مهساکرامتی: نگران بیکاری نیستم / جرأت کارگردانی ندارم



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهساکرامتی

هیچ وقت از اینکه مدتی کار نکنم نترسیده ام. من برای زمانی که بیکارم و در کاری حضور ندارم نگران نیستم.

باشگاه خبرنگاران ؛ مهسا کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است. وی با بازی در مجموعه به یاد ماندنی«خط قرمز» به شهرت رسید. کرامتی در مجموعه‌های دیگری مانند «به دنیا بگویید بایستد»، «شهریار» و « مرگ تدریجی یک رویا» ایفای نقش کرده است. وی تجربه بازی در فیلم های سینمایی «محیا»، «قدمگاه»، «خانه ابری» و «مصائب دوشیزه» را نیز در کارنامه کاری خود دارد. مهسا کرامتی همسر راما قویدل، کارگردان سینما و تلویزیون است. وی بعد از مادرشدن از بازیگری به صورت مقطعی کناره گیری کرده است. گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به همین بهانه گفتگویی با او داشته است که شرح کامل آن را در ادامه می‌خوانید:
 
* دلیل اصلی کم کاری این روزهای شما چیست؟
به خاطر پسرم ترجیح می‌دهم که هم اکنون کاری را قبول نکنم. باید تا حداقل دو سالگی او صبر کنم، تا کمی بزرگتر شود. در حال حاضر وابستگی او به من زیاد است، به همین خاطر کمی دیگر باید صبر کنم؛ حداقل تا دوسالگی.
 
* دلتان برای بازیگری و کارتان تنگ نشده است؟
به هر حال بازیگری حرفه من است، اما الان در کنار پسرم بودن از هر چیزی مهمتر است. شاید این وقفه کمی طولانی شود اما سعی می‌کنم به روال قبل بازگردم.
 
* در این مدت پیشنهادی داشته اید که به آن جدی فکر کرده باشید؟
بله، یکی دوبار این اتفاق افتاده است. اما به خاطر همان دلایلی که بیان کردم، نپذیرفتم.
 
* وضعیت کنونی فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی را چگونه می بینید؟
امیدوارم با گذشت زمان کیفیت کارها سیری صعودی داشته باشند و رو به جلو حرکت کنند، چه از لحاظ مالی و چه به لحاظ توجه به موضوعات و محتوا. امیدوارم با مدیریت جدید سازمان صدا و سیما ناظر کارهای بهتر از گذشته باشیم.
 
* در ماه رمضان بیننده برنامه ها و مجموعه های تلویزیونی بودید؟
خیلی فرصت نکردم تا برنامه ها را تماشا کنم. موضوعی که فکر می کنم باید مطرح کنم این است که در سال های قبل، حال و هوای ماه رمضانی در سریال‌ها به خوبی دیده می‌شد و همین امر عاملی برای جذب مخاطبان بود. در حال حاضر کمتر این موضوع را در کارهای مناسبتی ماه رمضان شاهد هستیم. 
 
* قبل از بچه‌دار شدن و دوری مقطعی از بازیگری، شما جزو بازیگرانی بودید که گزیده کار کردید، به چه علت اینگونه نقشها را انتخاب کرده‌اید؟
همیشه نوعی دل گندگی در کارها و انتخاب هایم دارم. هیچ وقت از اینکه مدتی کار نکنم نترسیده ام. من برای زمانی که بیکارم و در کاری حضور ندارم نگران نیستم. در واقع شاید به نوعی کمال گرا هستم. در انتخاب نقش ها  برخی بوده اند که خیلی به آنها علاقه مند بودم، هم از نظر نقش و هم کارگردان و کسی که قرار بوده با او کار کنم. بنابراین صبر می کنم تا اتفاق خوبی برایم رخ دهد، نگران بیکاری نیستم.
 
* بعد از بازگشت به این عرصه، قصد دارید بیشتر در سینما کار کنید یا همچنان تمرکزتان در تلویزیون باشد؟
امیدوارم شرایط طوری پیش رود که دلم برای تلویزیون تنگ شود. منتظر این هستم که فیلم «چاقی» در سینما اکران شود و برای مدتی قصد دارم در سینما فعالیت کنم.
 
* نظرتان در مورد فیلم «چاقی» چیست؟
با اینکه هنوز این فیلم دیده نشده است، اما یکی از کارگردان های خوب کشورمان، نظر بسیار مساعدی را نسبت به این فیلم ابراز داشت. این موضوع و نظرات برای من خیلی مهم است. امیدوارم در اکران هم برای آن اتفاقات خوبی بیفتد. قصه «چاقی» را دوست دارم. این فیلم در بین کارهایی که داشته ام برایم دوست داشتنی است.
 
* از بین نقش هایی که تاکنون ایفا کرده اید به کدامیک بیشتر علاقه دارید؟
 مجموعه «شهریار». زحمت زیادی برای آن نقش کشیدم تا دیده شد. بعد از این سریال پیشنهادهای خوب زیادی داشتم. از طرفی کار با آقای تبریزی بی نظیر بود. به طورکل همه عوامل و کادر مجموعه «شهریار» دارای خصوصیات خوب زیادی بودند.
 
* چرا این مجموعه؟
من آذری هستم. علاقه زیادی به استاد شهریار دارم. ساخت چنین مجموعه هایی در خصوص مشاهیر و شاعران ایرانی کاری شایسته است.
 
* خودتان به کارگردانی فکر کرده اید؟
این کار جرأت زیادی می خواهد. من با یک کارگردان زندگی می کنم، از نزدیک مشکلات و مسائل این حرفه را لمس می کنم. با توجه به اینکه افراد باسوادی آن طرف دوربین قرار دارند، ورود به این حیطه کمی ترسناک است. زیرا باید کاملا بفهمی که کارگردان چه کاری را انجام می دهد. به معنای دیگر باید به درک شغل فیلمسازی برسی. من جرأت کارگردانی را ندارم.

* آیا خودتان مایل هستید که پسرتان هم وارد عرصه هنر شود؟
اختیار این انتخاب با خود اوست. من ترجیح می دهم، در حرفه ای فعالیت کند که امنیت شغلی داشته باشد. در واقع آرزو دارم هنر در کنار کار اصلی اش باشد، چرا که او باید در آینده خانواده خود رانیز اداره کند. بنابراین باید امنیت شغلی و مالی را مدنظر داشته باشد. اما در نهایت او در انتخاب خود آزاد است. امیدوارم به بلوغی برسد که درست انتخاب کند.
 
* حرف پایانی مهسا کرامتی؟
تشکر و آرزوهای خوب برای همه مردم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------