تلویزیون باران کوثری را سانسور نمی‌کند؟



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,باران کوثری

منصور لشکری قوچانی از کلید خوردن فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی در آینده نزدیک خبر داد. او در گفت و گو با آی‌سینما مسئله توقف این فیلم و ماجرای احضارش به دادگاه را بی‌ربط دانست و در همین رابطه به خبرهای خوش از همکاری میان تلویزیون و سینما، اشاره کرد.

 آی سینما- منصور لشکری قوچانی از کلید خوردن فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی در آینده نزدیک خبر داد. او در گفت و گو با آی‌سینما مسئله توقف این فیلم و ماجرای احضارش به دادگاه را بی‌ربط دانست و در همین رابطه به خبرهای خوش از همکاری میان تلویزیون و سینما، اشاره کرد.

به گفته لشکری‌قوچانی داستان ممنوع‌التصویری‌های رسانه ملی پایان یافته و او قول سانسور نشدن تصویر باران کوثری در «هفت‌ماهگی» را نیز گرفته است.

تدارک تولید پروژه «قاتل اهلی» از سال گذشته آغاز شد و اواخر فروردین‌ماه نیز خبر کلید خوردن این فیلم به کارگردانی مسعود کیمیایی شنیده شد. اما اواسط اردیبهشت‌ماه بود که به دلایلی که برخی رسانه‌ها آن را اختلاف تهیه‌کننده و کارگردان دانستند این پروژه متوقف شد. البته در زمان توقف تولید همین فیلم بود که لشکری‌قوچانی به همراه چند تن دیگر از تهیه‌کنندگان سینما به خاطر پخش تیزر فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای راهی دادگاه رسانه شدند. همین اتفاق و احتمال ممنوع‌الکاری این تهیه‌کنندگان، شائبه احتمال ممنوعیت کار آن‌ها را به وجود آورد.

این تهیه‌کننده در گفت‌و‌گو با ما، ضمن این‌که از کلید خوردن فیلم «قاتل اهلی» در آینده نزدیک خبر می‌دهد؛ درباره شایعاتی که در رسانه‌ها پس از حضور او در دادگاه مطرح شده می‌گوید: «من در آن ماجرا تبرئه شدم و خبر توقف این پروژه و دادگاه رسانه به هم مربوط نیستند. اصلا حکمی در آن‌باره صادر نشده بود، ما همچنان در جلساتی مربوط به این موضوع شرکت می‌کنیم. اما شایعاتی که برخی رسانه‌ها به آن دامن زده‌اند، صحت ندارد.» به گفته او، جلساتی هم که در این‌باره تشکیل می‌شود با رویکرد مشاوره و کمک به حل مشکلات سینما را دارند.

لشکری‌قوچانی در همین‌رابطه به خبر تازه‌ای درباره تعامل میان سینما و تلویزیون اشاره می‌کند و می‌گوید: «با صداوسیما مذاکراتی صورت گرفته و قرار است با آمدن آقای مهدوی‌مهر مدیرکل بازرگانی صداوسیما، تغییراتی به وجود بیاید و خبرهای خوشی برای اهالی سینما در راه است.» عباس مهدوی‌مهر پس از آمدن علی‌عسگری به صداوسیما، 18 خردادماه به سمت مدیرکل بازرگانی منصوب شده است.

این تهیه‌کننده در ادامه از اختصاص امتیازات خاص و نگاه حمایتی بیشتر از سوی تلویزیون به فیلم‌های سینمایی خبر می‌دهد و می‌گوید: «من فکر می‌کنم از این به بعد هر فیلمی که می‌خواهد تبلیغ کند می‌تواند با بازرگانی صداوسیما وارد تعامل خوبی شود. در این جلسات به این موضوع اشاره کردیم که بر اساس درآمدی که فیلم‌ها کسب می‌کنند بودجه‌ای بیش از 40 تا 50 میلیون نمی‌توان برای تبلیغات آن‌ها در نظر گرفت و ما باید بتوانیم با این بودجه برای فیلم تبلیغ کنیم. از طرف دیگر 10 تا 20 تیزر و حتی 100 تیزر هم آن‌طور که باید به اطلاع‌رسانی برای فیلم‌ها کمک نمی‌کند. اما در هر صورت قرار شد این تعرفه‌ها طوری تنظیم شود که بتوان تبلیغات مناسبی در رسانه ملی داشت و تبلیغ در تلویزیون از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز راحت‌تر شود. البته قرار نیست این اتفاق به صورت مجانی بیافتد و ما هم چنین انتظاری نداریم اما امیدواریم شرایط خوبی ایجاد شود.»

اما موضوع دیگری که در این میان وجود دارد، نوع پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در تلویزیون است. به جز ممیزی‌های خاص و بحث پوشش بازیگران زن، تلویزیون لیست بلندی از بازیگران ممنوع‌التصویر دارد که تا کنون از پخش تصویر، نام و حتی صدای آن‌ها خودداری کرده است. لشکری‌قوچانی در این‌باره نیز می‌گوید: «در جلساتی که داشتیم در این‌باره هم پرسیدم که گفتند مشکلی در این‌باره وجود ندارد و تقریبا دیگر از آن ممنوع‌التصویری‌ها خبری نخواهد بود. حتی برای فیلم خودم «هفت ماهگی» درباره حضور باران کوثری که پیش از این تصویر و صدای او در تلویزیون سانسور شده است، سوال کردم که گفتند مشکلی در این‌باره هم وجود ندارد و تیزر فیلم می‌تواند با حضور او پخش شود.»

البته این تهیه‌کننده به جز تلویزیون به نقش شهرداری و مخابرات نیز در تبلیغ فیلم‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «ارزش بیلبوردهای شهری، نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا از تیزرهای تلویزیونی بالاتر است. ما توقع داریم شهرداری نیز به تبلیغاتی محیطی فیلم‌ها در سطح شهر، با نصب بیلبورد روی اتوبوس‌ها، در مترو و دیگر اماکن کمک کند. در کل ممکن است ده فیلم در هر دوره اکران روی پرده باشد که فکر می‌کنم به اندازه کافی فضا در شهر، برای تبلیغات این تعداد فیلم وجود داشته باشد و کار سختی برای شهرداری نیست. از طرف دیگر مخابرات هم می‌تواند بخشی از پیامک‌های فرهنگی که به صورت عمومی ارسال می‌شود را به تبلیغ فیلم‌ها اختصاص بدهد تا مردم از فیلم‌های روی پرده اطلاع داشته باشند.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------