ماه چهره خلیلی: همیشه روزه‌هایم را می‌گیرم / مادر بودن کار را برای بازیگران زن سخت می‌کند



اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,ماه چهره خلیلی

بازیگر سریال تاریخی «مختار نامه» گفت: بنا به اعتقاداتی که دارم هر سال ماه رمضان روزه می گیرم. اولین ماه رمضانی که در ایران حضور داشتم سر سریال "مختارنامه" بودم.

ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به دلایل گزیده کاری خود گفت: همیشه سعی کرده ام نقشهای متفاوتی را ایفا کنم و اگر در نقشی حتی یک مقدار تشابه هم احساس کنم صبر می کنم و آن نقش را نمی پذیرم و به همین دلیل است که درکارنامه کاری ام نقشهایی چون دیپلماتیک انگلیسی، فرشته 120ساله، شیطان و زن جاهل عرب دیده می شود.

وی ادامه داد: همیشه دوست دارم نقشهایی را انتخاب کنم که در عین متفاوت بودن با یکدیگر از جذابیت خاصی هم برخوردار باشد.

بازیگر سریال تاریخی " در چشم باد" تصریح کرد: فکر می کنم باند بازی ها درعرصه بازیگری تنها به خانمها محدود نمی شود بلکه در هر کشوری و در بخشهای مختلف یکسری باند و بازی صورت می گیرد به این شکل که جدا از اینکه کارگردان، تهیه کننده و نویسنده در روند کار چه فکری دارند بازیگر حاضر می شود و تعیین تکلیف می کند.

وی افزود: درزمینه تعیین دستمزدها و سپس پرداخت آنها هم به دلیل اینکه اخیراَ چندان در روند کار نبوده ام اطلاع زیادی ندارم اما فکر می کنم همه موارد مربوط به دستمزد به خود شخص بستگی دارد و اگرفرد سختگیر باشد و برای دریافت دستمزدش شرایطی را درنظر بگیرد سرش کلاه نمی رود.

خلیلی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بازیگران در سنین پیری دچار مشکلات مالی می شوند که از نمونه آنها می توان خانم حکمت را نام برد باید به این نکته اشاره کنم که مرحوم ثریا حکمت یکی از موفق ترین بازیگرهای سینمای ایران بودند و همسر وی هم صاحب سینما بوده و شرایط خوبی داشتند اما اینکه شرایط مالی بازیگرها در سنین سالمندی چگونه رقم بخورد به برنامه ریزی های آنها بستگی دارد.

بازیگر سریال تاریخی "مختار نامه" همچنین ادامه داد: برنامه ریزی های مالی برای دوران پیری و سالمندی ربطی به حرفه بازیگری ندارد و تصور می کنم تنها به خود شخص بستگی دارد البته مواردی نظیر اینکه ممکن است یک بازیگر در دوره ای کارهای بسیاری را بازی کند و مشهور شود و در دوره ای دیگر کنار گذاشته شود نیز بر این موضوع تأثیر دارد.

وی افزود: من اگر در موقعیت کاری قرار بگیرم که راضی نباشم، اصلا د‌ر آن موقعیت نمی مانم چرا که نمی توانم چیزی را که عادلانه نیست تحمل کنم.

وی با اشاره به نامه بازیگران زن به معاون سیما گفت:من فکر می کنم بازیگران زنی که به معاون سیما نامه نوشتند تا حدی حق داشتند ،من اول مادر هستم و بعد بازیگر. برای یک بازیگر مادر بودن خیلی سخت است چرا که این موضوع طبیعی است که وقتی فردی ازدواج می کند بیشتر زمان خود را در خانه و زندگی اش سپری می کند و نمی تواند 24 ساعته وقت خود را به کار اختصاص دهد همانطور که شاید الان نتوانم در سریالهای سنگینی مانند "مختارنامه " و "کلاه پهلوی" بازی کنم.

بازیگر سریال "کلاه پهلوی" در بخش دیگری از صحبتهای خود یادآور شد: البته این را هم باید بگویم که شرایط سخت مادر بودن و بازیگری چندان شامل حال من نشد چرا که وقتی هفت ماهه باردار بودم درکاری بازی کردم که با وضعیت جسمی ام تناسب داشت و تا الان که فرزندم یک سال دارد خدا را شکر فعالیت های بسیاری داشته ام.

وی اظهار کرد: برای تلویزیون تا الان فقط 5سریال تاریخی پرحجم کار کرده ام و درزمینه کارهای مناسبتی نیز تاکنون کاری که مد نظرم باشد را پیدا نکرده ام.

خلیلی خاطر نشان کرد: بنا به اعتقاداتی که دارم هر سال ماه رمضان روزه می گیرم. اولین ماه رمضانی که در ایران حضور داشتم سر سریال "مختارنامه" بودم چون پیش از آن در انگلیس زندگی می کردم. آن سال تلخ ترین ماه رمضان زندگی ام را سپری کردم چون برای بار اول درهوای 40 درجه روزه گرفتم و متوجه شدم که روزه گرفتن درایران به چه اندازه سخت است بعلاوه اینکه در آن سریال بنا به نقشهایمان لباس های سنگین می پوشیدیم و گریم های سنگینی داشتیم و ساعتها سر کار بودیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------