آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

نمی‌خواهم مخاطب نزدیک افطار درگیر فضای بغض‌آلود شود



اخباربازیگران,خبرهای جدید,کریمی

پدرام کریمی متولد 1355 است او که از بدو تاسیس رادیو جوان در رادیو حضور داشته است برای اولین اجرای تصویری خود در سال 89 وارد تلویزیون شد. او در این چندسال اجرای برنامه‌های گوناگونی را در شبکه‌های مختلف به عهده داشته است تا این‌که در دو سال گذشته با برنامه «امروز هنوز تمام نشده» به مخاطب رسانه معرفی شد؛

صبا - برنامه‌ای که امسال در آغاز پیش‌تولید به دلیل پیشنهاد شبکه یک سیما مبنی بر ساخت ویژه برنامه افطار متوقف شد تا سری جدید خود را بعد از ماه مبارک رمضان به آنتن شبکه یک برساند. او این روزها اولین تجربه برنامه مناسبتی ویژه افطار با نام «شهرباران» را به صورت زنده در شبکه یک سیما به عهده دارد به همین بهانه با او گفت‌وگو کردیم تا درباره این تجربه از او بپرسیم که در ادامه خواهید خواند:

*«شهرباران» برنامه‌ای است با سابقه شش ساله که از آغاز برنامه هر سال به غیر از سال گذشته روی آنتن رفته است. امسال پیشنهاد مجریگری برنامه «شهرباران» در زمان مدیریت فضل‌اله شریعت پناهی به احسان ارغوانی داده شد و چون من با احسان ارغوانی در برنامه «امروز هنوز تمام نشده» کار کرده بودم در کنار دو گزینه دیگر برای اجرای برنامه بودم که در نهایت به من پیشنهاد شد و من اجرا برنامه را به عهده گرفتم.

*در سال گذشته برنامه ماه رمضان داشتم اما برنامه زنده پیش از افطار را تا به حال تجربه نکرده بودم و این تجربه برای بار اول است. سال گذشته برنامه «شهرخدا» که در برج میلاد اجرا می‌شد را به عهده داشتم که به صورت تولیدی شب‌ها ساعت یازده پخش می‌شد.

*اجرای برنامه زنده نزدیک به افطار به‌شدت سخت است و اگر در جریان شرایطش بودم شاید تصمیم دیگری می‌گرفتم! این‌که با زبان روزه استرس برنامه و دوندگی‌های قبل از اجرا را داشته باشید کار را سخت می‌کند و با توجه به این شرایط که ما یک زمان طولانی جلوی دوربین هستیم و در برنامه‌ای گاهی بین پنج تا شش مهمان در برنامه داریم کار را سخت و نفسگیرتر می‌شود اما به هر حال ماه مبارک رمضان حال و هوای مخصوص به خودش را دارد که جذاب است.

اتاق فکر برنامه قبل از این‌که برنامه شروع شود تشکیل شد و درباره محتوای برنامه بحث می‌کردیم اما در حال حاضر به دلیل سرعت کار زمان نداریم که جلسه تشکیل شود اما مدیر گروه ارتباط نزدیکی با برنامه دارد و داخل استودیو حضور دارد نظرات علیرضا برازش را هر روز می‌گیریم و اعمال می‌کنیم. پیش‌تولید ما یک هفته قبل از آغاز ماه رمضان بود اما از قبل مشخص کرده بودیم و چیدمان برنامه طراحی شده بود که در حین پخش برنامه اتاق فکر تشکیل نمی‌شود.

*ما یک هفته قبل از آغاز ماه رمضان کار پیش تولید را آغاز کردیم و اصلا زمان نداشتیم یک ساعت قبل از این‌که اولین برنامه را روی آنتن ببریم کار دکور تمام شد. با توجه به زمان اندکی که داشتیم احساس می‌کنم عملکردمان راضی کننده است. ویژه برنامه‌های ماه رمضان از قبل برنامه‌ریزی می‌شود درباره اجزا و محتوا فکر می‌کنند اما با توجه به زمان اندکی که ما در اختیار داشتیم فکر می‌کنم که کار قابل قبولی را ارائه کردیم و هرچه جلوتر می‌رویم قطعا کار بهتر هم خواهد شد.

*پیش‌تولید ما هم‌زمان شد با تغییر مدیریت و آمدن علی‌عسگری که تاکید شد شبکه یک سیما حتما باید ویژه برنامه داشته باشد. بعد از انتصاب وی نزدیک‌ترین مناسبت ماه رمضان بود و در جلسه‌ای که او داشت و بررسی برنامه‌های شبکه‌ها را انجام می‌داد طبق شنیده‌های من این مورد تاکید شد که برای شبکه یک حتما ویژه برنامه افطار وجود داشته باشد و بعد از آمدن علی‌عسگری در واقع همه شبکه‌ها پرکار شده‌اند و ویژه برنامه مناسبتی دارند.

*متاسفانه به دلیل زمان پخش برنامه «شهرباران» نمی‌توانم برنامه‌های دیگر را ببینم و دیدن برنامه‌ها امسال برای من فقط در این حد است که در بین آیتم‌ها به اتاق رژی بروم و در حد عکس از مانیتورها برنامه‌ها را رصد کنم.

*این‌که برخی می‌گویند چون سوژه‌هایتان اجتماعی است پس شبیه «ماه عسل» می‌خواهید باشید را قبول ندارم. شاید سوژه‌های برنامه ما هم اجتماعی باشد اما زاویه دید ما معارفی است زیرا «شهرباران» برای گروه معارف شبکه یک سیماست و ویژه برنامه‌ها چون باید قبل از افطار باشند ما هم شامل این برنامه‌ریزی می‌شدیم. این صلاح دید مدیران بوده که ما هم عمل کردیم. فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد زیرا مخاطب اختیار دارد که انتخاب کند.

*بازخوردها و اقبال مردم تا این‌جا بیش از تصور ما بوده است. چون خود ما هم این ذهنیت را داشتیم که بین برنامه ما و برنامه‌ای با یازده سال سابقه و محبوبیت، قطعا مردم «ماه عسل» را انتخاب می‌کنند اما خوشبختانه برنامه ما را هم تماشا می‌کنند و باتوجه به کامنت‌ها و نظرات متوجه شدیم که پیگیر برنامه هم هستند و بزرگ‌ترین انتقاد به برنامه هم همین است که چرا زمان پخش آن با «ماه عسل» هم‌زمان است.

*بعضی از مهمان‌ها در لحظات آخر انتخاب و دعوت می‌شوند و این در شرایطی است که بعضی از مهمان‌ها از یک شهر دور به تهران می‌آیند. در برنامه همه چیز به سرعت اتفاق می‌افتد اما ما از قبل در جریان اتفاق و سوژه برنامه هستیم و ترجیح من این است که فقط یک کلیتی از قصه مهمان بدانم و همان اندازه که برای مردم بکر است برای من هم تا قبل از آنتن بکر بماند و سوالاتی که بیننده در لحظه برایش پیش می‌آید را بپرسم.

*از کلیت برنامه راضی هستم اما از خودم نه! چون روزه می‌گیرم هنوز احساس خستگی می‌کنم و آن انرژی تمام خودم را هنوز برای برنامه نگذاشته‌ام. منتظر هستم که چند روز بگذرد تا مسئله روزه‌داری و هم‌زمان شدنش با اجرای زنده برایم عادی شود اما با توجه به این‌که فضای قبل از افطار و اذان است حال خوبی دارد و من دوست دارم. همیشه به این فکر می‌کنم با توجه به این‌که یک عده با زبان روزه و خسته ساعات نزدیک به افطار برنامه را تماشا می‌کنند باید فضای شاد و دورهمی ایجاد کنیم و فضا را تلخ نکنیم من مراقب این قضیه هستم به طور مثال شخصی مهمانمان بود که در سن سی وپنج سالگی نابینا شده بود در لحظه‌ای از برنامه گریه کرد که ما برنامه را متوقف کردیم نمی‌خواهیم غم و اندوه را به مردم منتقل کنیم و مردم دوست ندارند لحظات منتهی به افطار یک فضای بغض‌آلود و غمناک داشته باشند و در حال حاضر احساس می‌کنم که ظرفیت این داستان هم پر شده است.

*وقتی اجرا می‌کنید این کار برای شما دغدغه می‌شود اما چون کار اصلی من فیلمنامه‌نویسی است این کار برایم اولویت دارد و بعد به اجرا فکر می‌کنم. اجرا از آن جهت برای من مهم است که ارتباط مستقیم با مردم دارد به خاطر همین هیچ علاقه‌ای به برنامه‌های تولیدی ندارم ممکن است شش ماه از تلویزیون دور باشم چون می‌خواهم برنامه زنده اجرا کنم. این ارتباط مستقیمی که برنامه زنده با مردم دارد برایم جذاب است. رشته من ادبیات نمایشی است پس نوشتن برای من جایگاه رفیع‌تری دارد من سریال‌هایی مثل «دارا و ندار» و «معراجی‌ها» به همراه هشت فیلم‌تلویزیونی داشتم. البته کارهای سینمایی هم نوشته‌ام. در حال حاضر هم مشغول نوشتن فیلمنامه «رویای فرانسوی» هستم. البته سابقه من به رادیو بر می‌گردد من از بدو تاسیس رادیو جوان در رادیو بودم و سال 89 به تلویزیون آمدم اولین برنامه من برای شبکه یک سیما به اسم «صبح عالی به خیر» بود که بعد در برنامه «صبح بخیر ایران» اجرا کردم در برنامه «کتاب چهار» و مسابقه سینمایی شبکه چهار سیما هم اجرا داشتم و در شبکه جام جم هم چند برنامه اجرا کرده‌ام که بعد به شبکه یک‌سیما برگشتم و برنامه «امروز هنوز تمام نشده» را در حدود دویست قسمت اجرا کردم.

*تلویزیون یک رتبه‌بندی دارد و براساس آن نمره می‌دهند؛ در واقع خود تلویزیون و هر شبکه تعیین سطح انجام می‌دهد در واقع انتخاب مجری‌ها بر اساس این تعیین سطح انجام می‌شود و رفاقتی و دوستانه نیست. من در جریان این سطح‌بندی نیستم اما از انتخاب‌ها و دستمزدها می‌شود این رتبه‌بندی‌ها را فهمید.

*در پیش‌تولید برنامه«امروز هنوز تموم نشده» بودیم که «شهرباران» پیشنهاد شد و احتمال زیاد پخش آن برنامه به بعد از ماه رمضان موکول می‌شود اما چون مدیریت تغییر کرده است باید دید که چه اتفاقی می‌افتد. گرچه که آن برنامه مجوز ساخت دارد اما باید نظرات مدیران جدید هم اعمال شود. گروه ما گروهی جوان و پویا وخوش‌فکر است این اتفاق در سال‌های گذشته هم به این صورت بود که برنامه‌های مناسبتی را به ما می‌دادند در برنامه جدید هم احتمالا اجرای برنامه با من خواهد بود و حضور آزاده نامداری کاملا منتفی شد. آیتم‌های برنامه آماده است و کاملا آمادگی برای پخش داریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------