آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

ممکن است «جمعه ایرانی» دوباره از رادیو ایران پخش شود



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,جمعه ایرانی

سعید توکل گفت: با تغییر ریاست سازمان صدا و سیما ممکن است برنامه «جمعه ایرانی» پس از یک سال و نیم توقف دوباره از رادیو ایران پخش شود.

سعید توکل تهیه کننده رادیو در گفتگو با صبا اظهار داشت: پس از تعطیلی برنامه «جمعه ایرانی» که سه دهه به تهیه کنندگی من از رادیو ایران پخش می شد تصمیم به راه اندازی پایگاهی خبری با موضوعات طنز و انتقادی شاد همانند برنامه «جمعه ایرانی» گرفتیم که پایگاه «شاد شو» را با همان هنرمندان قدیمی و جدید راه اندازی کردیم.

توکل خاطرنشان کرد: برنامه رادیویی «جمعه ایرانی» طی مدتی که از رادیو ایران پخش می شد خاطرات بسیاری را برای مخاطبان خود رقم زد و ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرد. «جمعه ایرانی» پرطرفدارترین برنامه رادیویی بود.

وی افزود: هیچوقت فکر نمی کردم که بخواهیم از طریق فضای مجازی خدماتی را ارائه دهیم. زمانیکه برنامه «جمعه ایرانی» را اجرا می کردیم برنامه ها را در طول هفته با هنرمندان مختلف ضبط و اجرا می کردیم که ماحصل آن صبح های جمعه و اعیاد مختلف پخش می شد.

این تهیه کننده تصریح کرد: متأسفانه زمان ریاست آقای سرافراز با تصمیماتی روبرو شدیم و با توجه به اینکه برنامه «جمعه ایرانی» در فضای طنز انتقاداتی را نیز مطرح می کرد در جلساتی که برگزار کردیم با رویکردهای مدیر وقت به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم پخش این برنامه را به شکلی که در سی سال گذشته انجام می دادیم دوباره دنبال کنیم و با توجه به اینکه استقبال از سایت های گوناگون بالا بود این مسأله باعث شد به این فکر باشیم که پایگاه خبری «شاد شو» را راه اندازی کنیم.

توکل در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در نمایشگاه مطبوعات رتبه اول را در بین مطبوعات مختلفی که در نمایشگاه حضور داشتند کسب کردیم و با وجود اینکه شاید رسانه های زرد، خبری و تصویری بازدید بیشتری داشته باشند ما سلامت رسانه ای را در نظر گرفته و با همان برنامه هایی که داشتیم و همان هنرمندان در فضایی طنز و انتقادی به کار خود ادامه دادیم. سعی ما بر این بود که به حیات کار خود ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رادیو هیچگاه ریالی برای برنامه «جمعه ایرانی» هزینه نکرد و ما همه هزینه ها را به صورت شخصی از اسپانسرهای برنامه تهیه می کردیم. در حال حاضر بسیاری از قسمت هایی که ضبط می کنیم از سوی خیلی از نویسندگان جوان و خوشفکر است که ماحصل کار را مخاطبان می توانند در سایت مشاهده کنند.

توکل با اشاره به تغییر ریاست سازمان صدا و سیما اظهار داشت: ممکن است برنامه «جمعه ایرانی» با تغییر ریاست سازمان صدا و سیما دوباره از رادیو ایران پخش شود اما این توقف به برنامه ما لطمه بسیاری وارد کرد. «جمعه ایرانی» پس از سی سال پخش از رادیو ایران مخاطبان بسیاری را صبح های جمعه پای این برنامه می نشاند و در این یک سال و چند ماهی که گذشت مطمئناً ما بسیاری از این مخاطبان را از دست دادیم. نکته دیگر راجع به هنرمندان این برنامه است که برای تولید و پخش این برنامه دور هم جمع شده بودند و با لغو «جمعه ایرانی» این گروه هنرمندان نیز متفرق شدند. حال اگر مدیریت جدید رسانه ملی پخش این برنامه را مورد نیاز رادیو بداند با همتی قوی باید مخاطبان و هنرمندان سابق را دوباره به این برنامه بازگرداند.

این تهیه کننده تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای لطمه بزرگی به رسانه ملی وارد کرده اند و باید با جلوگیری از تصمیمات شخصی به حل این مشکلات توجه داشت. در فضای جنگ نرم شکل کار متفاوت است و توقع ما از مسئولان این است که مسائل را رصد کرده و به حل آن ها بپردازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------