آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

عباس غزالی: در «چرخ فلک» نقش متفاوتی دارم



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,عباس غزالی

«من نقش کاراکتری را بازی می‌کنم که ظاهری خاصی دارد به گونه‌ای که از همان ابتدا حضور این کاراکتر برای تماشاگر سوال برانگیز می‌شود.»

صبا- عباس غزالی؛ بازیگر سینما و تلویزیون از جمله بازیگران سریال اپیزودیک «چرخ فلک» است که با حضور سه کارگردان در این پروژه با عزیزاله حمید‌نژاد همکاری کرده است.

 

عباس غزالی درباره تازه‌ترین فعالیت خود در تلویزیون گفت: در حال حاضر سریال اپیزودیک «چرخ فلک» را آماده پخش دارم. در این سریال هر اپیزود دو قسمت دارد و داستان‌ها و بازیگران آن با هم متفاوت هستند. البته از بازیگران حرفه‌‎ای و خوبی در این مجموعه استفاده شده است. ضمن این‌که سه کارگردان به صورت اشتراکی قسمت‌‎های مختلف این سریال را کارگردانی کرده‌اند و عزیزاله حمید‌نژاد نیز اپیزود مربوط به حضور من را کارگردانی کرده است. حمیدنژاد از کارگردانان خوب سینماست که با ساخت این سریال برای اولین بار در قاب تلویزیون حاضر شده است. من نیز در این سریال یکی از نقش‌های متفاوتم را بازی کرده‌ام.

غزالی با اشاره به نقش خود در سریال «چرخ فلک» توضیح داد: من نقش کاراکتری را بازی می‌کنم که ظاهری خاصی دارد به گونه‌ای که از همان ابتدا حضور این کاراکتر برای تماشاگر سوال برانگیز می‌شود اما در ادامه داستان از اتفاق جسمانی‌اش رونمایی می‌شود که توسط دختری که در طول قصه با آن آشنا می‌شود، برایش رخ داده است. همین اتفاق در روند زندگی کاراکتر اصلی داستان تاثیر می‌گذارد. این داستان بیانگر نکته‌ای جدید و قابل تامل است و بدون شک روی مخاطب تاثیر خواهد گذاشت.

این بازیگر بیشتر به ارزش کار در نگاه مخاطبان اهمیت می‌دهد از این رو تفاوتی بین مدیوم سینما و تلویزیون یا تئاتر قائل نیست. وی در این باره توضیح داد: جدا از این که مدیوم کار برایم مهم باشد به این توجه می‌کنم، اثری که قرار است از من ثبت شود چقدر می‌تواند ماندگار و تاثیرگذار باشد و بیشتر به خود اثر فکر می‌کنم و در درجه اول اولویتم مخاطبان آن مدیوم هستند. همیشه به این اعتقاد دارم اعتباری که هر هنرمندی به دست آورده است توسط مردم بوده پس نباید برای مردم کم بگذارد و باید تمام انرژی‌اش را به کار بگیرد تا مردم از او راضی باشند. از همین رو تمام تلاشم را می‌کنم تا از میان پیشنهاداتی که پیش رویم گذاشته‌اند بهترین را انتخاب کنم. سریال«چرخ فلک» هم در این دوره از بین تمام پیشنهاداتی که به من شد بهترین مورد بوده است، بخصوص این‌که از فیلمساز آن مطمئن هستم.

غزالی در ادامه درباره همکاری‌اش با حمیدنژاد عنوان کرد: عزیزاله حمیدنژاد؛ یک فیلمساز کاملا سینمایی است که فیلم‌هایی چون «اشک سرما»، «حور در آتش»، «قله دنیا» از آثار خوب او هستند. وقتی از سوی وی به من پیشنهاد شد مطمئن بودم که هم کارش را خوب بلد است و هم از آن‌جا که فیلمساز سینمایی است حتما برای تلویزیون تمام تلاشش را می‌کند تا این کار از سطح خوبی برخوردار باشد. باید بگویم از همکاری با عزیزاله حمید‌نژاد بسیار لذت بردم و باعث افتخارم است. فکر می‌کنم این کار جزو کارهای خوب من باشد و امیدوارم مردم هم از این کار خوششان بیاید.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که با توجه به موقعیت‌های سینمایی‌اش چرا پیشنهاد تلویزیونی را پذیرفته است گفت: به هر حال این را نباید فراموش کرد که تماشاگران و مخاطبان من در کارهای تلویزیونی‌ام من را به این نقطه رسانده‌اند. مردم از این طریق من را شناختند و بعدها با انتخاب‌هایی بعدی‌ام سعی کردم با قدم‌هایی محکمی وارد سینما بشوم. با این‌که سینما جزو آرزوهایم بود اما وسواس زیادی برای انتخاب نقش داشتم و برای همین است که کم‌کار و گزیده‌کار هستم. به همین دلیل شاید تعداد کارهایی که در سینما دارم به تعداد انگشت‌های یک دست نرسیده است اما باید بگویم که دلیل اصلی این وسواس ‌مخاطبان هستند و همیشه برای من در راس ملاک انتخاب‌هایم قرار دارند.

بازیگر سریال «وضعیت سفید» ادامه داد: اعتقاد من این است که من حقم را از تلویزیون گرفته‌ام. خیلی‌ها می‌گویند بهتر بود آن سالی که کاندید شدی جایزه را می‌گرفتی ولی من جوابم به این دوستان این بود که من جایزه‌ام را خیلی وقت پیش از مردم برای کارهای تلویزیونی‌ام گرفته‌ام. در حقیقت به سینما خارج از جایزه گرفتن فکر می‌کنم زیرا خیلی بیشتر باید تلاش کنم و تازه اول راه هستم. هنوز حقم را از سینما نگرفته‌ام و آن نقش و کاری که خیلی دوستش داشته باشم و بتواند توانایی‌ام را روی پرده سینما صد در صد نشان دهد به من پیشنهاد نشده است اما مطمئنم در آینده اتفاق می‌افتد.

غزالی که این روزها در فیلم‌های سینمایی به خوبی نقش‌آفرینی کرده است با بیان ادامه فعالیتش در تلویزیون گفت: هرگز نباید پشت تلویزیون را خالی کرد. شاید خیلی‌ها اگر به جای من بودند با شروع کار در سینما و کاندید شدن در جشنواره فیلم فجر به تلویزیون بر‌نمی‌گشتند ولی برگشتن من به تلویزیون؛ یعنی این‌که من قطعا پشت تلویزیون را خالی نمی‌کنم چراکه از تلویزیون به این اعتبار رسیده‌ام. از طرفی احترام زیادی برای تلویزیون قائلم، مخاطب تلویزیون از مخاطب سینما خیلی بیشتر است ولی حقیقتی که وجود دارد این است که اگر پیشنهادهای تلویزیون جذاب و تاثیرگذار و درخور مخاطب باشد من با جان و دل می‌پذیرم اما به نظر باید به وضعیت تلویزیون رسیدگی کرد و اگر خوراک خوب برای مخاطب تلویزیون تامین نشود قطعا از آن فاصله می‌گیرند برای همین باید این وضعیت را بهبود بخشید تا مخاطبان آن ثابت باشند. عباس غزالی در پایان گفت: اول مرداد ماه فیلم سینمایی «قیچی» در گروه سینمایی هنروتجربه را آماده اکران دارم که پیشنهاد می‌کنم همه آن را تماشا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------