آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

مراسم تشییع "عباس کیارستمی" / تصاویر



پرستویی گفت: کیارستمی تنها یک عکاس فیلمساز یا نویسنده نیست بلکه همه اینها است، کیارستمی یعنی هنر متعالی سرزمین ایران.

*مراسم تشییع پیکر "عباس کیارستمی"(گزارش تصویر)

به گزارش میزان، مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی کارگردان سینما با حضور گسترده هنرمندان و دوستداران این کارگردان در کانون پرورشی فکری کودکان آغاز شد.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,تشییع پیکر عباس کیارستمی

 

بنا بر این گزارش جمعیت زیادی از دوستداران وی و حضور گسترده هنرمندان سینما در این مراسم به چشم می خورد.

اصغر فرهادی، علی رفیعی، سیف‌الله صمدیان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ، نیکی کریمی، مریلا زارعی، عادل بزدوده، نادر مشایخی، جهانگیر کوثری،باران کوثری،ابراهیم مختاری،حبیب رضایی،رخشان بنی‌اعتماد ،همایون اسعدیان،حسین پاکدل،عاطفه رضوی،حسن پورشیرازی، بیتا فرهی، رویا نونهالی، منوچهر شاهسواری،مازیار میری،محمدرضا مویینی،امیر اثباتی، الهام پاوه‌نژاد و.... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم هستند.

پرویز پرستویی در ابتدای این مراسم گفت: کیارستمی تنها یک عکاس فیلمساز یا نویسنده نیست بلکه همه اینها است.

وی ادامه داد: کیارستمی یعنی هنر متعالی سرزمین ایران.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,تشییع پیکر عباس کیارستمی

 

در بخش دیگری از این برنامه ابراهیم حقیقی روی صحنه رفت واظهار کرد: حرف زدن درباره دوستی که 45 سال از آغاز همکاری با وی سپری می شود و این همکاری به مرور به دوستی کشیده شد بسیار سخت است.

حقیقی تصریح کرد: نگهداری از هنر به خصوص هنر سینما آن هم در دوره ای که سینما دچار وضعیت نابسامانی شده بسیار سخت است اما کیارستمی توانست در این حوزه نیز سلامت باشد.

وی همچنین گفت: اشخاصی مانند کیارستمی هنرها را بالا می برند و او شکل جدیدی را برای سینمای جهان طراحی کرد.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,تشییع پیکر عباس کیارستمی

 

سیف الله صمدیان در این برنامه گفت: تصمیم ندارم در اینجا صندوقچه خاطرات خودم با کیارستمی را باز کنم اما به فیلمی اشاره می کنم که در روزهای اخیر از او در فضای مجازی منتشر شده است.

وی ادامه داد: در این فیلم وقتی از کیارستمی سوال شد که دوست داری کدام یک از فیلمهایت بعد از تو جاودانه بماند گفت ترجیح می دهم خودم بمانم اما اگر آثارم نماند چندان برایم مهم نیست.

صمدیان تصریح کرد: کیارستمی به جاودانگی علاقه بسیاری داشت و امروز آغاز جاودانگی او خواهد بود.

در ادامه این مراسم اصغر فرهادی روی صحنه حاضر شد و گفت: از طرف خانواده سینما، این روزهای تلخ را به همه مردم ایران تسلیت می گویم.

فرهادی ادامه داد: کیارستمی عزیزم باورم نمی شود چند هفته پس از آخرین دیداری که با شما داشتم اکنون در میان این جمع ایستاده ام و برای سفر بی بازگشت شما این جمله ها را بر زبان می آورم.

وی همچنین تصریح کرد: از شما سپاسگزارم که نام ایران زمین را در جهان بلند آوازه ساختید.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این برنامه اظهار کرد: عباس کیارستمی به ظاهر می رود اما این تماشا پایان نمی پذیرد.

وی ادامه داد: کیارستمی نام ایران را در جهان و درسینمای جهانی طنین انداز کرد.

ایوبی افزود: در پایان به خانواده "عباس کیارستمی" مبارک باد می گویم چرا که کیارستمی به آرزویش یعنی جاودانگی رسید.

ابراهیم فروزش در بخش دیگری از مراسم تشییع پیکر "عباس کیارستمی" روی صحنه حاضر شد و گفت: از دست دادن کیارستمی فراتر از اندوه است و غمی طاقت فرسا به اندازه ای که با او معاشرت و زندگی کرده ام از دست دادنش برایم دشوار و سخت است چرا که عزیزی را از دست دادیم که نبودنش جبران ناپذیر است اما زمانی که دوستان، آشنایان و علاقمندان وی را می بیینم کمی تسلی پیدا می کنیم.

وی افزود: کیارستمی یک از موسسان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بود و در آثارش همواره به آنها توجه می کرد.

فروزش تاکید کرد: عباس  کیارستمی در حقیقت بدعت گذار سینمایی بود که بازیگرانش از بین مردم انتخاب شده بودند.

این هنرمند عرصه سینما در ادامه صحبتهای خود توضیح داد: ذهنیت سرشار از خلاقیت عباس کیارستمی با آن همه هوشمندی و ذکاوت او باعث شد آثار ماندگاری از او بر جای بماند.

وی ادامه داد: کیارستمی پس از کسب موفقیت در عرصه های داخلی در عرصه های بین المللی نیز حضور پیدا کرد و با افتخارهایی که در این عرصه ها آفرید در حقیقت به یکی از ده سینماگر بزرگ دنیا تبدیل شد.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,تشییع پیکر عباس کیارستمی

 

فروزش همچنین گفت: کیارستمی با جوایز بزرگی که از جشنواره های خارجی برای ایران به ارمغان آورد بار دیگر موجب سربلندی نام کشورمان درعرصه های جهانی شد و درگذشت او ضایعه ای بسیار بزرگ برای ایران و سینمای ایران است چرا که او هنگامه زمان بود.

 

ایوبی درادامه این مراسم گفت: امروز را تاریخ فراموش نمی کند چرا که مردی آرام و بی ادعا در عرصه فرهنگ و هنر به نام کیارستمی به آرامی از بین ما پر می کشد.

وی ادامه داد: کیارستمی در این جهان به عنوان مردی از سرزمین خورشید برخاست و پرده هایی را از آدمیت بر همگان پدیدار کرد و این همان رمز جهانی شدن کیارستمی است.

رییس سازمان سینمایی افزود: چشم هایی که ندیدند و گوش هایی که نشنیدند امیدارم امروز زنگارها را از دل و جان خود بشوند و پنجره ای روبه روشنایی بگشایند.

در بخش دیگری از این برنامه داریوش شایگان روی صحنه حاضر شد و اظهار کرد: بیش از ده سال پیش به طور اتفاقی من و کیارستمی به بهانه حضور در یک فستیوال در یک اتاق با یکدیگر زمان را سپری کردیم.

وی ادامه داد: در همان مدت متوجه شدم که کیارستمی چیزهایی را می بیند که ما یا آنها را نمی بینیم یا اینکه توجهی به آنها نداریم و به جرات می توان گفت که این هنرمند فرزند خلف این آب و خاک است.

شایگان در بخش دیگری از صحبتهای خود همچنین گفت: عباس کیارستمی برای یادگرفتن نیازی به انباشتن اطلاعات نداشت چرا که گویی دنیا را از درون خود می دید.

شایگان تصریح کرد: به نظرم جوایز نفیسی هم که کیارستمی از جشنواره های مهم داخلی و خارجی به دست آورد به دلیل نوع نگاهی بود که به بیرون ساطع می شد و او در تمام مراحل زندگی و کار خود به دنبال جوهر حقیقت بود.

وی ادامه داد:  شخصیت های موجود در فیلم های کیارستمی مدام در حال سیر و سلوک و حرکت هستند و یک نوع حساسیت شاعرانه خاص در آثار سینمایی او وجود دارد که تا امروز در سینمای جهان ناشناخته مانده است و تاکنون کسی به آن متوسل نشده است.

در بخش پایانی این برنامه احمد کیارستمی پسر عباس کیارستمی روی صحنه حاضر شد و ضمن تشکر از هنرمندان هنر دوستان جهت شرکت در مراسم تشییع پدرش گفت: از همه افرادی که در اینجا حضور پیدا کردند تشکر می کنم بویژه از بهمن برادرم چرا که در مدت اخیر برای پدرم زحمت بسیاری کشید.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در سالهایی که از پدرم کمتر در اینجا اثری نمایش داده می شد و با توجه به اینکه در کشورهای خارجی مراسم های بسیاری جهت بزرگداشت عباس کیارستمی برپا می شد اما وقتی اخیرا مراسمی برای بزرگداشت این هنرمند سینما در کشور خودش یعنی ایران برگزار شد پدرم گفت این مراسم که در ایران برایم برگزار شد چون در خانه خودم بود گویی طعم دیگری داشت.

پرویز پرستویی که اجرای این برنامه را از ابتدا تا انتها بر عهده داشت گفت: امروز کیارستمی را بدرقه نمی کنیم چرا که باردگیر او را به یاد می آوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما هیچ وقت هیچ هنرمندی را فراموش نمی کنند چرا یاد هنرمندان را در فکر و یاد خود جاوادنه می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------