آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

مهرانه مهین ترابی: تهیه کنندگی در تلویزیون تبدیل به برده داری شده است



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی که همه ما نام او را از سریال«خانه سبز» و«همه فرزندان من» می شناسیم، حدود ۱۷ ماه است که به گفته خودش با وجود پیشنهاد کاری، ترجیح داده داده که همکاری نکند.

مهین ترابی به بانی فیلم می گوید:« این کار نکردن به نوعی در جهت اصلاح امور است و پس از این میزان تجربه کاری تفاوت کار خوب و بد را می شناسیم. متن سریال ها و مجموعه های تلویزیونی خوب نیست و سیستم تهیه کنندگی در تلویزیون به برده داری تبدیل شده است و ساعات کاری بسیار بالا و سرویس دهی خیلی ضعیف است و این به شدت خطرناک است. تعدادی از بچه های این حرفه شاکی اند؛ چون چندین سال پیاپی کار نکرده اند اما من با وجود پیشنهاد، قبول نکردم و کارها را دوست ندارم.»


مهین ترابی ادامه داد:«در حال حاضر شرایط به گونه ای است که طرح اولیه دو قسمت از قصه را می دهند و شما کار را شروع می کنید و به تدریج قسمت های دیگر نوشته می شود و فرصتی برای دورخوانی نیست. در این شرایط سریال ها و همه آثار سبک و بی محتوا و سردستی می شود. چندوقت پیش شنیدم تعدادی خانم بازیگر جمع شدند و رفتند به معاون آقای سرافراز گفتند که کار نیست.»


این بازیگر درباره علت این مسائل می گوید: «متأسفانه جدی نگرفتیم که تلویزیون می تواند وسیله ارتباطی مؤثری باشد و به تلویزیون به عنوان یک رسانه فرهنگی نگاه نمی کنیم. شاید دنبال اهداف سیاسی هستیم و تلویزیون در حال حاضر فرهنگ آرامش و حس اطمینان بخشی را به مخاطب نمی دهد. قدم های اولیه باعث شده تلویزیون به اینجا برسد و تنها وسیله ای برای تعیین خط مشی مردم شود. اگر به تلویزیون به عنوان یک وسیله فرهنگی نگاه می کردیم، بسیاری از اوقات می توانستیم در قالب قصه به اهدافمان برسیم. نتیجه این شد که عده ای از مردم به سمت شبکه های ماهواره ای آمدند.»


مهین ترابی در پایان صحبت های خود عنوان می کند:«امیدوارم تلویزیون از وجود همکاران ما که مدت زیادی کار نکردند، استفاده کند. این ها گنجینه های هنری مملکت هستند. از این طریق تلویزیون می تواند به اهداف توسعه فرهنگی و اجتماعی برسد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------