیم که در مقایسه با سال‌های گذشته، نشان از یک جهش اعتباری دارد. اتفاقی که مدت‌هاست در عرصه‌ی انیمیشن هم رخ داده است و حالا بسیاری از کاراکترها را با نام صداپیشگان مطرح آن می‌شناسند.

 

در این گزارش قصد داریم به چهره‌های مطرحی اشاره کنیم که در بازی‌های ویدیویی پرفروش به‌جای کاراکترهای محبوب گیمرها صحبت کرده اند. شاید شما هم علاقه‌مند باشید بدانید صدای چه کسی به شخصیت محبوب‌تان جان داده است.

 

کیفر ساترلند
کاراکتر: گروهبان روباک
بازی: Call Of Duty: World At War
ساترلند را علاقه‌مندان به سینما با سریال زیبای «»٢٤ و نقش جک باوئر در این مجموعه می‌شناسند و اگر به آثار تریلر علاقه داشته باشید، حتما بازی خاطره‌انگیز او را در فیلم سینمایی «آیینه‌ها» به‌خاطر دارید. این هنرپیشه صدای پرطنینی دارد که باعث شد سازندگان مجموعه‌بازی‌های پرطرفدار Call Of Duty در این قسمت از او دعوت به همکاری کنند. عمل به دستورات جنگی او با آن فریادهای کوبنده برای گیمرها حس‌و‌حال دیگری دارد.

گری اولدمن
کاراکتر: گروهبان ریزنوف
بازی: Call Of Duty: World At War
در این بازی، چهره‌های مطرحی صحبت کرده‌اند، اما بی‌شک هیچ‌یک به اندازه‌ی اولدمن نتوانسته‌اند همپای ساترلند بدرخشند. نقش بدمن فیلم «حرفه‌ای» از او نامی ماندگار در تاریخ سینما خلق کرد و البته نمی‌توان در فهرست بازی‌های ماندگار او اشاره‌ای به سیریوس بلک در مجموعه‌آثار «هری پاتر» نکرد. اولدمن در این بازی به‌جای یک شخصیت نظامی روس صحبت کرد و در مصاحبه‌ای گفت که این کار مانند یک برنامه‌ی ورزشی سفت‌و‌سخت، برایش نفس‌گیر بود. البته باید بدانید او پیشتر در بازی The Legend Of Spyro هم به‌جای اژدهایی به نام ایگنتیوس صحبت کرده است.

لیام نیسون
کاراکتر: جیمز
بازی: Fallout٣
نیسون اساسا برای بازی در قالب جنتلمن‌های باوقار ساخته شده است، اما گاهی در آثار اکشن هم خوب می‌درخشد. برای مثال، نمی‌توانید منکر بازی خوبش در Taken شوید. صدای نیسون هم مانند شخصیتش ویژگی یک بریتانیایی اتوکشیده را دارد. او که در سینما با بازی در فیلم «فهرست شیندلر» به یک ستاره‌ی ابدی تبدیل شد، در بازی Fallout٣ به جای جیمز که پدر کاراکتر اصلی ماجراست، صحبت کرد.

شون بین
کاراکتر: مارتین سپتیم
بازی: The Elder Scrolls IV: Oblivion
آنهایی که سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» را دیده اند، حتما کاراکتر بورمیر را در آن به‌خاطر دارند. او در این قسمت از بازی صدای کاراکتر کلیدی امپراطور سپتیم را برعهده داشت و نشان داد قابلیت‌های صدایی خوبی هم دارد. به‌هر‌حال اگر جز این بود، وارد چنین پروژه‌ی بزرگی نمی‌شد، چون صداپیشگی در بازی‌های ویدیویی اتفاق روتین و ساده‌ای برای هنرمندان نیست.

ویلم دافوئه
کاراکتر: ناتان داوکینز
بازی: Beyond Two Souls
دافوئه نام پرقدرتی در سینماست که آثار شاخصی را چون «تپه‌ی شنی» و «مرد عنکبوتی» در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد. او در این بازی به‌جای یک دانشمند دولتی صحبت کرد که در زمینه‌ی ماوراءالطبیعه فعالیت می‌کند. البته باید اشاره کرد که صداپیشگی جودی هولمز یکی از کاراکترهای اصلی مونث این ماجرا با توانایی‌های متافیزیکی هم برعهده‌ی الن پیگ بازیگر فیلم‌هایی مانند «جونو» و «سرآغاز» است.

کریستوفر واکن
کاراکتر: جرج
بازی: True Crime: Streets Of LA
در این بازی هنرمندی چون میشله رودریگوئز که او را در سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» دیده‌اید هم صحبت می‌کند، اما می‌خواهیم به کریستوفر واکن اشاره کنیم که ستاره‌ی استخوان‌دارتری‌ست. جرج در این بازی گاهی راوی ماجرا هم می‌شود و به همین دلیل، واکن به‌خوبی از صدایش پشت میکروفون استودیوی ضبط کار کشیده است. اگر او را به‌جا نیاوردید، باید به نقش استثنایی‌اش در فیلم «سوار بی‌سر» اشاره کنیم.

مارتین شین
کاراکتر: مرد شبیه‌سازی‌شده
بازی: Mass Effect
در سری بازی‌های Mass Effect صداهای فوق‌العاده توانایی به کاراکترها جان‌بخشی کرده‌اند، اما بی‌شک شنیدن صدای ستاره‌ای چون مارتین شین در آن قالب حیرت‌انگیز چیز دیگری‌ست. شاید باید گفت انتخاب شین به‌عنوان کسی که به‌جای یک موجود شبیه‌سازی‌شده صحبت کند، بهترین انتخاب ممکن بود.

پاتریک استوارت
کاراکتر: چارلز خاویر
بازی: X-Men Legends
استوارت بیش از هر نقش دیگری در کارنامه‌ی پربارش برای دوستداران نسل جدید سینما با سری آثار «مردان ایکس» شناخته شده است و به لحاظ همین شهرت هم در بازی ساخته‌شده از روی این فیلم‌ها به‌جای کاراکتر خودش در نمونه‌های سینمایی حرف زده است تا بازی باورپذیرتر و اصالت مردان ایکس حفظ شود.

مارک همیل
کاراکتر: ژوکر
بازی: Batman: Arkham
مارک همیل توانسته از خود در این نسخه از بازی محبوب بتمن نامی ماندگار در زمینه‌ی صداپیشگی آثار ویدیویی به یادگار بگذارد. البته او با این کار بیگانه نیست و تجربه‌ی چندین صداپیشگی در انیمیشن‌های مختلف را در کارنامه دارد، با این‌حال، این اولین بازی ویدیویی با حضور صدای پرقدرت اوست که در آن هم موفق بوده است.

 

اخبار فرهنگی و هنری - روزنامه سایه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------