نرگس محمدی: تئاتر کار کردم اما با تصویر دیده شدم



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,نرگس محمدی

نرگس محمدی برای نخستین بار با حضور در نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» تئاتر را تجربه می‌کند؛ تجربه حضور در نمایشی که هم نمایشنامه و هم گروه آن را بسیار دوست دارد.

صبا- نرگس محمدی بازیگری است که با حضور در تلویزیون و ایفای نقش "ستایش" بسیار مورد توجه قرار گرفت. او اکنون حضور بر صحنه تئاتر را با نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" تجربه می‌کند. نرگس محمدی در رابطه با این اثر و حضورش در این نمایش گفت: کارهای تاریخی را دوست ندارم، اما زمانی که متن را خواندم از نوع نگارش و زاویه دید اصغر خلیلی خوشم آمد. به نظرم او این نمایش را شعرگونه نوشته است و با وجود اینکه از ابتدا تا به آخر کاراکترهای مختلف دارد گویی یک شعر مشخص را می‌خوانید.

 

آنقدر از این متن خوشم آمده بود که حتی وقتی آن را خواندم به او گفتم کاش می‌شد این کار را به شکل تصویری کار کنید چون به خوبی می‌توان تمام ابعاد آن را نشان دهید.

او در رابطه با نقش "خانم رئیس" که در این نمایش بازی می‌کند عنوان کرد: تا به حال چنین شخصیتی را ایفا نکرده‌ام. وقتی نمایشنامه را خواندم دو شخصیت خانم داشت نقش "خانم رئیس" و "خدیجه" دختر مصدق. قبل از اینکه به من بگویند کدام شخصیت را باید ایفا کنم تصمیم گرفتم اگر نقش "خدیجه" باشد آن را قبول نکنم چون شخصیتی بود که بارها کار کرده بودم.

این بازیگر تلویزیون در بخش دیگری از سخنان‌اش در مورد اینکه به دلیل اینکه تمامی نقش‌های این نمایش معادل واقعی دارند آیا تحقیقاتی روی کاراکتر "خانم رئیس" داشته است یا نه عنوان کرد: از این شخصیت تنها یک عکس وجود دارد. زن زیبایی هم نیست. اطلاعاتی هم در مورد او وجود دارد که آنها را خوانده‌ام، بیشتر مواردی که در مورد او وجود دارد نقل قول‌های شفاهی است. زمانی که زندگی و نحوه مرگ‌اش را خواندم، ناراحت شدم. به نظرم آدم‌ها بد به دنیا نمی‌آیند شرایط آنها را تغییر می‌دهد. نمی‌دانم از بچگی اینگونه بوده یا روزگار او را چنین کرده است.

محمدی در رابطه با چرایی حضورش در تئاتر بیان کرد: کار در تئاترهای زیادی به من پیشنهاد شده بود اما کار نمی‌کنم چون باید گروه و متن را دوست داشته باشم. تئاتر پولی ندارد و همه چیز دلی است. من تئاتر کار کردم اما با تصویر دیده شدم. به تئاتر علاقمندم، فضای خاصی دارد. همانطور که گفتم حتما در نمایش‌های دیگری که متن و گروه اجرایی خوبی داشته باشد حضور خواهم داشت اما نمی‌توانم بگویم این کار را به شکل مستمر انجام می دهم.

 گفتنی است؛ نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" نوشته و کار اصغر خلیلی از 20 تیرماه ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------