پیکر "مهدیه الهی" به سمت خانه ابدی بدرقه شد



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدیه الهی قمشه ای

مراسم تشییع پیکر این پژوهشگر ادبیات عرفانی با حضور چهره‌های فرهنگی در مقابل تالار وحدت در حال برگزاری است.

به گزارش میزان، هم اکنون مراسم تشییع پیکر  مهدیه الهی قمشه ای پژوهشگر ادبیات عرفانی با حضور چهره‌های فرهنگی در مقابل تالار وحدت در حال برگزاری است.

پیکر الهی قمشه‌ای  براساس وصیت خودش در مقبره خانوادگی‌اش در لواسان به خاک سپرده خواهد شد.

مهدیه الهی قمشه‌ای - شاعر، محقق و مولوی‌پژوه - پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات تنفسی و ریوی، عصر شنبه (19 تیرماه) دار فانی را وداع گفت. از او «ترجمه قرآن کریم»، «رساله‌ای در فلسفه کلی»، «شرح رساله حکیم فارابی»، «رساله‌ای در سیروسلوک»، «رساله‌ای در مراتب عشق»، «رساله‌ای در مراتب ادراک»، «دیوان شعر»، «نغمه الهی» و ... به جا مانده است.

چهره‌هایی چون ایرج حسابی،  ناصر فیض، فاطمه راکعی، رضا رفیع، حمید شاه‌آبادی، عباس سجادی، مجید غلامی جلیسه، محسن مومنی شریف و عبدالجبار کاکایی از حاضران در این مراسم هستند.

در مراسم تشییع پیکر مهدیه الهی قمشه‌ای ساعد باقری، احمد مسجدجامعی، حسام‌الدین سراج و افشین علاء سخنرانی کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی بر پیکر مهدیه الهی قمشه‌ای نماز خواند.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدیه الهی قمشه ای

 

احمد مسجدجامعی در این مراسم گفت: الهی از تبار نیکویی بود و این خانواده بر گردن فرهنگ  بخصوص فرهنگ دینی و آیینی ما حق دارد. کمتر خانه‌ای است که با ترجمه قرآن الهی قمشه‌ای مزین نشده باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مرحوم قمشه‌ای دریادل بود اظهار کرد: من زمانی به دریادل بودن وی پی بردم و فهمیدم که او را از نزدیک شناختم. در دل دریا همه چیز یافت می‌شود اما به هیچ چیز آغشته نمی‌شود. هیچ چیز دل او را کدر نمی‌کرد.

حسام‌الدین سراج در ادامه مراسم اظهار کرد: وجود شریف خانم الهی غنمیتی بزرگ بود، به ویژه برای جوانان که از این دریای حکمت بچشند. یک شعر از پروین (اعتصامی) مرا یاد ایشان می‌اندازد که بسیار با روحیات خانم الهی قمشه‌ای نزدیک است: «این‌که خاک سیهش بالین است، اختر چرخ ادب پروین است».

این خواننده در پایان سخنانش یک رباعی از ابوسعید ابوالخیر خواند .


بعد از برگزاری مراسم پیکر مهدیه الهی به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------